Goslač Kurent je ob pomoči magičnosti razgrnil resnico o slovenskih ljudeh in slovenskem narodu. Postavlja se vprašanje; ali ni pisatelj prav skozi simbolično prikazano nemoč želel vplivati na streznitev, ozaveščenost, premagovanje nemoči in spreminjanje slovenskega narodnega značaja. Je to aktualno tudi danes?
Predstavo je režiral Robert Waltl.
Premiera starodavne pripovedke je danes ob 19. h v dvorani Mini teatra na Križevniški ulici v Ljubljani.
V Mini teatru pa tokrat gostuje tudi Via Negativa.
nedelja, 24.1. ob 20:00
Katarina Stegnar: KUPEC Z ŽILICO
Na osnovi materialov iz predstave INCASSO (Via Negativa, 2004) ustvarila Katarina Stegnar in Bojan Jablanovec / Besedilo: K. Stegnar, B. Jablanovec / Izvajalka: K. Stegnar / Režiser: B. Jablanovec / Fotograf: Marcandrea / Video: B. Jablanovec / 45 minut
Katarina Stegnar z Vio Negativo tesno sodeluje od leta 2004. V projektih VN je izoblikovala izvirno in konceptualno dosledno performativno polje, v katerem raziskuje strategije scenskega predstavljanja in problematizira tako lastno ustvarjalnost kot tudi medij, v katerem se izraža. V performansu Kupec z žilico brez dlake na jeziku razpre svoje (avto)refrenčno polje in brezkompromisno zaostri vprašanje o vrednosti performerjevega dela - tako v odnosu do sebe kot do svoje publike. Sebe in gledalca sooči z vprašanjem, ali je gledalec njenega performansa hkrati s tem, ko jo gleda, že tudi kupec njenega umetniškega dela, ali pa to lahko šele postane – če performans seveda razumemo kot postopek ustvarjanja umetniškega dela. Hkrati s tem odpira vprašanje, kaj sploh je artefakt, ki ga scenski umetnik lahko proizvede. In če ta artefakt obstaja, koliko je vreden, in kdo ter kdaj je pravzaprav lahko njegov kupec. Katarina gledalca postavi v položaj tistega, ki je priča nastanka njenega umetniškega dela in ki ga edini lahko tudi realno vrednoti, ter se sprašuje: je moj gledalec potem tudi moj idealni kupec? In še naprej: ali artefakt, ki ga ni mogoče prodati, danes sploh lahko obstaja kot artefakt?
ponedeljek, 25.1. ob 20:00
Grega Zorc: VSE, ZARADI ČESAR STE PRIŠLI
Na osnovi materiala iz predstave IZHODIŠČNA TOČKA: JEZA (Via Negativa, 2002) ustvarila Grega Zorc in Bojan Jablanovec / Besedilo: G. Zorc, B. Jablanovec / Izvajalec: G. Zorc / Režiser: B. Jablanovec / 30 minut
Grega Zorc sodeluje z Vio Negativo že od ustanovitve (2002). Svoj performerski izraz je v projektih VN razvijal skozi številne oscilacije in premišljene gradacije, skupna značilnost njegovih nastopov pa je, da vedno vzdržuje napetost med intimnim in javnim, ki je začinjena s humorjem, izvajalsko inteligenco in prefinjenim občutkom za odrski čas. V performansu Vse, zaradi česar ste prišli se Grega vrača na izhodiščno točko svojega ustvarjalnega dela pri Vii Negativi. S svojim specifičnim načinom scenskega pripovedovanja se ubada z dilemo, kako danes na odru izpovedati tragično osebno izkušnjo in pri tem biti iskren - a ne patetičen, intimen – a ne sentimentalen, ostati skromen – a ne sramežljiv. Pri iskanju odgovorov Grega ne omahuje pred razkrivanjem intimnega ozadja svojih ustvarjalnih postopkov in nas v tridesetih minutah popelje od izhodiščne točke do svoje unikatne performerske prezence.
torek, 26.1. ob 20:00
Kristian Al Droubi: POGOVOR Z UMETNIKOM
Na osnovi materiala iz predstav INCASSO, BI NE BI, VIVA VERDI, OUT (Via Negativa, 2004 - 2008) ustvarila Kristian Al Droubi in Bojan Jablanovec / Vprašanja: na osnovi besedila dr. Bojane Kunst (Nemoč radikalne potrošnje, 2009) adaptiral B. Jablanovec / Odgovori: K. Al Droubi, B. Jablanovec / Izvajalec: K. Al Droubi s svojim gostom / Režiser: B. Jablanovec / Izbor glasbe: K. Al Droubi, B. Jablanovec / 60 minut
Kristian Al Droubi, srbski performer iz Novega Sada je z radikalno fizičnostjo in obenem duhovito samorefleksijo izrazito zaznamoval nekatere projekte Vie Negative (Incasso, Bi ne bi, Viva Verdi, Ne kot jaz, Out). Pogovor z umetnikom je performans v obliki klasičnega pogovora med ustvarjalcem in izpraševalcem, ki naj bi razkril in osvetlil motive, razloge, cilje in ozadja umetnikovega ustvarjanja ter tako javnosti omogočil nekakšen vpogled v specifiko njegovih ustvarjalnih postopkov. Vprašanja, ki so nastala na temelju besedila Nemoč radikalne potrošje dr. Bojane Kunst, neizprosno vrtajo v jedro problematik, s katerimi se ukvarja projekt VN. To so vprašanja o izrabljenosti radikalizma v sodobnem performansu, o priznanju kot medijskem spektaklu, o imperativu užitka v sodobni postindustrijski družbi, o impotenci komunikacije, o nemoči subjektivizacije... Kristian se na sebi lasten način spoprijema z vlogo, v kateri zagovarja svoja umetniška prepričanja/dejanja in se po odgovore vrača v dileme, s katerimi se je ukvarjal med ustvarjanjem performansov VN.