Euroservis

Terenec z mehko dušo

Autobild
10. 3. 2016, 00.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Na preizkus smo zapeljali CX-5 z najmočnejšim dizelskim motorjem in drugim najvišjim paketom opreme Revolution.

Tudi CX-5 je bil oblikovan v skladu z novim oblikovalskim jezikom KODO, ki je mazdam prinesel prepoznavne oblike, temelječe na ostrih, a elegantnih linijah. Za oblikovanje so značilni klinast nos z veliko masko ter ozki in podolgovati prednji žarometi, katerih oblika se ponovi tudi pri zadnjih svetlobnih telesih. Karoserija mazde CX-5 je iz vseh strani skladna in proporcionalna. Testna je bila odeta v belo barvo z bisernim sijajem, ki še dodatno veča eleganco celotnega vozila. K vsemu naštetemu so dodali še 19-palčna lahka platišča. CX-5 ni majhen avto, vendar njegove mere niso tako velike, da bi mu lahko rekli prevelik. Pravzaprav je na odprti cesti in tudi v mestu sila okreten avto, ki nekoliko štrli iz vrste. Velika stranska vrata omogočajo lahek dostop v notranjost, prav tako tista na zadku, ki odprejo prostor za prtljago. Prostornina prtljažnika je 503 litre, ob podiranju zadnje klopi pa se lahko poveča na kar 1.620 litrov.

Če je zunanjost sodobna in posebna, pa notranjost na videz nekoliko razočara. Mazdini oblikovalci si niso drznili nečesa več in so zadržali dokaj konzervativno linijo. Prevladuje črna barva, monotonost pa razbija pas gladke sijoče, a spet črne plastike. Resnično bi si želeli nekaj več dinamike in modernih linij tudi pri oblikovanju notranjosti. A če zadeva ni najbolj atraktivna na pogled, je po drugi strani zelo uporabna. V mazdi ne boste našli kopice stikal, ob katerih bi se spraševali, kakšno funkcijo imajo. Večino naprav voznik upravlja z obvolanskima ročicama in stikali na volanu, ki so takšna, kot bi jih potegnili iz zgodovine – retro pač. Ostale sisteme se upravlja preko osrednjega okroglega gumba na sredinskem delu med prednjima sedežema ali preko zaslona na dotik na sredini armaturne plošče. Upravljanje je logično in zato enostavno, tako da pred uporabo niti ni treba prebrati kopice navodil. Če videz notranjosti res ne navduši, pa bolj navdušijo sedeži in ostali materiali. Prednja sedeža sta zelo smelo oblikovana in odlično objameta telo. Tudi sedalni del ni japonsko kratek. Nekoliko manj udobja je na zadnji klopi, kjer bodo sicer spodobno sedeli tudi trije odrasli. V tem je Mazda vsaj korak pred konkurenco. V testnem avtu so bili sedeži oblečeni v kombinacijo usnja in blaga ter rdečih šivov, ki so naredili nekaj veselja. Ostale površine so oblečene v gumirano plastiko, mestoma pa je še vedno prisotna trda, a reliefno oblikovana plastika.

TO NAM JE VŠEČ 
Lahkotnost in mehkoba, ki sta do sedaj krasili le avtomobile francoske proizvodnje. 
TO MANJKA 
Notranjost je uporabna, a preveč pusta in enolična. 
TO PRESENEČA 
Precejšnja požrešnost motorja. 


Voznik v CX-5 ne bo užival le v udobnem sedenju, užitek ne bo nič manjši, ko bo zagnal motor. Prav presenetila sta nas neverjetna lahkotnost in mehkoba upravljanja. Pa naj bo to volan, stikalo ali prestavna ročica. Takšno mehkobo smo večinoma pripisovali zgolj francoskim avtomobilom. S tem nas je mazda res presenetila. Vožnja je mirna in udobna. Trušč uspešno duši izolacija notranje kabine, klimatska naprava pa poskrbi za ustrezno temperaturo in kakovost zraka. Blaženje je naravnano k zmernemu udobju, obenem pa preprečuje nagibanje karoserije v ovinkih. Tudi na manj kakovostnem terenu mazda dolgo ostaja povsem nevtralna in na potnike ne prenaša tresljajev s podlage. Testna je bila opremljena s štirikolesnim pogonom, ki omogoča vožnjo tudi po manj urbanih terenih. S štirikolesnim pogonom v celoti upravlja elektronika in to zelo hitro in učinkovito.

Testni CX-5 je bil opremljen s paketom Revolution, ki je tik pod vrhom. Poleg že omenjenega usnja na sedežih prinaša kar nekaj pripomočkov za varnejšo vožnjo. Tako vozniku asistirajo sistem za nadziranje vzvratne vožnje, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu pa sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu. Popolna je tudi varnostna oprema z zračnimi blazinami in zavesama. Voznik in potniki lahko uživajo tudi ob svoji najljubši glasbi. Za kakovosten zvok v mazdi poskrbi sistem Bose z odličnimi zvočniki. Čeprav bi bil motor še tako hrupen, bi ga zvok iz zvočnikov povsem preglasil.

POD ČRTO 
Mazda CX-5 pošteno meša štrene v razredu športnih terencev. Krasita jo zanesljivost in uporabnost. Manjka ji nekaj več duše in živahnosti pri notranjem oblikovanju.


Pod motornim pokrovom se je nahajal najmočnejši 2,2-litrski dizelski motor z močjo 129 kW. Prenos moči je bil speljan preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. Motor je uglajen in miren, a odziven. Pritisk na stopalko za plin zelo hitro vpliva nanj, da se brez težav zavrti in prenese moč na pogonska kolesa. Edina slaba lastnost tega dizla je relativno visoka poraba. Tovarna sicer obljublja porabo med 4,7 do 6,0 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. No, na našem testu se motor teh meja ni držal. Na koncu smo beležili povprečno porabo 6,8 litra.
CX-5 je avto, ki vas s svojo uporabnostjo ne bo razočaral. Nudi dovolj prostora za potnike in prtljago. Na voljo je kar nekaj pogonskih sklopov, ki ravno tako zadovoljijo želje različnih uporabnikov. Če bi še notranjosti vdihnili nekaj več življenja, bi mu brez težav pripisali čisto petico. Tako pa bomo s to oceno počakali na prenovljeni model.