Zanimivosti

Droni vse večja nevarnost za civilno letalstvo

STA
15. 2. 2016, 12.17
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Civilni droni postajajo vse resnejša grožnja varnosti komercialnega letalstva, je opozorilo Mednarodno združenje za zračni promet (IATA). Združenje je pozvalo k oblikovanju pravil še preden pride do prvih resnejših incidentov.

Arhiv Svet24
Droni so daljinsko upravljani, njihova uporaba pa se iz vojske širi na podjetja in posameznike.

Generalni direktor IATA Tony Tyler je poudaril, da se nevarnost brezpilotnih letalnikov šele razvija, saj ljudje šele začenjajo odkrivati njihov potencial in možnosti uporabe. "Prav tako kot vas me vznemirja možnost, da bi mi pico dostavil dron," je dejal na konferenci o letalstvu v Singapurju.

"Droni bodo ostali. A ne moremo dovoliti, da bi postali ovira ali grožnja varnosti komercialnega letalstva," je poudaril pred menedžerji in uradniki iz letalske industrije.

Potrebujemo občutljiv pristop k regulaciji in pragmatične metode uveljavljanja pravil za primere, ko bi nekdo z uporabo dronov ogrožal druge, je menil Tyler.

Droni so daljinsko upravljani, njihova uporaba pa se iz vojske širi na podjetja in posameznike. Letalske strokovnjake skrbijo posledice morebitnih trkov teh letalnikov s komercialnimi letali.

"To vprašanje je resno. Imamo številna poročila pilotov o dronih, kjer jih niso pričakovali, še posebej na nizkih višinah v bližini letališč," je povedal Tyler.

Strokovnjak IATA za brezpilotne letalnike Rob Eagles je povedal, da združenje ne razpolaga s podatkom o številu dronov, ki letijo po svetu. Vendar pa je jasno, da se hitro množijo.

Poleg dronov v zraku, še posebej v bližini letališč, morajo po mnenju IATA regulatorji poskrbeti tudi, da komunikacija lastnikov dronov z letalniki ne bo motila nadzornih sistemov v letalstvu.

Center za študij dronov na newyorškem kolidžu Bard je med decembrom 2013 in septembrom 2015 v ameriškem zračnem prostoru zabeležil 921 incidentov, ki so vključevali brezpilotni letalnik in letalo s pilotom. 36 odstotkov incidentov so označili kot "bližnje srečanje". V 28 primerih je moral pilot komercialnega letala z manevriranjem preprečiti trk.

Od 191 držav članic Mednarodne organizacije za civilno letalstvo (ICAO) jih ima doslej pravila, ki urejajo področje dronov, postavljenih 63, je še dejal Eagles. Pri devetih so pravila v oblikovanju, pet jih je uporabo dronov prepovedalo. "A ta pravila niso konsistentna," je opozoril strokovnjak.

Eagles je poudaril še, da se pri vzpostavljanju pravil za uporabo brezpilotnih letalnikov mudi, saj gre za industrijo, ki se razvija izredno hitro.