Eden najbolj prepoznavnih modelov v novejši zgodovini znamke je na ceste zapeljal januarja 1976 in se izkazal za popoln uspeh, saj so letno proizvodnjo razprodali v nekaj mesecih. Povpraševanje je bilo tako veliko, da so se rabljeni primerki prodajali po enakih ali celo višjih cenah kot novi.
Ob limuzinski različici je W123 obstajal tudi kot kupe in kombi, za bolj zahtevne pa so v Mercedesu pripravili tudi podaljšano limuzinsko različico, ki je imela 63 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Bržkone najbolj priljubljena različica je bila 200 D, najmočnejša 280 E, Stuttgartčani pa so že takrat eksperimentirali tudi z alternativnimi pogonskimi sklopi, kot je kombinacija uporabe bencina in utekočinjenega plina, pripravili pa so tudi električni prototip in vozilo na gorivne celice, ki so ga predstavili leta 1983.
Za takratni čas izjemno napredno je bilo tudi dojemanje varnosti med vožnjo. Mercedes je za W123 pripravil povsem novo potniško kabino z večjimi zmečkljivimi conami in uporabil trše jeklo, leta 1982 pa si je bilo mogoče za doplačilo omisliti tudi varnostne vreče.
Do sredine osemdesetih, ko ga je zamenjal W124, je Mercedes prodal kar 2,7 milijona primerkov z interno oznako W123.