Ko zaslišimo besedo ''napredna tehnika'', verjetno najprej pomislimo na nekaj resnega, dolgočasnega, morda celo prisiljenega. A renault zoe, kot se imenuje novost pri francoskem proizvajalcu vozil, je tudi brez naprednih inovacij, kot so ''aktivni osvežilec zraka v notranjosti vozila'' ali ''umetno ustvarjen zvok motorja'' avtomobil, ki razvaja človeška čutila. Predpostavljeno seveda, da so nam všeč električni avtomobili.
Čeprav ta akumulatorski avtomobil, ki je postavljen na cliovo osnovo, z enim polnjenjem naredi omejeno število kilometrov (med 100 in 210 kilometri, odvisno od vremena in stila vožnje), ravno on začenja drugo generacijo vozil na električni pogon. Je prvi model iz renojeve ''Zero-Emission'' družine, ki je bil kot popolnoma električno vozilo zasnovan povsem na novo, in kot tak dokazuje, da je mogoče odpraviti marsikateri kompromis tovrstnih vozil.
Obdobje precenjenih in smešno oblikovanih električnih škatel na štirih kolesih je torej dokončno mimo. Drugače kot njegov starejši polbrat nissan leaf, zoe ni oblikovan ''vesoljsko'', kot je bilo še do nedavnega navadno za E-vozila, ampak jim je tehniko uspelo zapakirati v privlačno karoserijo, katere izvor razkrije zgolj pomanjkanje izpušne cevi. Zoejev dizajn je sodoben in nevpadljiv, zato bo verjetno všeč širši množici. Njegovo notranjost so začinili s prikazovalniki, ki nas stalno ozaveščajo o gospodarnosti vozila – zaradi tega nam v vozilu ne bo nikoli dolgčas. Preko upravljalne konzole in 7-palčnega zaslona, kateremu ukazujemo z dotikom, vozniku ni v pomoč le s prikazom najbližje polnilne postaje, ampak tudi z multimedijsko vsebino, kar je v tem avtomobilskem razredu popolna novost.
A v prvi vrsti naj bi bil električni avtomobil seveda namenjen vožnji. Da električen motor z največjo močjo 65 kilovatov ter največjim navorom, ki je vedno na voljo, brez težav poskrbi za živahno mestno vožnjo, vemo že od prej. Da lahko zoe na štartu pri zeleni luči na semaforju osramoti nemalo športnikov, tudi ne preseneča več. A kako dolgo je zmožen početi vse to? Za največji doseg, ki naj bi po navedbah znašal 210 kilometrov, so celo proizvajalci razkrili, da bo najverjetneje dosegljiv le v idealnih pogojih – torej zelo redko. Toda učinkovitejša tehnologija regeneracije zavorne energije, toplotna črpalka ter nove, varčne pnevmatike bi lahko pripomogle k doseganju tega cilja. Pri hitrejši testni vožnji je potovalni računalnik prikazoval vrednosti med 14 in 15,5 kWh na 100 kilometrov, kar preračunano pomeni realni, 150-kilometrski doseg. Kdor pritisne na tipko Eco na sredinski konzoli, naj bi zmogel prevoziti še dodatnih 18 kilometrov – v tem načinu se električnim porabnikom zmanjša moč, vozilo pa s polovično motorno močjo dosega 90 km/h.
Pri polnjenju stavijo francozi na sistem ''Chameleon'', ki omogoča štiri različne hitrosti polnjenja. Tako je mogoče napolniti 22 kWh v devetih urah ali pa v samo tridesetih minutah (80-odstotkov te moči). Pri renaultu so se ob tem na žalost odrekli možnosti polnjenja neposredno preko električne vtičnice v domačem gospodinjstvu ter tako zagotovili priložnost polnilnim postajam. Da bi bil torej ta električen avtomobil res zrel, se ne bi smeli oddaljiti od ideje, da lahko 22 evrskih tisočakov vreden izdelek priključimo na enako vtičnico kot npr. kuhalnik za vodo.
Zoe stane v tujini 21.799 evrov. Kako pa bo na slovenskem trgu? Pri Renaultu so nam povedali, da glede na lokalne razmere še zaenkrat ni bila sprejeta odločitev o datumu začetka prodaje električnih vozil Renault. Ko bo tako daleč, pa bo poleg nakupne cene potrebno odšteti še mesečni strošek najema baterij (v Nemčiji 79 evrov), a bo Renault odgovoren za njihovo delovanje. Ob menjavi le-teh lastnik vozila tako ne bo imel dodatnih stroškov.