Zgodbe

Ne dobropis, vrniti vam morajo denar!

lj
16. 12. 2022, 07.00
Posodobljeno: 23. 1. 2023, 15.46
Deli članek:

Sredi januarja 2023 bo stopil v veljavo novi Zakon o varstvu potrošnikov, ki prinaša nekaj novosti. Kot potrošnike nas predvsem zanima, kako bomo po novem lahko uveljavljali reklamacijo ali garancijo ter kakšna je sploh še razlika med njima. Pa tudi ali nam lahko prodajalec, kadar vrnemo kupljeni izdelek, namesto vračila denarja ponudi dobropis.

Profimedia
Preverite, kdaj lahko izdelek reklamirate.

Zveza potrošnikov Slovenije na portalu Vem več opozarja, da se bodo z novim zakonom razlike med stvarno napako, se pravi reklamacijo izdelka, in garancijo bistveno zmanjšale, večinoma v škodo potrošnika. Medtem ko smo prej z reklamacijo v glavnem vračali ali menjali izdelke, z garancijo pa jih dali v popravilo in obdržali, se bodo pravila zdaj nekoliko spremenila. Predvsem se bomo morali odločiti, še preden vrnemo kupljeni izdelek prodajalcu, ali želimo uveljavljati garancijo ali stvarno napako. Denimo, da se vam pokvari nov televizor: če ga boste dali na servis v garancijsko popravilo, si pozneje ne boste mogli več premisliti in zahtevati pravic, ki bi vam pripadale, če bi se odločili za reklamacijo.

Garancije ne bomo mogli več uveljavljati pri prodajalcu

Za izdelke, ki bodo dani na trg po začetku uveljavitve novega zakona sredi januarja, bomo garancijo lahko uveljavljali le še pri proizvajalcu, ne pa tudi več pri prodajalcu. Poseben pravilnik še vedno določa, da je garancija za obdobje najmanj enega leta po nakupu obvezna za izdelke za gospodinjsko uporabo (npr. električne naprave, tehtnice, ure, glasbila), kmetijske stroje in naprave, izdelke avtomobilske in podobne industrije (npr. otroški vozički in avtosedeži, kolesa, gume, akumulatorske baterije), izdelke s področja informacijske tehnologije, radiokomunikacij, avdio- in videotehnike (npr. računalniki, televizorji, navigacijske naprave, radijski sprejemniki), športno opremo in rekvizite (tiste, ki imajo lastnost mehanizma, tudi športno in lovsko orožje), elektromedicinske pripomočke, namenjene osebni uporabi, gasilne aparate ter male komunalne čistilne naprave. Če ima kupljeni izdelek napako in je v garanciji, lahko najprej zahtevate odpravo napak (popravilo).

Kadar napak ne popravijo pravočasno, lahko zahtevate nov izdelek

Do sredine januarja imajo proizvajalci še vedno 45 dni časa, da popravijo izdelek, ki je v garanciji. Za izdelke, ki bodo dani na trg po začetku uveljavitve zakona, pa se ta rok skrajša na 30 dni. Proizvajalec bo lahko rok podaljšal za petnajst dni, a mora o tem obvestiti potrošnika in navesti razloge za njegovo podaljšanje. Če vam v tem časovnem obdobju izdelka ne popravijo, vam mora proizvajalec zamenjati izdelek z enakim, novim in brezhibnim. Če tega ne stori, lahko pogodbo razdrete in zahtevate vrnitev kupnine ali pa znižanje kupnine, če se odločite, da boste izdelek kljub napakam obdržali. »Če boste prodajalca seznanili z reklamacijo osebno, vam mora izdati potrdilo o sprejeti reklamaciji. Tako boste lahko dokazovali, kdaj je potekel rok za popravilo,« svetujejo na ZPS.

Več v reviji Jana, št. 50, 13. 12. 2022

revija Jana
Naslovnica