»Najraje jo mahnemo v New York,« da Slovenci nismo ravno malenkostni popotniki, poudari Anuška Cerovšek Beltram, direktorica in soustanoviteljica agencije STA potovanja. Ko gre za potovanja iz osebnih razlogov, je povprečje v Uniji dobrih 61 odstotkov – vsaj enkrat na leto je šlo na potovanje 53 odstotkov Špancev, 37,7 odstotka Italijanov, 49,2 odstotka Hrvatov in 53 odstotkov Madžarov.
»V tem pogledu se lahko primerjamo z Angleži (65,7 odstotka), krepko pa nas prekašajo Francozi (71), Nemci (76) in Čehi s 83,9 odstotka, medtem ko z 88 odstotki z naskokom vodijo Finci,« pravi Cerovšek Beltramova, ki je agencijo STA potovanja ustanovila pred 15 leti s takratnim partnerjem, zdaj možem Marjanom Beltramom.
ŠESTO LETO RASTI
Turizem v svetovnem merilu sicer raste že šest let zapored, in sicer je od leta 2009 v povprečju zrasel za štiri do pet odstotkov na leto, lani za 4,4 odstotka. Povedano drugače – lani je bilo v svetovnem turizmu zabeleženih 1,2 milijarde turistov. Med svetovnimi velemesti je že šesto leto zapored zrušil turistični rekord New York, saj ga je obiskalo kar 58,3 milijona turistov, kar je 1,8 milijona več kot leto prej. Našteli so 46 milijonov ameriških in 12,3 milijona mednarodnih turistov. Hoteli so imeli rekordnih 33,7 milijona prenočitev, kar je 1,26 milijona več kot leta 2014.
Med turisti, ki so obiskali New York, je bilo tudi veliko Slovencev, saj je mesto, kakor pravi Cerovšek Beltramova, na vrhu priljubljenih destinacij za slovenske popotnike: »Sledijo Bangkok (Tajska), Manila (Filipini), Kolombo (Šrilanka) in Sydney (Avstralija).« Ob tem je podala zanimiv opis tipičnega popotnika, ki potuje z njihovo agencijo: na leto opravi 2,3 izleta zunaj Evrope; njegove najljubše dejavnosti na poti so šport, pohodništvo, adrenalinski podvigi in preizkušanje lokalne hrane; je neodvisen, rad spoznava nove kulture, predvsem pa je avanturist, vedno pripravljen na izzive.
NOVI TRENDI
Za Slovence bodo letos, kakor kažejo smernice, zanimive tudi naslednje destinacije: Rio de Janeiro (zaradi olimpijskih iger), Pariz (zaradi evropskega nogometnega prvenstva), San Francisco in Miami. Vedno je priljubljena južno-vzhodna Azija, pa tudi severne države. »Te so že dokazale, da lahko z eno močno akcijo močno spremenijo tok turizma. Grenlandiji in Labradorju, na primer, je uspelo lani povečati prihod turistov za dva milijona. V svetovnem merilu lahko pričakujemo nenehno rast števila kitajskih turistov po vsem svetu,« o svetovnih trendih v turizmu pravi Marjan Beltram.
Svetovni trend zadnjih treh do petih let je, da ljudje potujejo tja, kjer lahko izkusijo lokalno hrano, spoznajo lokalno kulturo. Za popotnike je zelo pomembna izkušnja z lokalnim prebivalstvom, pove Cerovšek Beltramova. Opaža, da tudi Slovenci vse bolj cenimo prosti čas, zato bo tudi pri nas vse pogostejši trend, ki ga označujemo z besedami »people will buy time« (ljudje bodo kupovali čas, op. a.): »Čas, ki ga preživimo v povezavi s službenimi obveznostmi, močno posega v čas, ki ga lahko posvetimo družini, prijateljem, sprostitvi, športnim dejavnostim ... In ljudje ponovno zaupajo nam, agentom, da poskrbimo za brezhibna potovanja. Ugotovili so namreč, da lahko čas, ki ga porabijo za neskončno iskanje najugodnejših potovalnih programov po internetu, porabijo bolj kakovostno.«