S filmsko upodobitvijo Dekleta z zmajskim tatujem, prvega dela Milenijske trilogije Stiega Larssona, se je Danec Niels Arden Oplev mednarodno uveljavil. Tudi Hollywood je nanj postal pozoren, režiserju so bila tam odprta številna vrata. Dejansko je s srhljivko Usodno maščevanje posnel svojo prvo veliko ameriško produkcijo. Ta ima obetavne dodatke: poleg režiserja Opleva je zraven švedska zvezda Noomi Rapace. Kot pankovka Lisbeth Salander je v Dekletu z zmajskim tatujem triumfirala v moškem svetu, polnem korupcije, brutalnosti in spletk. Glavno moško vlogo je prevzel Irec Colin Farrell, ki smo ga nazadnje videli v črni komediji Sedem psihopatov in shih tzu.
Kulisa za Usodno maščevanje je newyorško podzemlje z rivalskimi gangsterskimi šefi in morilci z Jamajke, iz Albanije in Madžarske. Toda že po nekaj minutah eksplozivnega obračuna in številnih truplih je jasno, tukaj Hollywood strelja okrog sebe – od občutene skandinavske napetosti ostane malo, vendar ravno še dovolj, da vztrajaš do konca. Colinu Farrellu in Noomi Rapace na ljubo, ki sta v čudni mešanici srhljivke, akcijskega filma in romance kot nenavaden par vredna ogleda.
Okus maščevanja je zgodba o sadističnem maščevanju z neverjetnimi preobrati: Farrell je Victor, desna roka gangsterja Alphonsa (Terrence Howard). Tega že nekaj časa ustrahuje skrivnosten neznanec – pošilja mu zagonetne koščke fotografij, listke z grožnjami in tudi v ledu spravljeno truplo Alphonsovega kolega.
Samo gledalec sluti, da Victor, ki je videti živčen in izgubljen, igra dvojno igro. Sam je žrtev brutalnega zločina. Iz maščevanja po dobro izdelanem načrtu ščuva gangsterske tolpe drugo na drugo. Romanca moškemu z globoko ranjeno dušo niti malo ni všeč. Toda potem skrivnostna Francozinja Beatrice (Noomi Rapace) stopi v njegovo življenje.
Njuno prvo srečanje je nemo. Zadržana Beatrice živi z materjo (Isabelle Huppert) v hiši nasproti Victorjevega stanovanja. Po avtomobilski nesreči, ki jo je zakrivil vinjen taksist, njen obraz kazijo brazgotine. Ko nema izmenjava pogledov pripelje do prvega srečanja, nežen angel z brazgotinami nenadoma pokaže čisto drugačen, odločen obraz. Prav tako kot Victor snuje maščevanje za svoje uničeno življenje. In sosed z brutalnim poklicem, ki ga hladno izsiljuje, naj bi ji pri tem pomagal.
Oba sta krhka, prizadeta in iščeta maščevanje. To ponuja dovolj snovi za napeto psihološko srhljivko, ki se začne precej napeto in zbudi zanimanje. Farrell, mešanica vase zaprtega, osamljenega bojevnika in ljubljenca žensk, vlije liku Victorja veliko karizme in si pridobi gledalce. Oplev dokaže, da se dobro počuti v tem žanru, žal njegov film s pretiranimi akcijskimi prizori zmeraj znova pade v nesmiselnosti in sadistično brutalnost. Francoska zvezda Isabelle Huppert (8 žensk, Ljubezen) v vlogi Beatricine neme matere komaj pride do veljave. Tudi oskarjevec F. Murray Abraham (Amadeus) ima kot Victorjev sorodnik zapravljeno stransko vlogo.
Finale je v slogu Terminatorja: Victor sam, brez tuje pomoči, opravi z barabami. Pri tem je očiten podpis Neala Mortiza, hollywoodskega producenta akcijskih filmov, kot so Popolni spomin in serija Hitri in predrzni. Vendar na koncu Okus maščevanja razblini še zadnjo trohico verodostojnosti v hrupnih eksplozijah.