Svojega paradnega konja, clio, je nekoliko povišal, razširil in privzdignil ter trgu ponudil igrivo in simpatično vozilo. Po začetnem navdušenju je napočil čas za popestritev. Ne še za prenovo, ampak za posebno serijo Helley Hansen, ki je nastala v sodelovanju z znanim proizvajalcem delovnih in športnih oblačil.
Captur tudi v različici Helley Hansen ostaja captur, kot ga poznamo. Sodelovanje s svetovno znano blagovno znamko oblačil prinaša zunaj posebno lakiranje v štirih barvah (rdeči, črni, sivi ali slonokoščeni), črno ali slonokoščeno streho in oznaki HH na bokih. Dodali so še 17-palčna platišča iz lahke litine v črni barvi z diamantnim leskom. V notranjosti pa oznake na pragovih in rdeče zaključke na delih armaturne plošče in oblog vrat ter udobne sedeže s kombinacijo usnja in blaga. Dodatki popestrijo tako zunanjost kot notranjost in jima dodajo bežen občutek prestiža. Morda še ena zanimivost. Na hrbtni strani prednjih sedežev tokrat ni žepov ali mrežice, kamor bi vstavili manjše stvari. So pa zato na dokaj originalen način napeljali rdeče elastične trakove, ki imajo seveda enako vlogo kot žep ali mrežica. HH je pač poseben in izviren. Armaturna plošča je v celoti oblikovana iz trde plastike, ki pa je boljše kakovosti in tudi na pogled ne izgleda ceneno. Merilniki so povzeti po cliu in so kombinacija analogne in digitalne tehnologije.
TO NAM JE VŠEČ
Izgled vozila Paket HH prinaša igrivost in bogato opremo.
TO MANJKA
Motor Velikih zamer ni, a bi si želeli nekoliko bolj živahen in zmogljiv dizel.
TO PRESENEČA
R-Link Zabava zagotovljena.
Volanski obroč je oblečen v usnje, le v spodnjem delu so dodali obloge iz gladke plastike. Na videz dobro, za oprijem pa ne najbolj. Volan nam je kar nekajkrat zdrsnil iz rok. Ne vpliva na varnost, je pa nekoliko neprijetno. Captur je v osnovi mestni terenec. Da bi opravičilo takšno opredelitev, so captur HH opremili s sistemom za optimizacijo oprijema pogonskih koles Extended Grip. Sistem omogoča optimalen izkoristek oprijema v težavnejših voznih razmerah v snegu, blatu ali pesku. Na voljo so tri možnosti: normalna cesta, mehka podlaga ali izkušen voznik. Voznik med njimi izbira z gumbom na sredinskem delu med prednjima sedežema. Tam sta tudi tipki za vklop eko delovanja motorja in tempomata. Vsaj slednjo bi raje videli na kakšnem bolj vidnem in dosegljivem mestu – morda kar na volanu. Motor je stari znanec. Gre za dizelskega varčneža, ki zmore 66 kW (90 KM) moči in 220 Nm navora. Motor bo zadovoljil večino voznikov, le tisti, ki si želijo nekaj več, bodo nekoliko nepotešeni. Captur s svojimi 1.170 kg ni težak avtomobil, a vendar ima motor na večjih in daljših vzponih nekaj težav. Saj zmore, a občasno mu poide sapa. Če že ni dirkač, je pa motor varčnež. Če boste nekoliko nežnejši pri pospeševanju, vas bo razvajal s porabo manj kot pet litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar v teh časih ni zanemarljivo. Motor je dokaj tih in se lepo ujame z ročnim menjalnikom, čeprav le petstopenjskim. Vendar šeste prestave nismo pogrešali, saj so razmerja dobro preračunana in ni potrebe, da bi iskali stopnjo več.
Zavore so zanesljive, varnostni paket popoln, zato lahko zapišemo, da je avto varen in da nudi vsem potnikom prijetno in udobno vožnjo. Tudi pet zvezdic na testu NCAP nekaj pove. Captur ni velikan, a se potniki ne bodo pritoževali nad utesnjenostjo, morda le tisti na zadnji klopi, če bodo trije. Za dva se najde prostor tako za noge kot glavo. Da je vzmetenje mehko, nekateri bi dejali celo premehko, je tudi jasno, saj ima avto francoske korenine. S takim capturjem lahko zapeljete tudi izven urejenih poti, a ne pričakujte preveč. Že omenjeni sistem Extended Grip ima svoje kvalitete, a klasičnega pogona 4x4 pač ne more zamenjati. Zato nikar v težko prevozen breg, brez težav pa boste zmogli slabše in zdrsljive podlage na bolj ravninskih delih. Captur je zato še vedno bolj mestni terenec kot terenec za mesto.
Veliko več zabave kot z vožnjo boste imeli z uporabo multimedijskega sistema R-link. Njegova uporabnost je skoraj neskončna. V osnovnem meniju ponuja navigacijo, upravljanje multimedijskih naprav in telefona, nastavitve nekaterih sistemov vozila, povezave z zunanjimi storitvami, uporabniške profile in še kaj. Na velikem barvnem ekranu R-linka se izpisujejo tudi podatki potovalnega računalnika. Ta ponuja informacije o skupni prevoženi razdalji, povprečni hitrosti, povprečni porabi in skupni porabi v litrih. Omenjeno lahko pokaže tudi v grafični obliki, s katero tudi oceni, kako ekonomična je bila vožnja. Pravzaprav gre kar za nekakšno igro, v kateri sistem ocenjuje pospeševanje, prestavljanje ter predvidevanje in sproti prikazuje dosežene točke. Cilj je doseči 100 točk in verjemite nam, ni najlažje. Če z zbranimi točki niste zadovoljni, vam sistem izpiše nekaj navodil za varčno vožnjo. In kaj dobite za nagrado? Vsaj kakšen obisk manj na bencinskem servisu! V meniju lahko nastavite jezik, videz zaslona, zvok, uro in kot posebnost varnostna opozorila. Voznik si lahko izbere opozorila za postanke med vožnjo, prekoračeno hitrost in opozorilo, da se vozi v bližini šole (sistem podatke črpa iz navigacijske naprave). Še posebej slednje nam je bilo všeč. Voznik ob zvočnem signalu samodejno postane bolj pozoren.
POD ČRTO
Pridih prestižnega izdelovalca delovnih in športnih oblačil Helley Hansen tudi capturju vdihne nekaj športnosti in dodatnega avanturizma. Na pogled je takšen captur pravi zapeljivec na cesti. A za vse to je potrebno odšteti tudi nekaj več denarja.
Omenimo še eno posebnost. To je sistem za merjenje kakovosti zraka. Velike uporabne vrednosti res nima, je pa včasih lepo, da nam že avto ponudi podatek o tem, kakšen zrak nas čaka, ko bomo izstopili iz vozila. Renault captur je uporaben in za silo tudi družinski avtomobil. Da bi bil čisto pravi družinski, bi potreboval nekoliko večji prtljažnik. Ta s 377 litri ni majhen, a vendar lahko družini hitro zmanjka prostora za vso dopustniško prtljago. Vsekakor gre za igrivo in malce avanturistično različico manjšega clia. Verzija Helley Hansen se ponaša s prestižnimi dodatki in z bogatim multimedijskim paketom v obliki R-linka. In s skoraj 3.000 evrov višjo ceno. Prav slednje bo morda koga odvrnilo od nakupa te serije. Še najbolj tiste, ki avtomobila ne kupujejo samo z očmi – tu je captur HH zagotovo favorit – ampak tudi z razumom. R-link je dobrodošla in učinkovita igrača, a le za tiste, ki imajo nekaj simpatije do multimedijskih naprav. Če ste zadovoljni le z učinkovito klimatsko napravo, dobrim radijskim sprejemnikom ter ozvočenjem boste raje posegli po capturju s kakšnim od drugih paketov opreme. Ob tem boste prihranili kar nekaj evrov in jih raje namenili za gorivo oziroma kakšno popotniško razvajanje.