Naključje je hotelo, da sem kmalu po preskušanju cupre formentorja VZ5 sedel še za volan audija RS3 sportback. Tehnično sta si avtomobila sicer zelo blizu, saj sta oba del velike nemške avtomobilske skupine, a kompaktnež iz Ingolstadta ponuja še nekoliko bolj izpiljeno vozniško izkušnjo.
Razlike med RS in klasično izvedbo A3 kakopak so, a ne nujno takšne, kot bi jih večina morda pričakovala. Zdi se, da so pri Audiju načrtno izoblikovali videz športnika, ki na prvo žogo ne daje znakov brutalnosti. Spredaj ima spremenjen odbijač in masko v črni barvi, nataknili so mu 19-palčna platišča, trup je za 25 milimetrov bližje tlom, z zadnje strani pa ga še najbolj zaznamujeta dve veliki odprtini v mišičastemu odbijaču, v katerem so skriti zaključki izpušnega sistema, ki v tem primeru ni delo slovenskih mojstrov iz Ivančne Gorice. Se pa v njih opazijo lopute, ki se z ukazom iz notranjosti odpirajo in zapirajo ter poskrbijo za višje število decibelov. Skratka, na prvi pogled na cesti ni pretirano drugačen od ostalih, a vse do trenutka, ko Pirellijeve gume pošteno zagrabijo asfalt.
Športno počutje
Tisti občutek, ko vsakič znova nizko sedeš v športne usnjene športne sedeže z zelo dobrim bočnim oprijemom in ko z obema rokama čvrsto primeš športni volan, odet v brušeno usnje, je preprosto neprecenljiv. S ključem v žepu, nasmeškom na obrazu in napetimi ušesi pritisnem na gumb Start/Stop na sredinskemu grebenu in zaženem kvintet valjev v vrsti. A 2,5-litrski petvaljnik je kulten predvsem zaradi dejstva, ker ga Audijevi inženirji negujejo že vse od leta 1977, ko so ga prvič vgradili v takratni audi 100.
Zdaj ima ta podporo turbine in razvija 294 kilovatov moči (400 KM), kar je za osem kilovatov več kot pri Cuprinem formentorju. Da je tehnična slika še bolj popolna, velja omeniti, da petvaljnik razvija kar 500 Nm navora, za prenos na vsa štiri kolesa pa skrbi sedemstopenjski dvosklopčni DSG-menjalnik, ki sicer kar blesti, ko je čas za akcijo, a pogrešam dejstvo, da v ponudbi ni ročnega menjalnika. To bi bil šele pravi užitek. Omeniti velja še podatek, da se povprečna poraba pri umirjeni vožnji giblje okrog devetih litrov, preskus zmogljivosti pa zelo hitro prazni 55-litrsko posodo za gorivo.
Audi RS3 se pelje odlično. Za 33 milimetrov so širši koloteki, opravljene so številne nadgradnje podvozja, vzmetenje je kakopak nekoliko bolj čvrsto, večji so zavorni koluti (375 mm) in s tem povečana učinkovitost zavornega sistema, natančen volanski mehanizem pa vozniku ponuja ogromno povratnih informacij. Vse to prinaša zelo dobro lego in natančno vodljivost. Prostora za napake pri njem ni.
Užitek v vožnji z njim je tako velik, da sem vsakič znova raje izbiral zavite ceste in se na vso moč izogibal avtocest. Izbira RS oziroma RS perfomance voznega profila spremeni delovanje oziroma izboljša odzivnost nekaterih komponent, to pa je podlaga za vozniški užitek na najvišji ravni. Pri običajni vožnji se prenos v večjem razmerju vrši na sprednji par koles, šele s spremembo razmer na cesti se razmerje spreminja. Z vkopom RS-programa vožnje se v proces precej bolj odločno vključi tudi zadnji športni diferencial. A tu zgodbe še ni konec. Obstaja še program RS Torque, ki celotno predstavo na asfaltu še nekoliko začini. Še preden se ta vključi, avto voznika prijazno opozori, da je pametno izbrati dirkaško stezo, saj se iz delovanja izključijo vsi asistenčni sistemi, razdelilnik navora z dvema sklopkama pa razporeditev navora usmeri povečini na zadnji kolesni par, s tem pa je odprta pot do drsenja v ovinke.
Akcije ne manjka
Pri RS3 velja izpostaviti še en tehnični bombonček – kontroliran odriv z mesta. Pri Audiju pravijo, da se z mesta do 100 km/h ta 1,6 tone težak atlet izstreli v 3,6 sekunde. Da bi iz prve roke preveril ta udar bencinskega pogona, moram skozi kratko proceduro. Prvo pravilo. Vedno izberem del ceste, kjer prometa praktično ni. Preden se začne bliskovita akcija, izberem program RS Performance, izključim elektronski stabilizacijski sistem (ESC), pritisnem stopalko za zavoro in posledično še stopalko za plin ter z obema rokama čvrsto primem za volan. In akcija.
Sicer je model Audi RS3 Sportback lahko povsem družinski avto s spodobno velikim prtljažnikom, ki se pelje nadvse udobno, razmeroma mehko in povsem običajno tiho, le končna cena je športnemu karakterju primerno visoka. Začne se pri 64 tisočakih, s kopico dodatne opreme na testnemu avtomobilu pa se ta povzpne krepko čez 80 tisoč evrov.