Ko je govora o razredu S, je vse, kar pričakujemo, absolutno najvišja kakovost. Naša pričakovanja so ob predstavitvi nove generacije zastavonoša vedno enaka. Ko novi razred S ne bo več postavljal novih meril, potem je najbolje, da zaprejo vrata svojih tovarn.
Nič kaj poseben pritisk na Mercedesove inženirje torej. Poleg vsega pa se še vodilni pri znamki bahajo z avtomobilom, ki je najboljši na svetu – tako namreč opisujejo novi razred S. Nekoč so bili tudi pri Mercedesu manj izstopajoči in so take ocene prepuščali svojim strankam.
Naše prvo srečanjem z mojstrskim izdelkom je žal bilo le statično. Prve testne vožnje bodo namreč šele julija. A nič hudega, kajti za en dan smo ga imeli dovolj. Na sončni svetlobi se izkaže, kaj je v resnici razred S. Linije vozila izžarevajo čistokrvno eleganco in samozavest. Manj izstopajoče kot pri BMW-jih ali audijih, manj eksotično kot pri jaguarju ali maseratiju, vsekakor bolj harmonično kot pri predhodniku, a veliko bolj čisto in jasno. Veliko bolj samozavestno.
Novi razred S je nekoliko večji, v dolžino je krajša različica pridobila 4 centimetre, daljša 4,2 centimetra, a medosni razdalji ostajata enaki (3,04 in 3,17 metra). Po pričakovanjih bo kar 40 % vozil Razred S odpotovalo na Kitajsko, kjer bodo povečini šoferski avtomobili. Sicer pa bodo pri sami proizvodnji večji poudarek dajali na dolgo različico.
Udobje
Le ležanje je udobnejše
Prvi občutek pri sedanju je seveda izjemno pozitiven. Udoben vstop, ne prenizek položaj sedenja, mehak prvi kontakt s sedeži, ogromno možnosti za prilagajanje, jasnost na kokpitu in zelo dober občutek prostora. Enako usnje, kot je na sedežih, najdemo še na armaturni plošči.
Mercedes je veliko postoril s sedeži. Kaj menite o šestih različnih programih masaže skupaj s posebnim gretjem? Pa o gretju oz. hlajenju sedežev s pihanjem ali sesanjem? Kdor se bo odločil za dolgo različico vozila, bo v zadnjem delu kabine lahko izbral med petimi konfiguracijami. Na voljo bo vse od enostavne sedežne klopi za tri osebe, pa do kavča za sovoznikom. Slednji bo s pritiskom na gumb potnika postavil v polležeči položaj z naklonom 43,5 °. Prednji sedež se hkrati pomakne naprej, utrujene noge potnika zadaj bodo dodatno oporo našle še v predelu meč, roke pa bodo počivale na ogrevanih naslonih za roke. Zelo udobno, a k še večjemu udobju pripomore funkcija gretja ali hlajenja pijače. Ah, seveda, vse to je potrebno bogato doplačati, a če si že privoščite, potem si privoščite do konca.
Klimatska naprava bo zrak v kabini še filtrirala ali parfumirala, kabina pa bo dodatno zvočno izolirana.
Varnost
Kot v zračnem mehurčku
Potniki se v dolgi različici ne bodo več stegovali po varnostnem pasu, saj se bo zaklep k potniku premaknil kar sam. Na pasu opazimo napis Beltbag, ki opominja, da je v teh integrirana zračna blazina. Če bo potnik udobno počival v polležečem položaju, bo pri morebitni prometni nesreči dodatna zračna blazina pod sedalno površino preprečila, da ne bi zdrsnil pod pasom.
Jasno je, da bo v novem razredu S ogromno elektronskih pripomočkov, ki bodo pripomogli k varnosti. Vse, kar najdemo v novem razredu E, bo na voljo tudi tukaj. Med drugim najdemo novi zavorni asistent BAS Plus, ki dodatno opazuje prečno dogajanje, tudi pešce, in samodejno zavira do 50 km/h. Nova stereokamera in radarski senzorji bodo opazovali okolico vozila. Če bo neizogiben nalet vozila od zadaj, bo stoječ razred S samodejno zavrl. Tako se vozilo ne bo pomaknilo naprej oz. bo premik skrajšan, s tem pa se bo preprečilo večje sekundarne poškodbe.
Multimedija
Polni program na vseh sedežih
Kjer so bili nekoč instrumenti, bomo našli črno škatlo. Ta škatla je v resnici 12,3-palčni zaslon. Pri zagonu motorja se pojavi slika s klasičnimi okroglimi instrumenti, a ti so umetni. Na desni strani opazimo dodaten 12,3-palčni barvni zaslon, ki skrbi za prikaz vseh informacijsko-zabavnih funkcij in funkcij za udobje.
No, vsaj nekatera stikala so ostala prava, ta pa so zelo prestižna, saj so iz polnega aluminija.
Mercedes je poskrbel za vse potnike, tako da se zabavni program lahko prilagaja s kateregakoli sedeža – in to neodvisno drug od drugega. In še nekaj. V novem razredu S bomo našli 24 zvočnikov z bas sistemom, skupaj pa premorejo 1.540 W moči in 3D-surround sistem (podjetja Burmester).
Pogon
Varčevanje na nivoju
Kakšnih posebnih novosti na področju pogona pravzaprav ni. Za nižanje porabe poskrbijo nižji količnik zračnega upora (0,24) in učinkovitejši porabniki. Večji razred S je hkrati tudi lažji. Najlažja različica tehta 1.945 kilogramov (S 400 Hybrid).
S 350 bluetec z dizelskim motorjem naj bi porabil 5,5 l/100 km, kar je zelo malo za luksuzno limuzino s 190 kW moči. Nekoliko več bo porabil bencinski motor V6 v S 400, ki bo imel tudi električno podporo in 225 kW moči (6,3 l/100 km), najmočnejši S 500 s 4,7-litrskim biturbo bencinskim motorjem V8 in 335 kW pa bo porabil 8,6 l/100 km. Seveda so to normne porabe in bodo v realnosti občutno višje. Kasneje bo na voljo tudi S 300 Hybrid z 2,2-litrskim dizelskim motorjem (150 kW) in 15-kilovatnim elektromotorjem; ta naj bi porabil 4,4 l/100 km.
Podvozje
Podnevi blaži najbolje
Če želite razred S izrabiti, kolikor je to mogoče, potem je nujen nakup sistem Magic Body Control in preskus vožnje podnevi. Stereokamera tega sistema bo do hitrosti 130 km/h prepoznavala napake na cesti in vnaprej pripravila podvozje, tako pa zmanjšala gibanje kabine. Nepravilnosti prepozna do 15 metrov pred vozilom.
Serijsko sicer ostaja zračno vzmetenje, blažilnike pa lahko nastavimo popolnoma po svojih željah. V osnovi so preme nespremenjene, a optimirane. Pa bo vse to dovolj za naziv najudobnejšega na svetu? Možnosti za to niso slabe.
Pod črto
Pametni detajli, fini materiali, udobje in vse ostalo, kar sodi k luksuzni limuzini. Tipični razred S, na katerega smo čakali.
Motorji |
S 400 Hybrid |
S 500 |
S 350 BlueTec |
S 300 BlueTec Hybrid |
Delovna prostornina |
3498 cm³ |
4663 cm³ |
2987 cm³ |
2143 cm³ |
kW (KM) pri vrt./min |
225 (306)/6.500 |
335 (455)/5.250 |
190 (258)/3.600 |
150 (204)/4.200 |
Največji navor pri vrt./min |
370/3.500 |
700/1.800 |
620/1.600 |
500/1.600 |
0–100 km/h |
6,8 s |
4,8 s |
6,8 s |
7,6 s |
Končna hitrost |
250 km/h |
250 km/h |
250 km/h |
250 km/h |
Poraba/CO2 |
6,3 l super/147 g/km |
8,6 l super/199 g/km |
5,5 l dizel/146 g/km |
4,4 l dizel/117 g/km |