Za začetek izberimo tak kolesarski izlet, da bo ustrezal naši telesni pripravljenosti in temu, ali sodimo med kolesarje začetnike ali med bolj izkušene kolesarje. »Preden se odpravimo na izlet, moramo biti prepričani, da vsi družinski člani dovolj dobro obvladajo vožnjo s kolesom. Na krajše izlete gredo tudi otroci, ki še nimajo izpita, zato je pomembno, na katero pot se odpravlja družina in kako bo ščitila najšibkejši člen. Ni pomemben le cilj, ampak tudi kakšna je pot do cilja – ustrezna ali neustrezna, varna ali nevarna. Vsekakor je treba izbirati manj prometne poti, voziti na varnostni razdalji, posebno pa poskrbeti za nadzor mlajših otrok. Običajno najmlajši otrok vozi med dvema odraslima osebama, prvo posnema pri vožnji, druga pa nadzira njegovo vožnjo. Žal Slovenija premore izjemno malo kolesarskih stez, čeprav je kolesarski šport pri nas precej množičen. Tudi ceste nimajo ob robu varnega prostora za kolo. Zato je pri nas težko najti ustrezne poti za varno kolesarjenje,« sta razložila navdušena kolesarja.
Ne pozabite na pribor za krpanje zračnice
Pred kolesarskim izletom preverimo vremensko napoved in premislimo, kaj vzeti s seboj na pot. Kolesar mora vedno imeti s seboj dovolj tekočine, še zlasti v vročini. Utrujenost pomagajo odpravljati energijska tablica, čokolada ali oreščki. Za daljšo pot si pripravimo izdatnejši prigrizek ali načrtujemo kraj in čas kosila. Vso prtljago je najudobneje zložiti v kolesarsko torbo. Nekateri imajo tudi nahrbtnike, a so manj primerni, ker smo z njimi manj okretni, pod njimi se potimo in sčasoma obremenijo hrbtenico. V majhni torbici imejmo prvo pomoč v malem za morebitne poškodbe. Prav tako ne pozabimo na pribor za krpanje predrte zračnice oziroma rezervno zračnico, orodje za menjavo zračnice in zračno tlačilko. Helena in Franc Štefanič sta poudarila, da mora biti kolo redno vzdrževano in pred odpravo na daljše kolesarjenje še posebno natančno pregledano: »Zaradi omejenega časa kolesarji in družine običajno kolesarijo v okviru možnosti, ki jih ponuja domače okolje. Za vožnjo drugam je treba kolesa naložiti na avtomobil. Če bi slovenske železnice ponujale vagone za prevoz koles, bi se najbrž marsikdo prav rad odpravil v drug kraj.«
Zarja št. 32, 8.8.2017