Zanimivosti

Slovenske železnice so s podjetjem Stadler podpisale pogodbo za dodatnih 26 vlakov

Oglasno sporočilo
31. 5. 2019, 14.51
Posodobljeno: 3. 6. 2019, 14.40
Deli članek:

Slovenske železnice so v ponedeljek, 27. maja, s podjetjem Stadler podpisale pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov. Skupna vrednost naročenih vlakov je 151 milijonov evrov brez DDV.

Slovenske železnice
Poleg sodobnih vlakov bodo potnikom zagotovili tudi številne druge novosti.

Podjetje Stadler sta ob podpisu pogodbe zastopala direktor prodaje in marketinga Peter Jenelten ter direktor prodaje za osrednjo in vzhodno Evropo Željko Davidović. S Slovenskih železnic je pogodbo podpisala direktorica SŽ-Potniškega prometa Darja Kocjan.

Generalni direktor Dušan Mes je ob tem povedal: »Prenova potniških vlakov ter prenova železniškega omrežja sta izjemno pomembni za zagotavljanje sodobnega železniškega javnega prevoza v Sloveniji. Skupna vrednost lanskega in tokratnega nakupa novih vlakov je 320 milijonov evrov. Z njimi bomo lahko zagotovili storitve, primerljive s tistimi v najbolj razvitih državah. Zahvaljujem se vladi Republike Slovenije, ministrstvu za infrastrukturo, ministrstvu za finance ter Slovenskemu državnemu holdingu, ki s takšnimi projekti dejavno sodelujejo pri modernizaciji Slovenskih železnic.«

Slovenske železnice so zaradi posebnosti voženj vlakov po slovenskem železniškem omrežju naročile več vrst vlakov, poleg enonadstropnih električnih garnitur tudi dvonadstropne in dizelske. Pogodbo za prvih 26 vlakov so SŽ podpisale že lani aprila. Skupaj bo tako v prihodnjih letih na naših tirih vozilo 52 sodobnih potniških vlakov. Prve nove vlake bodo na slovenskem železniškem omrežju testirali konec letošnjega leta.

Več o modernizaciji in strategiji:

Smo na pragu zgodovinskega mejnika pri posodobitvi voznega parka na Slovenskih železnicah.

Nakup novih vlakov je le prvi del modernizacije. Poleg sodobnih vlakov bodo potnikom zagotovili tudi številne druge novosti. Po novem je denimo mogoče vozovnice kupiti po spletu in mobilnih napravah, načrtujejo pa postavitev kartomatov po vsej Sloveniji. S prepletom novih storitev ter prenovljenimi in novimi vlaki bodo lahko najbolj učinkovito odpravili težave na najbolj obremenjenih progah, enako raven kakovosti potovanja pa ponudili tudi potnikom na lokalnih progah, ki še niso elektrificirane.

Strateški načrt razvoja SŽ-Potniški promet

V stebru mobilnosti so na SŽ pripravili strateški načrt razvoja družbe SŽ-Potniški promet do leta 2031. Ključni cilj njihove strategije je postati nosilni steber integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji z večinskim tržnim deležem v javnem medkrajevnem prevozu ter s tem prispevati k varovanju naravnega okolja. Ponujati želijo konkurenčni javni prevoz potnikov po železnici z zagotavljanjem celovite storitve potovanja potnika od doma do končnega cilja, z varnim, zanesljivim in udobnim železniškim prevozom. Za doseganje strateških ciljev pa so nujni celovita prenova voznih sredstev železniškega potniškega prometa, digitalizacija poslovanja in prenova postaj in postajališč.

Poudarek leta 2019 na področju potniškega prometa je zagotovo podpis pogodbe za nakup dodatnih 26 novih potniški vlakov. Razvijati so začeli tudi več novih storitev, denimo »S SŽ od doma do cilja«, pri kateri bodo z učinkovitim P+R sistemom omogočili prevoze ne le med železniškimi postajami, temveč do tam, kamor bodo želeli potniki. Druga od omenjenih novih storitev pa je tudi E-Mobilni, pri kateri si bodo lahko potniki na železniških postajah izposodili električna vozila in z njimi nadaljevali pot do cilja. Uspešni so bili tudi pri projektu Potniški center Ljubljana, ki bo združeval infrastrukturo vseh oblik potniškega terminala in tako predstavljal multimodalni potniški terminal.