Avto-moto

A ta pa ima prednji pogon?

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
27. 7. 2016, 10.12
Posodobljeno: 29. 7. 2016, 11.22
Deli članek:

BMW 2 active tourer je prvi BMW-jev vstop v razred družinskih enoprostornikov in prvi BMW s pogonom na prednji kolesi.

AUTO BILD Slovenija, št. 107, maj 2015

Ta BMW se razlikuje od drugih vozil te znamke. Pa saj to so oblikovalci tudi želeli. Verjetno jih je navdihnila tudi uspešnost podobnega vozila konkurenta iz Stuttgarta s srebrno zvezdo na nosu. Serija 2 active tourer je klasični družinski enoprostornik. Njegove glavne karakteristike so višje sedenje, obilo prostora za potnike in prtljago ter enostavno upravljanje.

Z dolžino 4,3 metra ostaja še vedno dovolj prijazen tudi do tistih, ki so manj vešči parkiranja ali imajo na razpolago po slovensko, torej zelo skopo odmerjene parkirne prostore. Da je v notranjosti dovolj prostora za noge, poskrbi 2.670 mm medosne razdalje. V tem avtu se bo pet potnikov peljalo dovolj udobno. Višina zagotavlja zračnost in neutesnjenost, višje sedenje pa je prijazno do hrbtov potnikov. Zaradi naštetega se izgubi nekaj tradicionalno BMW-jevega – nizko sedenje in športna lega za volanom. Za vse ostale karakteristike pa lastnik ne bo prikrajšan. No, zadnji pogon je zamenjal pogon na prednji kolesi. Kljub temu je avto ohranil nekaj okretnosti zadnjega pogona.

Oblikovno je avto pravi BMW, a škatlasto ukrojen za večjo uporabnost. Sprednji del je tak, da ga ni mogoče zamenjati s kakšnim drugim modelom. Tudi zadek jasno pove, od kod prihaja. Z boka pa je pravi enoprostornik, ki je po našem mnenju še vedno med bolj športnimi v tem segmentu. K temu prispeva to, da je malo nižji od konkurenčnih avtomobilov in da mu niso nataknili strešnih sani, sicer značilnih za ta razred. Vrata prtljažnika so velika in omogočajo lahkotno natovarjanje, če pa se še samodejno odpirajo (v našem testnem ni bilo tako), je uporabnost res na visokem nivoju.

Notranjost je bolj BMW-jevska, kot bi morda pričakovali. Prednja sedeža sta po uporabnosti, ergonomiji in nastavitvah skoraj identična tistim v limuzinah. Sedi se dobro in za družinsko naravnan avto prijetno visoko. Pogled na volan in armaturno ploščo ne bo presenečenje, če avtomobile te znamke vsaj malo poznate. Armatura je seveda prilagojena temu vozilu, a ohranja nekaj značilnosti iz serij 1 in 2. Velika okrogla in dobro berljiva merilnika za volanom, pod njima pa (pre)majhen ekran za prikaz prevoženih kilometrov ter trenutne in povprečne porabe goriva. V primeru izbora stila vožnje eco, se na tem delu v modri barvi izpisuje v grafični in številčni obliki ekonomičnost vožnje in prihranek pri porabi, ki se izraža v dodatnih kilometrih, pridobljenih z varčno vožnjo.

Sistem je vgrajen v vse BMW-je, a se nam je po nekaj preizkusih zdel smiseln in uporaben le pri dizelskih motorjih. Pri bencinsko gnanih se morebitni prihranek hitro izgubi, če se vozne razmer le malo spremenijo. Zato razen preizkušanja voznikove spretnosti in potrpežljivosti kakšne večje uporabnosti nima. Večji zaslon se nahaja na vrhu armaturne plošče. Ni na dotik, kot je pri mnogih navada. Morda so pri BMW-ju mnenja, da se ne spodobi s prsti packati po taki opremi. Pa saj tudi ni potrebe. Njihov iDrive z vrtljivim gumbom in dodatnimi stikali na sredini med prednjima sedeža je tako priročen in enostaven za uporabo, da res ni potrebe, da bi packali po ekranu. No, nas je vseeno premagala radovednost, če zaslon res ni na dotik. Saj veste, človeška radovednost ne pozna meja.

Materiali v notranjosti so na nivoju znamke. Brušen aluminij, usnje in mehka plastika, da je vse prijetno za oko in na otip. Tukaj Bavarci pač ne sklepajo kompromisov. Tudi potniki na zadnji klopi se ne bodo pritoževali nad pomanjkanjem udobja. Za pravi družinski enoprostornik morda manjka kakšna polička več ali preklopna mizica na hrbtišču prednjih sedežev. No, morda se uživanje pijače in hrane v premium vozilu niti ne spodobi. Otroci pa so vendarle veseli, če imajo pred sabo mizico, na katero lahko kaj postavijo, pa čeprav le svojo najljubšo igračo.

Avto, ki smo ga vozili na testu, je bil dobro založen z opremo. Tudi tisto s seznama dodatne, za doplačilo. To njegovo osnovno ceno poviša za skoraj devet tisočakov. Poleg 17-palčnih litih platišč je bil med ostalim za bolj športen videz dodan paket Sport line (dodatki na pragovih, športni sedeži ...). Za pomoč pri vožnji so na voljo sistemi – senzor za dež in samodejno stikalo za vklop žarometov, LED-žarometi z razširjenimi funkcijami, navigacija, telefonija ter asistent za uravnavanje hitrosti z zavorno funkcijo.

Vožnja je prijetna. Karoserija je dokaj trdno vpeta, da ni prevelikega nihanja in ni nevarnosti, da bi kdo od potnikov dobil morsko bolezen. Podvozje in vzmetenje nudita dovolj dober kompromis med športnostjo in udobnostjo, da ne pozabiš, da voziš znamko, ki ima dinamiko in impulzivnost v krvi.

Testni avto je nosil oznako 218i. To v praksi pomeni, da je bil pod prednjim pokrovom trivaljni 1,5-litrski bencinski motor. Ta podatek ne vzbudi velikih pričakovanj. Samo poldrugi liter velik motor pa BMW! A naj kar takoj zapišemo, da ni podhranjen! Proizvede 100 kW (136 KM) moči, kar ni malo in naredi tudi to družinsko vozilo dovolj aktivno na cesti.

Pospešek od 0 do 100 km/h je 9,3 sekunde, kar zagotavlja dovolj varno prehitevanje počasnejših vozil. Tovarniški podatek o najvišji hitrosti boste našli čisto spodaj in verjemite, da krepko prekaša najvišjo dovoljeno hitrost na slovenskih cestah. Glede na bencinsko srce je motor tudi dovolj skromen, saj v povprečju (tovarniški podatek) zahteva okoli pet litrov goriva na 100 kilometrov. Po opravljenem testu nam je potovalni računalnik postregel s podatkom, da smo v povprečju porabili 6,5 litra. K tem ugodnim podatkom pripomore tudi najnovejša tehnologija BMW TwinPower Turbo.

BMW 2 active tourer je zašel v razred, kjer BMW do sedaj ni imel svojega predstavnika. Drzno dejanje, katerega rezultat ni bil predvidljiv. Verjetno bo trajalo še nekaj časa, da bo postal konkurenčen v tem razredu in da bodo tudi ljubitelji te znamke spoznali, da to vendarle ostaja čistokrvni BMW. Sosed, ki je prišel mimo, me je vprašal: »A ta ima pa prednji pogon?« Kar malo se je namrdnil, saj je kot ljubitelj te znamke dvomil v prepričljivost avtomobila. Povabilo, naj sede v avto in se malo zapelje z nami, mu je že po nekaj kilometrih zbrisalo ves dvom z obraza, kar je potrdil z besedami: »No, saj mi je kar všeč, pa tudi dobro se sedi, ker je malo višji!«

Kot pri vsaki stvari je treba tudi pri tem avtomobilu skleniti nekaj kompromisov. Zapriseženim ljubiteljem znamke se zdi premalo športen in atraktiven. Praktičnim uporabnikom družinsko naravnanih vozil pa morda nekoliko premalo prilagodljiv. Če pa vse skupaj združimo, dobimo uporabno in igrivo vozilo za dokaj sprejemljivo ceno.

TEHNIČNI PODATKI

BMW 218i active tourer

3-valjni bencinski * delovna prostornina 1499 cm3 * moč 100 kW (136 KM) pri 4.500 vrt./min * največji navor 220 Nm pri 1.250 vrt./min * 6-stopenjski ročni * D/Š/V 4.342/1.800/1.555 mm * medosna razdalja 2.670 mm * teža 1.395 kg * prtljažnik 468–1510 l * rezervoar za gorivo 51 l * 0–100 km/h v 9,3 s * končna hitrost 200 km/h * EU-kombinirano 4,9 l bencin/100 km * CO2 115 g/km * cena od 27.500,00 EUR