Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Podrobnejši opis najboljše variante južnega kraka 3RO


lokalno
28. 3. 2008, 00.00
Posodobljeno
11:37
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

3ro_vc.jpg
Arhiv Lokalno.si
Predlagana vzhodna C varianta 3RO
3ro_nm.jpg
3RO bi potekala vzhodno od Novega mesta.

Iz družbe Acer, ki je naredila študijo šestih variant južnega kraka tretje razvojne osi, so danes posredovali natančnejše podatke o predlagani najboljši varianti. Kot smo poročali, so Svetu regije Jugovzhodna Slovenija včeraj kot najboljšo predstavili vzhodno C varianto. V priponki se nahaja del omenjene študije, kjer so predstavljene prednosti in slabosti posameznih variant, med drugim boste v dokumentu našli tudi podatke o dovoljeni hitrosti na 3RO, obliki predora čez Gorjance ipd.

Varianta se na severu začne na predvidenem razcepu Lešnica na avtocesti A2 Karavanke - Obrežje, ki leži vzhodneje od sedanjega avtocestnega priključka Novo mesto vzhod. Trasa prečka reko Krko in poteka po zahodni strani Smolenje vasi in Velike Cikave. V nadaljevanju poteka trasa nove ceste po vzhodni strani Novega mesta in prav tako po vzhodni strani obstoječe glavne ceste G2-105. Na območju Pogancev trasa nove cesta prečka obstoječo glavno cesto in v nadaljevanju poteka zahodno od glavne ceste G2-105. Na tem delu so predvideni trije izvennivojski priključki. Na priključek Drgančevje se navezuje priključna cesta do obstoječega avtocestnega priključka Novo mesto vzhod proti severu ter priključna cesta na regionalno cesto R2-419 proti Šentjerneju. Na območju Gotne vasi je predviden izvennivojski priključek Revoz in povezovalna cesta do obstoječe glavne ceste G2-105. Na območju Pogancev pa je predviden izvennivojski priključek zahodne obvozne ceste Novega mesta in glavne ceste G2-105.

V nadaljevanju se cesta usmeri proti jugu in poteka po vzhodni strani mimo Koroške vasi, nato pa vzporedno z obstoječo glavno cesto do bližine Vinje vasi. Severno od Vinje vasi trasa prečka obstoječo glavno cesto, po vzhodni strani obide Vinjo vas in se usmeri v predor dolžine 3,300 km pod vrhom Gorjancev. Iz predora pride vzhodno od vasi Maline. V nadaljevanju trasa poteka vzhodno od obstoječe regionalne ceste proti naselju Praproče. Tukaj je na zahodni strani Praproč predviden razcep za smeri Vinica in Metlika.

Del, ki poteka proti MMP Vinica, se vzhodno od Semiča usmeri proti jugu in poteka vzhodno od Mladice proti naselju Brstovec, ki obide po zahodni strani. Na opisanem območju sta predvidena dva izvennivojska priključka in razcep. Na območju izhoda iz predora je predviden priključek Maline, ki se naveže na obstoječo regionalno cesto Jugorje - Semič. Na območju Semiča pa je predviden priključek in povezovalna cesta do Semiča.

V nadaljevanju proti Črnomlju poteka trasa po gričevnatem terenu Bele krajine v vkopu, na severnem delu Črnomlja je predviden priključek. Trasa nato prečka železniško progo Ljubljana - Novo mesto - Karlovac in poteka zahodno od Črnomlja v oddaljenosti približno 700 metrov. Trasa nato prečka dolino reke Lahinje z mostom dolžine 350 metrov, sledi pa tudi drugi priključek za Črnomelj. Od priključka proti Vinici trasa poteka po gričevnem predelu. Na območju Dragatuša je predviden priključek. Trasa nato poteka zahodno od naselja Hrast pri Vinici ter se nadaljuje proti mejni reki Kolpi, kjer je predviden priključek Vinica, s katerim se navezujemo na obstoječo regionalno cesto.

Del trase, ki se od razcepa po izhodu iz predora pod Vahto (Gorjanci) nadaljuje proti MMP Metlika, poteka južno od predvidenega priključka Maline, oziroma severozahodno od vasi Praproče na mestu, kjer se potek trase tretje osi razcepi za smer Metlika. V nadaljevanju poteka južno od vasi Gradnik in se na severozahodni strani približa mestu Metlika in poteka po zahodni strani Metlike proti MMP. V zaključnem delu svojega poteka se trasa približa oziroma poteka med južnim delom Metlike na vzhodni strani in Križevsko vasjo na zahodni strani predvidene ceste. Na opisanem območju sta predvidena dva izvennivojska priključka. Oba sta na  območju Metlike. Metlika - sever se priključuje iz obstoječe lokalne ceste za Semič.

Poleg trase 3. razvojne osi ima varianta C predvidene tudi naslednje navezovalne ceste: zahodna obvozna cesta okoli Novega mesta, priključna cesta za Semič, severna in južna priključna cesta pri Črnomlju ter priključna cesta pri Dragatušu.

Celotna dolžina trase 3. razvojne osi variante V-vzhodna C s priključnimi cestami znaša 79,16 km.

Kot smo poročali, so včeraj župani dali nekaj pripomb na predlagano traso 3RO, saj npr. Metličane moti belokranjski del 3RO, župani Dolenjskih Toplic, Straže, Žužemberka in tudi Semiča pa bi si želeli zahodno in ne vzhodno varianto dolenjskega odseka 3RO (glej povezani članek).

Študija družbe ACER o 3RO


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.