Kot znamenita brata Coen tudi brata Sketelj pišeta filmske scenarije skupaj. Kako je bilo to videti pri njunem skupnem projektu - scenariju za film Vrteča sreča - smo povprašali oba brata - ločeno. Tule odgovarja Jaša.
Kakšen je bil naslov filma v originalnem scenariju?
Hmm. Originalno se je scenarij imenoval po znanem družinskem TV kvizu iz slovenske zgodovine.
Zgodba - na kratko?
Velenje koncem 80-ih. Delavska družina Novakovi, katere član je tudi neprilagojeni najstnik Simon, se prijavi (in je seveda izžrebana) za sodelovanje v glamuroznem TV kvizu Vrteča sreča z obilico praktičnih nagrad in simpatičnim TV voditeljem Jocom Bauerjem. Sledi potovanje družine v Ljubljano.
Scenarij sta pisala skupaj z bratom Matjažem – kako je pisati v dvoje?
Kakor kdaj. Važno je da je ogrodje zgodbe domenjeno, fiksno (scenosled, treatment, karekterji), potem lahko na posameznih scenah dela vsak posebaj. Na koncu pa se delo neizbežno premeša. Kar je v bistvu ok.
Kdo je naročnik scenarija?
"Naročnik" razvoja scenarija je bil Filmski sklad, ki nama je na podlagi ideje odobril sredstva za razvoj. Po čudnih potih gospodovih je ta scenarij nato prišel do RTV-ja, ki nama ga je odkupil.
Sta ga morala kaj spremeniti, prilagoditi?
Seveda, vsak scenarij je delo v nastajanju, do trenutka ko pade prva klapa filma. Na koncu je celo vskočila soscenaristka Barbara Zemljič, ki je, s stališča zgodbe, mojstrsko postavila par stvari na svoje mesto. Skratka, ja, je bilo kar precej delovnih verzij, nazadnje se je števec ustavil pri številki 4, se mi zdi...
Ali zgodba res govori o Mitu Trefaltu – gre za voditelja kviza v 80. letih … podobnost ne more biti zgolj naključna!
Ni, seveda ne. Ogrodje zgodbe je resnična izkušnja mojega prijatelja Urbana, ki jo je v svojih rosnih letih doživel izkušnjo s tem kvizom. Njegova mama pa vse to posnela na VHS kaseto. Ki mi je čez leta prišla v roke na enem od Urbanovih žurov. Filmski zaplet sam pa je seveda fikcija.
Sta z bratom zraven tudi pri snemanju filma? Imata kaj besede?
Ne. Načeloma verjamem, da se delo scenarista, če je scenarij ok, z začetkom snemanja konča. Od tam naprej pa je pomembna režiserjeva vizija. Je pa za film dobro, da je/so scenarist/i in režiser na približno isti valovni dolžini.
Sta imela kaj besede pri izbiri igralcev in režiserja?
Ne. Sem bil pa prijetno presenečen nad castom.
Kakšen je občutek – ko po tvojem scenariju snemajo film?
Vsekakor godi egu! (Smeh.)
Če želite prebrati še duhovite odgovore Matjaža Sketlja, kliknite tukaj!
Če želite izvedeti še mnenje Zvezdane Mlakar, igralke v tem filmu, kliknite tukaj!