Zamislite si tole: Nekega dne se s prijateljico dogovorita, da se dobita v Parizu, in se malce pogovorita. Čez nekaj minut sta že tam, stojita pod Eiffelovim stolpom, ali pa se sprehajata po Elizejskih poljanah in se pogovarjata. Čez nekaj minut se Pariza naveličata in se odločita, da bosta raje v New Yorku. Scena se spremeni in v hipu sta v "Velikem jabolku". Pa tudi tam vama ne ugaja najbolj in raje si izbereta vašo dnevno sobo, zato pogovor nadaljujeta tam.
Vendar se v resnici ne vi, ne vaša prijateljica nista premaknila niti za ped. Prijateljica je ves čas doma, vi pa ste na terasi.
INTERNET POSTANE VIRTUALNI SVET
Zveni kot znanstvena fantastika? Ne. V resnici bodo že v bližnji prihodnosti pogovori lahko potekali na ta način. Znanstvena fantastika postaja vse bolj resničnost. Tehnološki dosežki 21. stoletja premikajo možnosti za komunikacijo na doslej neslutene ravni.
Umetna inteligenca, virtualna resničnost ("Virtual Reality" - VR), povečana resničnost ("Augmented Reality" - AR) in internet bodo omogočile nov način komuniciranja med ljudmi, imenovan Metaverse (Sestavljenka iz besed "Meta" - lat. "preko" in "verse" - zadnji del angleške besede 'Universe', "Vesolje"). Ime asoccira na umetno vesolje, kar v resnici tudi je, saj gre za vizijo, v kateri se internet razvije v virtualni svet.
Prvi je idejo opisal avtor znanstveno-fantastičnih romanov Neal Stephenson leta 1992 v svoji knjigi "Snow Crash". V njem je predvidel internet kot trodimenzionalen naseljiv prostor, v katerega bodo ljudje lahko prehajali in v njem interaktivno komunicirali.
In prav za to gre tudi pri ideji Metaversa. Če vam je poznan izraz "holodeck" iz Zvezdnih stez, gre za nekaj podobnega, le da se v teh umetnih prostorih ne bomo znašli fizično, kot so se junaki serije, pač pa v obliki avatarjev. Vse kar bomo potrebovali, bodo VR in AR očala ter internet.
ŽE ČEZ PET LET ...
To je prihodnost, ki nam jo slika Mark Zuckerberg, ustanovitelj največjega socialnega omrežja na svetu. Nedavno je napovedal, da se bo Facebook v celoti usmeril v Metaverse in bo tudi spremenil svoje ime. Ime naj bi spremenil že ta četrtek, preobrazba podjetja pa naj bi bila končana v petih letih.
DOBRO ALI SLABO?
Mnogi pa idejo Metaversa zavračajo. Njihov argument temelji na tem, da bomo ljudje z njim izgubili še en del naravne komunikacije med sabo, v katero so vključena tudi neverbalna sporočila (obrazni izrazi in kretnje), ki tvorijo precejšen del sporočilnosti. Poleg tega pa, pravijo skeptiki, se bomo še bolj zabubili v naše domove, saj ne bo potrebno iti nikamor, le natakniti VR očala, pa bomo tam, kjer želimo.