Zanimivosti

Družbeno odgovorna kampanja 'Štej do 11'

ue
18. 4. 2023, 11.34
Posodobljeno: 18. 4. 2023, 11.39
Deli članek:

"Štej do 11" je družbeno odgovorno kampanja, ki problematizira sovražni govor v digitalnem okolju.

Kot tekmovanje je prva slovenska nogometna liga, ki zadnje dve sezoni nosi ime Prva liga Telemach, v očeh javnosti zelo prepoznana, dosega veliko medijsko pokritost, obenem pa med navijačih prvoligaških klubov vzbuja veliko strasti. Navijaštvo in strast se ne odražata le na stadionu, ampak se vse pogosteje dogaja, da se navijaške strasti prenašajo tudi v digitalno okolje. Žal tudi v negativni obliki in tega se klubi, Nogometna zveza Slovenije in ostali podporniki kampanje še kako dobro zavedajo. Zato so skupaj z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport oblikovali družbeno odgovorno kampanjo »Štej do 11,« ki problematizira ravno sovražni govor v digitalnem okolju.

Zakaj kampanja 'Štej do 11'

Odraščanje v današnjem okolju je prežeto z mnogimi pastmi, s katerimi se mladostniki soočajo tako na spletu kot v vsakdanjem življenju. Sovražno obnašanje in sovražni govor povzročata čustvene brazgotine, ki imajo lahko zelo hude posledice. Zato je nujno, da otroke in mladostnike poučimo, naučimo in s tem opolnomočimo. Odrasli smo tisti, ki imamo to odgovornost in obvezo dobrega vzora za naše mladostnike.

S tem namenom in z vašo pomočjo bodo moč nogometa uporabili za to, da mlade ozavestijo in jim, kot ranljivi skupini družbe, ko govorimo o digitalnih pasteh, pomagajo preko kampanje Štej do 11. Cilj slednje je, da z vsebino dosežejo vsaj 1000 mladih v starostni kategoriji od 6. do 9. razreda, ki bodo ozaveščeni o problematiki sovražnega govora. V okviru kampanje so pripravili video, ki opozarja na problematiko, organizirali bodo delavnice za klube, kjer bodo mlade nogometaše opolnomočili z znanjem o tematiki, s pomočjo medijskih partnerjev pri projektu pa opozarjali, da kar se zgodi na igrišču, ne ostane vedno na igrišču. Ime kampanje, Štej do 11, je simbolično, saj običajno, ko želimo impulzivno ukrepati, preštejemo do deset, ker pa je na nogometnem igrišču enajst igralcev ene ekipe, so pri imenu kampanje uporabili število 11.

Pobudo je prepoznala in podprla tudi UEFA, ki sporoča, da si bo še naprej prizadevala povezovati vse zainteresirane strani v evropskem nogometu, da bi zaščitila igro, ki jo imamo vsi radi.