Japonska turistična organizacija je v bontonu za tuje turiste na Japonskem te pozvala, naj se izogibajo riganju in izpuščanju vetrov v javnosti, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Turistična organizacija Hokkaido je brošuro objavila na svoji spletni strani. Bonton vključuje vse, od pravil za kopanje na javnih mestih do uporabe japonskega stranišča. V njem je celo poglavje, namenjeno protokolu, kako prikriti za druge neprijetne telesne funkcije.
VODNIK
»Japonska etiketa temelji na izogibanju povzročanja nelagodja in neprijetnosti drugim,« je zapisano v vodniku. Vodnik v kitajskem jeziku, ki ima naslov Zdrava pamet pri potovanju po Hokaidu, je razburil državljana Kitajske, ki trdi, da so slike v vodniku, ki kažejo primere slabega obnašanja turistov, žaljive, poroča japonska tiskovna agencija Kyodo. Japonska turistična organizacija je v odzivu na pritožbo izdala novo verzijo bontona z enako vsebino, ki pa je predstavljena na tujcem prijaznejši način. V novem vodniku, ki je na voljo v kitajskem in angleškem jeziku, je zapisan velik »X« ob slikah neprimernega in neprijetnega vedenja turistov, kot je na primer odlaganje rabljenega toaletnega papirja v koš za smeti namesto v straniščno školjko, kar je navada na Kitajskem.
ZAKAJ?
Po podatkih časnika Japan Times so originalno brošuro izdali že lani avgusta in je s svojo vsebino merila predvsem na kitajske turiste. Vključevala je tudi opozorilo, naj izdelkov, ki jih še niso kupili, ne odpirajo že takoj v trgovinah, kar je tudi navada na Kitajskem. Izdali so 85.000 kopij brošure v kitajskem in angleškem jeziku ter jih razposlali v hotele in na turistične znamenitosti. Kitajske oblasti so sicer napovedale, da bodo v prihodnje nadzorovale vedenje kitajskih turistov v tujini in jih bodo ob prihodu domov kaznovale. Razlog za to so sramotni incidenti, ki so jih skozi leta v tujini povzročili kitajski državljani. (sta)