ID.3

Prenovljeni Volkswagnov električar

Peter Pirkovič
11. 3. 2023, 17.45
Deli članek:

Prvi električar iz družine ID je bil po dveh letih in pol deležen nadgradenj na številnih sklopih, zato pri Volkswagnu pravijo, da je to kar druga generacija.

VW
ID3, uvodna.jpg

Že v začetku lanskega decembra so pri Volkswagnu napovedali, da se je v njihovih delavnicah zaključil projekt prenove modela ID.3, ki je zdaj končno ugledal luč sveta. Na sprednjem delu je sicer opazen nov odbijač s povečano odprtino za zajem zraka, nov je LED-podpis dnevnih luči, nova je grafika na zadnjih svetilih, prevetrili so ponudbo platišč in med drugim zamešali novo olivno zeleno kovinsko barvo. V potniški kabini prav tako ni opaziti večjih sprememb, ima pa zato ta zdaj precej večji (71-odstoten) delež uporabljenih recikliranih materialov, izboljšane sedeže, primerno mehkejša in večja pa je tudi površina naslona za roko na vratih.

VW
Volkswagen ID.3

Za uporabnike bo morda pomembnejša informacija o nadgradnji številnih podpornih sistemov. V voznikovo delovno okolje sta umeščena dva prikazovalnika. Manjši, 5,3-palčni ima vlogo digitalnih merilnikov in se upravlja prek ukazov na volanu, osrednji, 12-palčni zaslon z upravljanjem na dotik pa združuje navigacijo, sisteme za povezovanje s pametnimi telefoni, upravljanje asistenčnih sistemov in nastavitev vozila. Razvojniki so veliko poudarka namenili informacijam o polnjenju vozila, saj ima zdaj vgrajen nov pametni načrtovalnik poti, ki bo uporabniku svetoval optimalne postanke za polnjenje, na način, da bo cilj čim hitreje dosežen, pri čemer poleg ravni napolnjenosti baterije za izračun uporablja trenutne prometne informacije.

Vezano na navigacijske napotke in potovalne informacije velja omeniti, da ima ID.3 možnost izboljšane projekcije omenjenih podatkov na vetrobransko steklo s tehnologijo obogatene resničnosti (AR). Pri asistenčnih sistemih velja izpostaviti, da so lahko opremljeni z vrsto sistemov, kot so denimo prilagodljivi radarski tempomat, potovalna asistenca s samodejno menjavo voznega pasu in sistem za pomoč pri parkiranju s spominsko funkcijo, ki lahko ponovi posamezne, vnaprej naučene manevre. ID.3 ima med drugim vgrajeno tehnologijo V2X, ki avtomobilu omogoča komunikacijo z drugimi avtomobili s sorodno tehnologijo v radiju do 800 metrov, s čimer avtomobil voznika opozori na nevarnost ali nesrečo.

VW
Volkswagen ID.3

Pri pogonski tehniki ni sprememb. Na zadnji osi je nameščen električni motor, ki razvija 150 kW moči, temu energijo dobavljajo baterije z uporabno kapaciteto 58 ali 77 kWh. Pri Volkswagnu navajajo, da naj bi bil doseg izvedbe ID.3 Pro S 546 kilometrov, pri tisti z oznako Pro pa 426 kilometrov. Polnjenje večje baterije z enosmernim tokom na hitrih polnilnicah lahko poteka z močjo 170 kilovatov, kar pomeni, da se baterija s 5 na 80 odstotkov napolni v 30 minutah. Zaradi vse večjega povpraševanja bodo ID.3, poleg tovarn v Zwickauu in Dresdnu, jeseni začeli sestavljati še v tovarni v Wolfsburgu. Začetna cena prenovljenega modela bo okrog 44 tisočakov, a bodo morali kupci nanj počakati še vsaj do jeseni.