V razredu majhnih mestnih avtomobilov je v zadnjih letih nastala precejšnja gneča in boj proizvajalcev je vse bolj zagrizen. To seveda ni nič slabega, saj za kupce pomeni, da so avtomobili vse boljši in izbira še bolj pestra. Če hočeš imeti predstavnika v tem razredu, moraš narediti nekaj novega, drugačnega. Mnoge tovarne so obudile svoje malčke izpred desetletij, Nissan pa se je odločil narediti majhno, a moderno oblikovano vozilo s kopico asistenčnih sistemov in najboljšimi materiali. Tako smo v roke dobili ključe nove, v lepo oranžno barvo odete micre.
Pri zunanjosti ni zamer, vsaj mi jih nimamo. Micra ima lep zašiljen nos, ki mu razpoznavnost in atraktivnost daje tudi njegova dvobarvnost. Dokaj široka, a globoko v prednja blatnika segajoča žarometa ustvarita na prednjem delu drzno oblikovano celoto. Meglenki sta potisnjeni globoko v spodnji rob prednjega odbijača. Lepa in tekoča je stranska silhueta, ki kljub dvojim vratom na boku deluje kot trivratni športni malček. To vizualizacijo povzročijo močno zatemnjena stekla v zadnjih vratih in integrirana kljuka v zgornjem robu vrat. Slednje je moda malčkov že nekaj let, ki pa s časom ni postala kaj bolj uporabna.
S polnimi rokami in damsko dolgimi nohti je odpiranje zadnjih vrat kar precej neprijetno opravilo. Življenje so zadnjemu delu vozila vdihnili z LED-tehnologijo luči, lepo speljano linijo prtljažnih vrat v obliki nekoliko razširjene črke V in zadnjim odbijačem s tremi grbami. Micra na pogled izgleda večja, kot dejansko je, in tudi dovolj dinamična, da bo všeč tako mlajši kot srednji generaciji. Pa to ne pomeni, da si je ne bi v garaži zaželela gospa in gospod, ki že nekaj časa uživata v zasluženem pokoju. Nova micra na cesti ne ostane neopažena tudi zaradi tega, ker je tako drugačna od svojih predhodnic. Vožnja je prijetna in upoštevaje medosno razdaljo tudi dokaj mirna.
Nissan micra 0.9 Ig-t tekna
motor 3-valjni, turbo, spredaj prečno * delovna prostornina 898 cm3 * moč 66 kW (90 KM) pri 5.500 vrt./min * največji navor 140 Nm pri 2.250 vrt./min * pogon prednji/5-stopenjski, ročni menjalnik * D/Š/V 3.999/1.743/1.455 mm * medosna razdalja 2.525 mm * rezervoar za gorivo 41 l * 0–100 km/h v 12,1 s * teža 1.001 kg * prtljažnik 300–1.000 l * najvišja hitrost 175 km/h * poraba 3,7/4,4/5,6 l/100 km * testna poraba 5,9 l/100 km * emisije CO2 99 g/km * cena od 17.300,00 EUR
Ponavljajočih se neravnin ravno ne obožuje in to svojo "slabo voljo" nekoliko prenaša tudi na potnike. V večini primerov pa se vzmetenje dobro upira tudi ne najbolj vzdrževanim slovenskim cestam. V ovinkih je avto dolgo nevtralen, ni pa športnik, ki bi vozniku dovoljeval hitro vožnjo skozi ovinke. Spretneži se bodo sicer malo poigrali, manj izkušenega šoferja pa bo v primeru preseganja zmožnosti rešila kopica asistenčnih sistemov, ki ohranja avto tam, kjer mu je mesto – na cesti!
Micra ni športni avtomobil in to tudi noče biti. Kljub dinamičnemu oblikovanju ji je bolj povšeči umirjena, a še vedno živahna vožnja. Zavore odlično opravijo svoje delo, če voznik zamuja, mu priskoči na pomoč sistem za zaviranje v sili, ki vključuje tudi sistem za prepoznavo pešcev. Pešcev nismo izzivali, smo se pa razveselili vožnje v mestu, kjer nam je bil sistem v pomoč, kadar smo preveč opazovali okolico na levi in desni namesto pred seboj.
V naši testni micri se je vrtel 0.9-litrski turbobencinski trivaljnik, ki proizvede moč 66 kW (90 KM). Bere se kar obetavno in lahko vam potrdimo, da se motor in karoserija dobro dopolnjujeta. Morda je malo grob na začetku in nekoliko nagajiv, kadar se voznik odloči za izdaten pritisk na stopalko za plin. Sekundo ali dve in turbinski polnilnik micri požene "kri po žilah". Moč zagrabi pogonski kolesi in avto začne obetati. A to je tudi vse, saj rekordov z njim ne boste potolkli. Vam pa zagotavlja dovolj moči, da boste, kadar se boste odločili za to, varno prehiteli počasnejše vozilo in z lahkoto dosegli najvišjo še dovoljeno hitrost na slovenskih avtocestah. Polno vozilo smo pognali tudi v vrhniški klanec primorske avtoceste. Ne, nismo mogli vztrajati na skrajnem levem, prehitevalnem pasu. Ob koncu je zmanjkovalo moči in smo vožnjo raje nadaljevali po sredinskem, voznem pasu. Majhen motor pa se odkupi z nizko porabo. Računalnik nam je ob koncu testa izpisal podatek 5,9 litra bencina.
Ostalo nam je še zadnji izziv – preverjanje notranjosti. Napoved tovarne, da je nova micra namenjena višjemu sloju kupcev, ki si v avtu želijo nekoliko višji standard, je bilo treba preveriti. Konec koncev tudi cena testnega primerka ni ravno nizka. Za vozilo, opremljeno s paketom Tekna in nekaj dodatki, je potrebno odšteti skoraj 18.000 evrov.
VŠEČ NAM JEIgra barv zunanjosti in notranjosti.MANJKAZapiranje vrat ji ni v čast.PRESENEČADrznost zunanjega oblikovanja.
Pa gremo po vrsti. Prvi vtis – čista petica. Dvobarvna notranjost v kombinaciji sive in oranžne popestri notranjost in ji vdihne nekaj živahnosti. Dvobarvnost je kombinirana na armaturni plošči, sedežih in oblogah. Materiali so na pogled prijetni in mehki na otip. Brez usnja ne gre in z njim niso skoparili. Prednja sedeža nudita zadovoljivo podporo telesu in sta izdatno pomična. Več prostora si vzameta potnika spredaj, manj ga bodo imeli potniki na zadnji klopi. A tudi v najbolj egoističnem scenariju sprednjih dveh se zadaj še vedno lahko sedi. Za tri sicer hitro zmanjka širine, a ker so tudi obloge vrat iz mehkih materialov, občutek niti ni tako slab. Klimatska naprava je samodejna, a ne dvopodročna, in elektrika krmili le stekli v prednjih vratih. Malce nenavadno za vozilo, ki naj bi privabljalo kupce z debelejšo denarnico.
Po drugi strani pa je potnikom na voljo ozvočenje Bose, ki vključuje tudi zvočnika v voznikovem naslonjalu za glavo. Prostorski učinek zvoka je s tem zagotovljen. Voznik dobi tudi odličen multifunkcijski volan, oblečen v usnje, TFT-zaslon med merilnikoma, katerega vsebino lahko prilagaja, in barvni zaslon na sredini, ki se krmili z dotikom ali s številnimi stikali in gumboma ob strani. Zaslon podpira tudi pregledno navigacijo, ki pomaga poiskati cilj. Všeč nam je bilo tudi dno prostora pod sredinskim delom armaturne plošče, ki je diskretno osvetljeno.
POD ČRTO Japonska malčica je kar precej zrasla. Pa ne samo to, odela se je v precej elegantnejša oblačila.
Nova micra je korak naprej v kvaliteti in uporabniški izkušnji. Dobra, a z nekaj pomanjkljivosti, pri katerih je pač potrebno skleniti kakšen kompromis. Ampak zgodil se je en sam trenutek, ki nas je presenetil in pustil brez besedila. To je zapiranje vrat. Tako neprijetnega kovinskega zvoka nismo slišali že od časov neke druge države na naših tleh. Kako tega niso opazili? Pa tega nismo opazili le mi, ki smo vedno nekoliko pikolovski in iščemo dlako v jajcu. To so opazili vsi, ki smo jih povabili na vožnjo. Vse skupaj izpade podobno kot slon med porcelanom. Škoda, a ker se nam zdi težava hitro rešljiva, smo prepričani, da se bodo zganili tudi v tovarni.
Novi nissan micra je dobra popestritev na trgu. V verziji z najvišjim paketom opreme Tekna je tudi odlično opremljen, pa naj gre za udobje ali sisteme, ki pomagajo vozniku pri vožnji.
AUTO BILD Slovenija št. 139, januar 2018.