Avto-moto

Ko pri Peugeotu dodajo še eno ničlo

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
12. 7. 2013, 20.50
Posodobljeno: 24. 12. 2013, 09.40
Deli članek:

Pri Peugeotu imajo s tem že veliko izkušenj s crossoverji. Sedaj so za eno ničlo povečali tudi manjši 208.

Pri Peugeotu imajo s tem že veliko izkušen. Že pred leti so namreč na trg poslali 3008. Sedaj pa so za eno ničlo povečali tudi manjši 208.

Z 2008 smo se spoznali med dolenjskimi griči. Ni skrivnost, da je avto nastal na osnovi novega peugeota 208, sicer pa tega niti ne skriva. Čeprav je 2008 samosvoj in je zrasel v vse smeri, je osnova še vedno 208. Še največja razlika je v zunanjosti. Zaradi svoje zašiljene oblike dajejo videz mačjih zenic in tvorijo celoto s prednjo masko, ki ima tako še izrazitejši, bolj tehnološki in edinstven značaj. Njihov videz je poudarjen z dnevnimi LED-lučmi. Izvirno je oblikovan tudi zadek. Trdno nameščene luči obrobljajo velika prtljažna vrata.

Tri pokončna, svetleča in enakomerno razporejena svetila so znotraj žarometov osvetljena z LED-diodami. Večje steklene površine na obeh straneh in višina povečujejo uporabnost vozila glede na 208. Avto je zelo uporaben za dvo- ali tričlansko družino, tudi štiričlansko, a bo brez strešnega kovčka zmanjkalo prostora za prtljago. V notranjosti je razlik glede na manjšega brata manj. Nad volan privzdignjena armaturna plošča s prikazovalnikoma hitrosti in vrtljajev ter nekaterih podatkov potovalnega računalnika še vedno predstavlja izziv, da jo s premikanjem volanskega obroča v celoti dobimo v vidno polje. Pri 208 je bilo precej kritik nad to postavitvijo, pri 2008 jih bo manj zaradi večje notranje višine, a povsem brez prekrivanja z volanskim obročem ne bo šlo.

Navdušila nas je obroba armature z LED-diodami. Učinkovito, nenavadno! Nasploh imajo LED-diode pomembno vlogo. Najdemo jih tudi na stropu, kjer tvorijo zanimive vzorce, ob vgrajenem panoramskem oknu pa svetlobno obrobljajo tudi tega. Vse za razigrano in dobro počutje. Sedenje je udobno, precej bolj spredaj kot zadaj. Med prednjima sedežema je srednje visoka konzola z "letalsko" ročno zavoro. Veliko je prostora za odlaganje drobnarij, najde pa se tudi zaprt in hlajen predal. Paketi opreme so trije: osnovni acess, srednji active in najvišji allure. Za pogon je na voljo pet motorjev, dva bencinska in trije dizelski. Predstavnika bencinskih sta 1,2-litrski in 1,6-litrski z močjo 53 oziroma 88 kW. Vstopni dizelski motor je 1,4-litrski HDi z močjo 50 kW, sledita pa še dva 1,6- litrska z močjo 68 oziroma 84 kW. Normna poraba goriva je od 3,8 do 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Razen 1,6-litrskega bencinskega motorja so vsi ostali lahko opremljeni s start-stop sistemom.

Da bi bil avto pravi mali crossover, so dodali nepogrešljivi grip control proti spodrsavanju pogonskih koles, ki izboljša vožnjo po snegu, blatu in pesku. Avto ima vso zapovedano varnostno opremo, ki med drugim obsega šest varnostnih blazin, sistem ABS proti blokiranju koles, elektronsko porazdelitev zavorne sile (REF), pomoč pri zaviranju v sili (AFU), sistem proti spodrsavanju pogonskih koles (ASR), dinamično kontrolo stabilnosti vozila (CDS) in pomoč pri speljevanju v klanec Hill assist (razen 1.4 HDi in 1.2 VTi). Med priboljški omenimo velik multifunkcijski ekran na dotik, ki omogoča uporabo vseh inovativnih tehnologij. Izbirati je mogoče med sedmimi kar malo preveč umirjenimi barvami karoserije (belo, sivo, modro in rjavo). Za avto, ki kar kliče po igrivosti, bi si želeli še kakšno živahnejšo barvo. Vsaj nekaj individualne živahnosti je tako mogoče ustvariti s plačljivimi barvnimi dodatki (ogledala, pragovi, platišča).

Še cene ... Upoštevajoč promocijske popuste se te pričnejo pri 13.950 evrov, kolikor stane 2008 z vstopnim paketom opreme Access, 1.2-litrskim VTi-motorjem ter s kovinsko barvo, z ročno klimatsko napravo in radijskim sprejemnikom z MP3. Na vrhu pa je 2008 z najvišjim paketom opreme Allure ter najmočnejšim 1.6-litrskim HDi-motorjem ter s kovinsko barvo, za katerega je potrebno odšteti 20.800 €.

Estrada