Po njihovi teoriji odločanja potrošnikov za nakup so stvari jasne. Če izberemo povsem teoretičen pristop k izbiri, potem lahko predvidimo, da bo kupec med dvema izdelkoma z isto ali približno enako ceno izbral produkt z višjo kakovostjo oziroma bo pri izbiri med produktoma z isto ali podobno kakovostjo izbral cenejšega. Cena in kakovost sta dve pomembni merili, ki vplivata na nakup. Preprosto, kajne? A ni tako enostavno. Izdelki med seboj ne tekmujejo le na lokalni, temveč na globalni ravni. Vedno več izdelkov se zaradi konkurence in povpraševanja zbliža glede kakovosti in cene, zato se med seboj težje razlikujejo. Izboljševanje kakovosti in nižanje cen hitro doseže mejo, zato postane odločilen dejavnik oblikovanje.
Vedno več izdelkov se zaradi konkurence in povpraševanja zbliža glede kakovosti in cene.
Kaj je industrijsko oblikovanje?
Mednarodni svet združenj industrijskega oblikovanja je industrijsko oblikovanje ovrednotil kot ustvarjalno dejavnost, katere cilj je izboljšanje lastnosti predmetov, njihovega videza, izboljšanje procesov, storitev, njihovih sistemov in optimizacija celotnega življenjskega cikla izdelka. Vloga industrijskih oblikovalcev v procesu razvoja izdelka je vzpostavitev oblikovalskega jezika proizvoda ter povezava izdelka z blagovno znamko in identiteto podjetja. Ključni element je njihov vpogled v tržne trende in preference potrošnikov, kjer mora združiti ustvarjalni, oblikovalski element z globljim razumevanjem trgov in trendov. Na čedalje bolj globaliziranem trgu izdelkov je to pomembnejše kot kadarkoli prej.
Andrej Kregar, Kreatif design: »Mlada podjetja, kot je naše, svojim strankam omogočajo dostop do novih idej, inovacij in gradnjo atraktivnih zgodb za svoje obstoječe ali bodoče izdelke.«
Slovenci smo v trendu
Mlada ekipa slovenskih oblikovalcev in arhitektov, ki so se združili pod skupnim imenom Kreatif design, se zaveda pomembnosti kvalitetnega oblikovanja. Podjetjem pri uresničevanju poslovnih ciljev pomagajo z razvojem in oblikovanjem novih izdelkov. Oblikovanje vsakega novega izdelka jim, kot pravijo, predstavlja izziv, ki se ga z navdušenjem lotijo in ga z visoko stopnjo odgovornosti do naročnika tudi izpeljejo. Naročnikom z dobrimi idejami in oblikovanjem pomagajo pri ustvarjanju atraktivnih prodajnih zgodb za njihove izdelke. Njihovi projekti segajo na zelo raznolika področja – oblikovali so že serijo garaž, medicinske pripomočke, oblikujejo tudi plovila in včasih se pozabavajo z ustvarjanjem kakšnega izvirnega koncepta, kot je bila na primer konceptna zasnova nove motokros čelade. Čeprav je bil projekt narejen bolj kot raziskava na področju oblikovanja, so njihovo izvirnost opazili tudi na spletnem portalu Yanko Design, priznani mednarodni spletni reviji s področja oblikovanja.
Vplivi globalizacije
Zaradi hitrega razvoja in vse večje konkurence se industrijski oblikovalci spopadajo z različnimi izzivi. Človeške in demografske dejavnike je treba pri oblikovanju globalno uspešnega produkta upoštevati že ob snovanju, nato pa biti pozoren še na različne oblike teles in velikosti, spol in starostno skupino, raznolikost kultur, infrastruktur, pričakovanj, prepričanj in želja.
Uspeh z brusilnimi stroji
Enega njihovih zadnjih zaključenih projektov so izpeljali s podjetjem Polirtlak, d. o. o, ki je specializirano za proizvodnjo strojev za obdelavo betonskih tlakov. H Kreatif designu so pristopili z željo po preoblikovanju njihove obstoječe linije brusilno-polirnih strojev Linolit in diferenciaciji od konkurence. Ekipa oblikovalcev je bila postavljena pred izziv – oblikovati poenoteno družino treh brusilnih strojev, kljub različnim velikostim in z manjšimi razlikami v konstrukciji, ter jo hkrati obdržati v nižjem cenovnem razredu. Proces industrijskega oblikovanja se je začel s podrobnejšo analizo strojev, obsežno raziskavo trga in konkurence. Nato so se oblikovalci lotili generiranja novih idej in predstavitve teh idej s skicami. V sodelovanju z naročnikom so obstoječo tehnologijo izdelave strojev, narejenih iz jeklenih profilov, zamenjali s tehnologijo laserskega izreza pločevine, ki je omogočila višjo kakovost, manjša odstopanja in večjo oblikovalsko svobodo … »Izziv je bil velik, zato je uspeh toliko slajši,« pravijo mladi oblikovalci.
Po svetu …
Že leta 1990 je angleška vlada ustanovila sklad Program podpore oblikovanju ter tako odobrila financiranje za manjša podjetja, da so lahko koristila profesionalno oblikovalsko pomoč. Program, v katerem je sodelovalo 221 podjetij, je postal vir za novo študijo z imenom Trgi, ki nagrajujejo naložbe v oblikovanje. Ugotovili so, da je 89 odstotkov projektov imelo uspešno rast in dobiček, investicija pa se je v povprečju obrestovala v petnajstih mesecih. Identificirali so tudi številne posredne prednosti oblikovanja – zmanjšanje stroškov, manjšanje zalog, povečanje marž in izboljšana podoba podjetja – ter zaključili, da je imelo oblikovanje glavni vpliv na poslovni uspeh izdelkov v kar 88 odstotkih primerov. »Industrijsko oblikovanje torej išče inovacijo, inovacija krepi moč blagovne znamke, blagovna znamka krepi lojalnost kupcev in lojalnost prinaša pozitivno poslovno rast. Oblikovanje ni le dobra ideja, investirati vanj pa je,« zaključijo kreatifdesignovci.