Zanimivosti

Razmišljate o sklenitvi življenjskega zavarovanja?

Sašo Avramovič
17. 11. 2015, 19.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Slovenci imamo sklenjenih več kot 1,3 milijona različnih življenjskih zavarovanj, vanje pa smo vložili več kot 500 milijonov evrov. Ste tudi vi odločate za tovrstno zavarovanje? Če da, potem vam bo še kako prav prišla nova brošura Dobro je vedeti.

Profimedia
Več kot 500 milijonov evrov smo Slovenci že vložili v različna življenjska zavarovanja.

Po podatkih za leto 2014 imajo Slovenci sklenjenih več kot 1,3 milijona različnih življenjskih zavarovanj, vanje pa so vložili več kot 500 milijonov evrov. Potrošniki torej tovrstnim zavarovanjem namenjajo občuten del svojega denarja, a pogosto ne vedo, kaj in za kaj plačujejo, je na novinarski konferenci povedala Mojca Štrucl iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Brošura je v elektronski obliki dostopna na spletnih straneh ZPS in Slovenskega zavarovalnega združenja.

Kratek vodič po zavarovanjih

ZPS in Slovensko zavarovalno združenje sta z namenom finančnega opismenjevanja pripravila kratek vodič po življenjskih zavarovanjih. Gre za brošuro Dobro je vedeti. »Zbrali smo ključne informacije, ki jih mora potrošnik imeti pred sklenitvijo življenjskega zavarovanja in tudi med njegovim trajanjem. V široki paleti življenjskih zavarovanj je včasih težko izbrati najprimernejše. Pred sklenitvijo življenjskega zavarovanja se moramo zavedati predvsem tega, da gre za dolgoročno zavarovanje (pogodbo) in da imajo odstop od pogodbe ali njene spremembe, kot so skrajšanje zavarovalne dobe, znižanje zavarovalne vsote ipd., za sklenitelja oz. zavarovano osebo negativne finančne posledice,« je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS, ob predstavitvi brošure. Direktorica Slovenskega zavarovalnega združenja Maja Krumberger pa je poudarila: »Življenjska zavarovanja lahko nudijo zavarovancem dodatno finančno varnost in dodatno izplačilo ob pravem času, seveda pa morajo ob sklenitvi vedeti, kakšno zavarovanje ustreza njihovim potrebam oz. pričakovanjem. Temu je namenjena tudi naša brošura, da bi slovenski potrošniki čim bolj celovito poznali življenjska zavarovanja.«

Ni izključno varčevalni produkt

Potrošniki se sicer pogosto odločajo za sklenitev življenjskega zavarovanja z namenom varčevanja. A pri ZPS pravijo, da se moramo zavedati, da zavarovanje po svoji naravi ni izključno varčevalni produkt, ampak je v prvi vrsti pomembna njegova zavarovalna komponenta. »Sklenitev življenjskega zavarovanja je npr. primerna v situacijah, ko želimo poskrbeti za finančno varnost svojih družinskih članov ali če si želimo zagotoviti dodatna finančna sredstva za prihodnost. Če nimamo finančnih obveznosti, odvisnih družinskih članov ali če imamo dovolj prihrankov za lastno finančno varnost in finančno varnost bližnjih, pa je že smiseln dodaten premislek, ali je življenjsko zavarovanje primerna rešitev,« svetuje Mojca Štrucl, strokovnjakinja za področje zavarovanj z ZPS, in dodaja: »Zato potrošnikom svetujemo, da preden se odločijo za eno v široki ponudbi življenjskih zavarovanj, tudi v tej brošuri preverijo, katere vrste teh zavarovanj so na voljo, katero morda potrebujejo, in tudi če so pripravljeni vstopiti v dolgoročno pogodbeno razmerje z zavarovalnico.« Brošura je v elektronski obliki dostopna na spletnih straneh ZPS in Slovenskega zavarovalnega združenja, pri obeh pa imajo na voljo tudi nekaj tiskanih izvodov.