Pisali smo že o Fordovih optimističnih sanjah – do leta 2021 izdelati floto avtonomnih vozil, vendar bodo, če bodo, ta vozila dosegla šele stopnjo štiri na petmestni lestvici. To je oblikovalo ameriško združenje inženirjev avtomobilistične industrije (SAE) in je postala eno od meril za primerjanje »samovozov« med seboj.
Stopnja 0
Ni veliko za razmišljati. Na tej stopnji so bili prvi avtomobili in veliko današnjih. Voznik je car in garač hkrati, saj je vse, kar se tiče vožnje, v njegovih »zanesljivih« rokah.
Stopnja 1
Letvico višje so avtomobili s sistemi za pomoč med vožnjo. A največkrat enim samim, in še to sila preprostim, kot je na primer običajni tempomat. Vse, kar zna, je peljati s stalno hitrostjo, neoziraje se na druga vozila.
Stopnja 2
Ko je »pomočnikov« več in so bolj dodelani, je vozilo prilezlo do druge letvice. Zna ohranjati želeno hitrost in varnostno razdaljo do vozila pred njim ter voziti po svojem voznem pasu. Voznik pa mora imeti med vožnjo roke na volanu, kajti ko pride do težave, jo mora takoj rešiti. Tako opevani »avtopilot« v teslah je na tej stopnji, pa čeprav bi vozniki radi verjeli, da je višje.
Stopnja 3
Na trgu še ni serijskega vozila, ki bi bilo na tej stopnji. So pa prototipi, audi A7 je eden izmed njih. Ta ne ostane na svojem voznem pasu in zmanjša hitrost, ko se upočasni vozilo pred njim, zna ga tudi prehiteti. Ako je to mogoče. Tozadevno zna omejeno razmišljati in nekatere odločitve lahko sprejme namesto voznika. Ta pa je še vedno nujen, da prevzame, ko vremenski vplivi zmedejo tipala ali pa označbe voznih pasov niso več dobro vidne.
Stopnja 4
To pa je že stopnja, ko človek v vozilu ni več potreben, razen v vlogi potnika. Vozilo obvlada vsako situacijo, a le če vozi po njemu znani in varni okolici. Šlo bo za dobro označena področja, kot so modernejša mestna središča ali večja spalna naselja z urejenimi in logičnimi potmi, hkrati pa bodo vozilu na voljo veliko bolj kakovostni zemljevidi teh.
Stopnja 5
Sveti gral ali končni cilj samovozov oziroma cilj, ki si ga je zastavil Google. Voz brez pedal in volana, ki bo lahko, po domače povedano, odpeljal kamorkoli in kadarkoli. Brez omejitev. Tudi na vrh Mangartskega prelaza, če se mu bo zahotelo. A vendarle je pot do takšnega vozila še dolga.