Avto-moto

30 let od quattro

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
9. 9. 2013, 09.03
Posodobljeno: 9. 9. 2013, 09.26
Deli članek:

Letošnje leto mineva 30 let od prvega nastopa audi quattro, ob tem pa je Audi predstavil novega naslednika.

Audi bo ob 30-letnici modela quattro predstavil študijo Audi Sport quattro concept. Audi sport quattro je seveda zasnovan športno, kolikor je to le mogoče. Audi pravi, da imajo vse oblikovalske rešitve tudi funkcionalno vlogo.  

Kaj hitro opazimo mrežo hladilnika, ki je po novem enodelna in tridimenzionalna. Dva navpična elementa ločujeta odprtine za zajemanje zraka in se stekata v rob pokrova motornega prostora. Razdelilnik je iz plastike ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP). 

Oblikovno gledano ima novinec močno poudarjene boke in se tako postavlja izjemno nizko in široko. Na nek način nas široka ramena spominjajo na ameriške kupeje izpred nekaj desetletij, a to mu štejemo v dobro. Sport quattro bo imel celo 300-litrski prtljažnik, iz katerega se pri višjih hitrostih dvigne usmernik zraka.  21-palčna platišča, na katera je quattro postavljen, imajo centralni zaklep.

Notranjost posebneža je orinetirana na voznika, vsi važni elementi armaturne plošče so tako postavljeni v vidnem polju voznika. Vse informacije so prikazane v digitalnem kombiniranem instrumentu. Sicer je armaturna plošča zastavljena zelo minimalistično in v skladu z logiko lahke gradnje, v kabini pa najdemo prečnike (npr. med zadnjima sedežema), ki bodo skrbeli za togost vozila. 

Prednja sedeža sta dirkalna in školjkasta, zadnja pa standardne velikosti. V vozilu se bodo tako lahko peljali štirje potniki.  

Audi je z novincem stopil korak naprej. Pogonski sklop bo plug-in hibridni, sistemska moč športnika pa znaša brutalnih 515 kW, navora pa bo razvil kar 800 Nm. 8-stopenjski tiptronic menjalnik skrbi za prenos na pogonski sklop quattro, ki ima na zadnji premi še športni diferencial. Poraba? 2,5 l/100 km. 

Hibridni sklop je sestavljen iz 4,0-litrskega biturbo V8 s 412 kW in 700 Nm navora. Motor ima vgrajeno tehnologijo izklopa valjev ter tako lahko deluje le na štiri valje, pri varčevanju pa pomaga še start-stop sistem. Drugi pomemben element je elektromotor, ki razvije 110 kW moči in 400 Nm navora. Litij-ionski skop baterij, ki je tekočinsko hlajen, ima kapaciteto 14,1 kWh. Quattro bo lahko na električni pogon prevozil 50 kilometrov, seveda pa bo moč nastaviti modus vožnje glede na voznikove potrebe.

Ko motorja sodelujeta, bo sport quattro od 0 do 100 km/h pospešil v 3,7 sekunde, najvišja hitrost pa je 305 km/h. Masa praznega vozila z baterijami je 1.850 kg. Za zaustavljanje skrbijo velike keramične zavore ojačane z ogljikovimi vlakni, pnevmatike pa so velikosti 285/30 R 21. 

Novi audi sport quattro bo uradno predstavljen na IAA v Frankfurtu. 

Estrada