Vozniku sosednjega vozila je bilo namreč popolnoma vseeno, kako ga je poravnal. Prosto mesto je, vendar kaj nam pomaga, če potem ne bomo mogli odpreti vrat. To in pa dejstvo, da »vozakanje« po klavstrofobičnih parkirnih hišah marsikomu povzroča preglavice, je botrovalo izumu kitajskega inovatorja, parkirnemu robotu Geta.
Sam najde pot do parkirnega mesta
Lasersko vodeni robot zapelje pod vozilo, se poravna, da ko dvigne »platforme«, so te natančno pod kolesi, ter v približno dveh minutah, kar je malček odvisno tudi od velikosti parkirišča, spravi avto poleg drugega tako natančno, da je med njima le »špranja«.
Je popolnoma samostojen, vozi lahko v vse smeri, za obračanje potrebuje malo prostora, podatke o mestu, kamor naj odpelje avtomobil, pa dobi od računalnika. Program namreč vsebuje zemljevid parkirišča in podatke o trenutni zasedenosti ter robotu zapove, kje naj ga odloži. Kajpada ga na ukaz pripelje tudi nazaj.
Boljša izraba prostora
Tako izboljša izkoriščenost prostora za parkiranje, ker pa ne potrebuje vodil ali česa drugega v vozišču, kar bi mu pomagalo med premikanjem, je njegova uvedba preprosta. No ja, vse je relativno. Cena zna biti namreč velika ovira, predvsem za manjša zasebna parkirišča, ki ne zaslužijo dovolj, da bi si ga privoščila.
Izumitelj Yee Fungpa si vseeno mane roke, saj zanimanje zanj je. Ne samo na Kitajskem, kjer se avtomobili množijo kot gobe po dežju, temveč povsod, kjer imajo težave s prezasedenostjo parkirišč.