Bomo še zaupali lekarnam?
Ko ti v lekarni ponudijo kartico zvestobe in te začnejo nagrajevati z ugodnimi popusti, če zbereš dovolj nakupov, je čas za alarm. Nagrajeni smo zato, ker kupujemo več zdravil?! Tržna logika in gonja za dobički pač nima meja. Tako se je začela zdaj že razvpita zgodba o Lekarnah Ljubljana, kjer je z novim vodstvom zavel agresivnejši veter.
Nekaterim ni jasno, zakaj bi nas moralo takšno stanje silno skrbeti. Saj ni v drugih trgovinah nič drugače. Toda lekarne niso navadna trgovina! So del zdravstvenega sistema in opravljajo javno službo. Farmacevti v njih pa se pri izdaji zdravstvenih izdelkov odločajo na osnovi strokovnega znanja ter obiskovalcu ponudijo natanko tisto, kar potrebuje. Če bodo začeli (očitno se je že!) v lekarnah ravnati kot v navadnih trgovinah, smo lahko upravičeno zaskrbljeni. Zato je odgovor zaposlenih v Lekarnah Ljubljana na novinarski konferenci, češ da obiskovalcu najprej res ponudijo zdravilo iz lastnega galenskega laboratorija, vendar se stranka nazadnje le sama odloči za nakup, problematičen. V lekarno gremo zato, ker upravičeno pričakujemo neodvisen nasvet farmacevta, saj sami nismo strokovno podkovani, da bi znali presojati, katero zdravilo je za nas najboljše! Edina prednost lekarn ostaja strokovna presoja! S takšnim pristopom se spravlja v nevarnost naše zdravje, prav tako pa se brez milosti ruši ugled farmacevtske stroke. Ali anonimno pismo laže? Vodstvo Lekarn Ljubljana na čelu z ambicioznim mag. Markom Jakličem je obtožbe v anonimnem pismu zanikalo ter dalo vedeti, da so se proti njim zarotila velika farmacevtska podjetja, ki jim ljubljanske lekarne z izdelki lastnega galenskega laboratorija odžirajo dobiček. Morebiti je anonimka res zarota, kdo bi vedel. Vemo pa, da se v Lekarnah Ljubljana dogajajo skrb vzbujajoče stvari – to nam je potrdil naš vir, delavka iz ljubljanskih lekarn, ki se je bila z nami pripravljena pogovarjati le pod plaščem anonimnosti. Strah za ohranitev delovnega mesta je prevelik. Ali nas, uporabnike, v ljubljanskih lekarnah torej res zlorabljate, izkoriščate naše zaupanje, kot je zapisala anonimna farmacevtka? Mi vam zaupamo težavo, vi pa jo morate izkoristiti? »V principu … (pomolči) ja. Čutimo pritisk, da moramo čim več prodati, in tako večinoma tudi ravnamo. Ampak mislim, da stranki kljub vsemu ne škodimo. Njeno zdravje ni ogroženo. Vašo iskrenost in zaupanje pa izdamo. Stranki glede na zaupano težavo svetujemo izdelek, nato pa ji ponudimo še kakšnega, čeprav ga v resnici ne bi potrebovala.« Morate iskati bolezen? Več v Jani, št. 4, 26. 1. 2010