Naj je naša prošnja za službo še tako briljantno spisana ali pa naj je naše govorjenje na delovnem mestu še tako tekoče, nas bodo ljudje okoli nas presojali na podlagi našega vtisa, ki ga bomo v celoti pustili nanje.
V nadaljevanju se bom zato dotaknil sedmih zelo pogostih napak govorice telesa v poslovnem okolju.
Preveč smejanja
Nasmešek je pogosto tisti skrit adut, s katerim lahko okolico očaramo, ljudje pa se zaradi njega v naši družbi počutijo bolje. Žal pa lahko pogosto opazimo, da ljudje prav z nasmehom prekrivajo občutja, ki jih doživljajo ob kritiki ali neprijetnih novicah. Naj opozorim, da je prav skladnost med videnim in slišanim temelj, na katerem gradimo svojo kredibilnost in verodostojnost sporočila. Povedano drugače, ljudje nas bodo sčasoma jemali manj resno, kot pa če se ob neprijetnih novicah nehamo smejati in pokažemo, kako se v resnici počutimo.
Delno križanje rok na prsih
Takšen položaj rok pogosteje zasledimo pri ženskah in mlajših moških. Ena roka prosto visi ob telesu, z drugo pa se oseba oprijema čez prednjo stran telesa. Na takšen način se izraža tesnoba in manko samozavesti. Če je takšen položaj še sprejemljiv na primer v bolnišnici, ko čakamo na zdravnika s predvidoma slabimi novicami, pa na delovnem mestu zanj ni prostora. Gre namreč za delno objemanje samega sebe, s katerim želimo umiriti trenutno notranjo čustveno razrvanost.
Šibko rokovanje
Rokovanje je pogosto edini fizični stik s sočlovekom. Predvsem smo pozorni na tri vidike: ali želi oseba uveljaviti prevlado nad nami, jo lahko mi nadvladamo in ali se počutimo dobro s to osebo. Sicer bi bilo logično, da ciljamo na tretjo možnost, žal pa se, predvsem v stiku z nekoliko bolj dominantnimi osebami, zgodi naše podrejanje. Oseba nam ponudi roko tako, da je njena dlan rahlo usmerjena proti tlom. Osebam z rahlim mankom samozavesti tako ne preostane drugega, kot da se rokujejo s svojo dlanjo, usmerjeno proti nebu, in tako izkažejo svojo podrejenost. Cilj rokovanja v poslovnem okolju je vertikalna poravnava dlani, konkreten prijem in primeren stisk dlani.
Pomanjševanje samih sebe
Ta napaka je sicer nekoliko pogostejša pri ženskah, vseeno pa velja tudi za moške. Gre za pomanjševanje svoje prisotnosti v prostoru. Noge opazimo tesno skupaj, dlani so običajno v komolcih ozko položene na kolena ali stegna, hrbtenica skrčena in naslonjena na naslonjalo. Upoštevajmo, da je pomanjševanje svoje prisotnosti v bistvu komunikacija naše podrejenosti. Samo neuravnovešene osebe si okoli sebe, na delovnem mestu, želijo nekakšne kimavce brez lastnega mnenja.Uravnovešene osebe si želijo kolegice in kolege, ki razumejo vloge hierarhije v organizaciji in imajo temu primeren tudi odnos.
Umirjanje: dotikanje las, obraza in nakita
Kdaj se popraskamo po glavi? Takrat, ko mislimo, da nečesa ne vemo. Ko nam vsaj za tisti trenutek pade samozavest, ko moramo malo pomisliti in podobno. Izogibajmo se dotikanja svojega obraza, las ali nakita. Pri ženskah takšno dotikanje pogosto razumemo tudi kot flirtanje. Raziskave kažejo, da dekleta, ki flirtajo na delovnem mestu, izgubljajo kredibilnost in s tem nehote tudi svoje možnosti za napredovanje, sodelovanje v različnih ekipah in podobno. Gre torej za izgubo spoštovanja kolegic in kolegov. Tega pa si seveda nihče ne želi.
Naklon glave
Kaj naredimo, ko nečesa ne slišimo dobro? Običajno obrnemo uho proti viru. Naklon glave je znak, da poslušamo (slišimo in presojamo), na delovnem mestu pa ta signal lahko običajno prevedemo tudi v strinjanje. Če se oseba ne bo strinjala z nami, bo začela z glavo odkimavati ali jo nekoliko zibati (nejevera). Ponovno, tako kot pri dotikanju, lahko moški ta signal hitro razume tudi kot flirt. V poslovnem okolju govorite torej s poravnano glavo. Smiselno enako, kot morajo biti pri rokovanju vertikalno poravnane dlani. Tako boste delovali veliko bolj resno in preudarno, kot pa če vam glava rahlo visi na eno stran.
Primerna oblačila
Seveda ni samo gibanje telesa tisto, kar oddaja sporočila o nas. Prav tako je pomemben del naše neverbalne komunikacije frizura, pri ženskah tudi ličila, predvsem pa so pomembna naša oblačila. Zmečkana obleka, prekratka krila, neurejena brada, preveč parfuma in podobno sporoča, da nas je bolje jemati nekoliko z rezervo. Očitno ne razumemo nenapisanih zakonitosti, ki vladajo v poslovnem okolju. Že pokojna Coco Chanel je o tem povedala naslednje: »Če je ženska primerno oblečena, bodo ljudje opazili njo. Če ne, bodo opazili obleko.«