Avto-moto

Atraktivno družinsko vozilo

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
12. 7. 2013, 20.54
Posodobljeno: 24. 2. 2014, 10.03
Deli članek:

Najnovejša prenova prinaša xmod brez štirikolesnega pogona, a s tehniko za pomoč pri vožnji izven asfalta.

Zadnja prenova Renaultovega predstavnika med srednjimi enoprostorniki na prvi pogled ni najobsežnejša. Največje spremembe so na prednjem delu, ki povzema oblikovno smer, ki jo je začrtal novi clio. Vse drugo predstavljajo manjši lepotni popravki, ki zagotavljajo še nekaj let življenja obstoječe generacije. Izstopa pa s prenovo uvedena verzija Xmod, s katero Renault stopa na pot vedno bolj priljubljenih crossoverjev. Odlikuje jo robustnejši videz kot posledica obilice zaščitne plastike, ki se zajeda visoko v boke vozila. Od običajnega scenica je xmod postavljen 10 mm višje. Pogon je še vedno speljan le na prednji kolesi, a za večji oprijem in morebitno vožnjo izven asfalta poskrbijo pnevmatike M+S in sistem Extended grip, ki nadzira oprijem pogonskih koles.

Pri Renaultu so nam za testiranje zaupali xmod z motorjem dCi 110 energy in s paketom opreme Expression. Strnimo najprej svoje vtise o motorju. Pod motornim pokrovom se je nahajal 1,5-litrski motor Energy dCi 110, ki so ga nekoliko posodobili. Posodobitev je šla predvsem v smeri znižanja porabe goriva in izpusta CO2. Tudi na račun start-stop tehnologije. Po podatkih tovarne naj bi bila poraba po posodobitvi približno 12 % nižja. Po teh podatkih naj bi xmod s tem motorjem pri kombinirani vožnji porabil v povprečju 4,1 litra goriva na 100 km in v zrak spustil 105 gramov CO2 na kilometer. Na našem testu, po podatkih potovalnega računalnika, povprečna poraba ni padla pod šest litrov. Do obljubljene smo bili oddaljeni za dobra dva litra. Ne bomo zapisali, da to ni mogoče, a štiri litre je mogoče doseči le ob idealnih pogojih in pri hitrosti pod 100 km/h. Priznamo pa, da smo bili s povprečno porabo vseeno zadovoljni. Konec koncev 81 kW (110 KM) omogoča lepe pospeške (12,5 do 100 km/h) in končno hitrost 180 km/h. Ni cestni dirkač, zmore pa premagati marsikatero oviro in prižgati tudi nekaj iskric v očeh. Pri tem nas ni razočaral.

Novi xmod loči od civilnega scenica tudi sistem Extended grip. Ta napreden sistem nadzora oprijema pogonskih koles omogoča, da se avto zanesljivo drži cestišča tudi v zahtevnih voznih razmerah (na snegu, blatu, pesku ipd.). Z ročno nastavitvijo okroglega gumba, ki je nameščen na osrednji konzoli, lahko voznik izbira med tremi načini delovanja. V načinu Ekspert sistem upravlja zavorni sistem, vozniku pa prepušča popoln nadzor nad navorom motorja; način Cesta zagotavlja običajno delovanje nadzora nad oprijemom koles in se vedno znova samodejno vklopi pri hitrosti nad 40 km na uro; način Neutrjen teren optimizira delovanje zavornega sistema in navora motorja glede na razpoložljiv oprijem koles. Sistem deluje v kombinaciji s pnevmatikami M+S, čeprav naj bi svojo vlogo dobro opravil tudi v zimskih razmerah, ko bi na platišča namestili letnemu času primernejše in zanesljivejše zimske pnevmatike. Sistem smo preizkusili na rahlo razmočenem terenu. Tehnika je poskrbela, da je avto uspešno premagal slabšo podlago brez nepotrebnega vrtenja koles v prazno in pretiranega priganjanja motorja. Potrdimo lahko, da xmod zmore marsikaj, potrebno pa se je zavedati, da vendarle nima štirikolesnega pogona in da so zato njegove zmogljivosti omejene. Uporabno za krajše skoke z asfaltne podlage, a nikakor za prave terenske podvige.

Če odštejemo nove tkanine v notranjosti in nekaj lepotnih oznak, je to vse, kar loči xmod od običajnega scenica. Scenic je avto, namenjen družini, in tako tudi xmod, saj je prostor njegova glavna odlika. Tega je res veliko. Zaradi nekoliko dvignjene zadnje klopi je strop visoko nad voznikom in sopotnikom, kar daje občutek izjemnega prostora. Tudi potniki na zadnji klopi nimajo težav z višino, da o širini in prostoru za noge sploh ne govorimo. Udobno za pet, četudi odraslih. Morda bodo le srednjega nekoliko motile plastične obrobe prostora za zaklop varnostnega pasu. Te nekoliko zožijo sedalno površino in lahko neprijetno tiščijo v zadnjico.

Za prtljago je na voljo 470-litrski prtljažnik in ogromno manjših in večjih odlagalnih površin. Odprtina v vratih shrani 1,5-litrsko plastenko, tu pa so še predal pred sovoznikom, med in pod prednjima sedežema in še nekaj drugih pripravnih odlagalnih površin. Naravnano k udobju in potrebam družine. V tem pogledu scenic ostaja vodilni v svojem razredu. Kot smo pri Renaultu vajeni, je avto opremljen z vso varnostno opremo – zračne blazine in zavesi, ABS z razdelilnikom moči, pomoč pri zaviranju v sili, tritočkovni varnostni pasovi na vseh zadnjih sedežih, sistem ISOFIX. Paket Expression serijsko prinaša brisalnika s senzorjem za dež, samodejno klimatsko napravo, električno nastavljivi zunanji ogledali, električni pomik stekel spredaj in zadaj ter prednja sedeža z nastavitvijo naklona, voznikov je nastavljiv tudi po višini. Testno vozilo je bilo še dodatno opremljeno (+ 1.620 €) s parkirnimi senzorji zadaj, 16-palčnimi ALU-platišči, kovinsko barvo (škrlatna se mu lepo poda) in navdušujočim paketom R-link. Slednjega krasi velik barvni zaslon, občutljiv na dotik. Nameščen je na sredini. Upravlja se ga lahko tudi z glavno upravljalno enoto, ki se nahaja na sredini med prednjima sedežema. Sistem omogoča povezavo Bluetooth, preko USB-priključka in AUX vtičnice lahko poslušate svojo glasbo s prenosnih predvajalnikov, poleg tega pa si ogledujete slike ter videoposnetke v zaustavljenem vozilu na popolnoma enostaven način.

Tu je še navigacijski sistem TomTom®. Povezava z elektronskim omrežjem vozila omogoča uporabo napredne funkcije programa Driving Eco 2 za varčno vožnjo, ki spremlja voznikov način vožnje in mu posreduje ustrezne nasvete, s katerimi lahko zmanjša svojo porabo goriva.

Pa še odgovor, ki smo ga zastavili na začetku. Bo vse, kar ponuja xmod, dovolj za uspešno prodajo? Morda. Xmod ima kar nekaj prednosti pred civilno različico, tudi na pogled je veliko bolj atraktiven. Razlika v ceni pa je poldrugi tisočak evrov, kar pa za nekaj razposajenosti na manjših brezpotjih in kanček dodatnega adrenalina razlika res ni veliko.

RENAULT                                         Scenic Xmod dCi 110 Energy

Mere (dolžina/širina/višina)                4.372/1.845/1.479 mm

Medosna razdalja                              2.704  mm

Motor                                                 1.461 cm3, turbodizelski

Menjalnik                                           6-stopenjski ročni

Moč                                                    81kw (110 KM) pri 4.000 vrt./min

Navor                                                 260 Nm pri 1.750 vrt./min

Poraba/CO2                                      3,9/4,1/4,5 l*/105 g/km

Končna hitrost                                   180 km/h

Pospešek 0-100 km/h                       12,5/ s

Prtljažnik                                           470 l

Cena                                                 23.650 € (testni)

*izvenmestna/kombinirana/mestna