Zanimivosti

Frankfurtski avtomobilski sejem odprt tudi širši javnosti

STA/M.J.
19. 9. 2015, 10.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Avtomobilski sejem v Frankfurtu (IAA) je danes odprl vrata tudi širši javnosti. Na 66. ponovitvi tega velikega avtomobilskega dogodka se bodo do 27. septembra predstavljali 1103 razstavljalci iz 39 držav. Med predstavljenimi vozili bo tudi 219 svetovnih premier. V središču so letos med seboj povezani in samodejno vozeči avtomobili.

STA

Organizatorji na letošnjem sejmu, ki poteka pod sloganom "mobilnost povezuje", računajo na okoli 900.000 obiskovalcev.

Med premierami, ki si jih bodo lahko obiskovalci ogledali na velikanskem sejmišču v nemški finančni prestolnici, sta za širši nabor kupcev najbolj zanimiva najnovejša različica Renaultovega modela Megane in Opla Astre.

Audi bo med drugim predstavil novo različico modela A4, BMW prenovljeni X1, Volkswagen novo različico cestnega terenca Tiguan, Toyota pa četrto generacijo hibridnega modela Prius. Nove hibridne modele bosta predstavila tudi Mercedes in BMW ter celo proizvajalec luksuznih športnih avtomobilov Porsche.

Nemški proizvajalci namreč v konkurenčnem boju z japonskimi in tudi že ameriškimi tekmeci vlagajo velikanske vsote v razvoj hibridne tehnologije. Največ sta na tem področju dosegla omenjena BMW in Mercedes, sledi jima Volkswagen, ki napoveduje do leta 2020 kar 20 novih električnih oz. hibridnih modelov, se bolj uveljavljata tudi Audi in Porsche. Manj uspešni so na tem področju francoski proizvajalci, kjer se Renault osredotoča na povsem električne avtomobile, PSA Peugeot Citroen pa je šele na začetku razvoja tovrstnih modelov.

Za ljubitelje luksuza in tiste, ki si prestižne znamke lahko privoščijo, bosta na pogled Jaguarjev F-Pace, prvi cestni terenec britanskega proizvajalca z indijskim lastnikom, ter prav tako cestni terenec Bentley Bentayga. To je še niz premier športnih avtomobilov, med drugim naslednik Lamborghinijevega modela Gallardo LP 560-4 Spyder, imenovan Huracan (orkan).

V središču letošnjega sejma bodo sicer po poročanju tujih tiskovnih agencij tehnologije, ki prinašajo naslednjo generacijo mobilnosti. Gre za rešitve, ki v vožnjo vnašajo nove informacijsko-komunikacijske tehnologije in zagotavljajo povezljivost med udeleženci v prometu. Tu so še samodejno vozeči avtomobili in druge podobne tehnološke novotarije, katerih široka uporaba je še nekaj let oddaljena.

Prvič sploh bo tovrstnim tehnološkim dosežkom namenjen poseben del sejmišča v mestu ob Majni. Na tem področju sta trenutno zelo aktivna ameriška računalniška velikana, kot sta Google in Apple.

Letošnji sejem se sicer odvija v zahtevnih časih za evropsko avtomobilsko industrijo. Predvsem nemške proizvajalce skrbi ohlajanje kitajskega gospodarskega motorja, ki je pošteno upočasnilo tudi tudi rast povpraševanja na največjem avtomobilskem trgu na svetu.

Medtem ko se je prodaja avtomobilov na Kitajskem v obdobju od 2007 do 2014 potrojila, naj bi se v obdobju do 2021 po ocenah analitikov povečala le še za 35 odstotkov. Če je bila rast prodaje predlani še 14-odstotna in lani sedemodstotna, naj bi bila letos le še pri treh odstotkih.

Zlata leta so tako mimo in predvsem nemškim proizvajalcem se upočasnitev pozna na prodajnih številkah. Izjema je Daimler, ki je z novimi modeli uspel v prvih osmih mesecih zabeležiti 28-odstotno rast prodaje. Drugi beležijo rahel padec ali le minimalno povečanje prodajnih številk.

Nemški proizvajalci so kljub temu optimistični in menijo, da gre za naravno upočasnitev po hitri rasti. Na Kitajskem še vedno vidijo veliko potenciala ob pestrejši paleti modelov. V dobro voljo jih zadnje čase spravlja tudi močno okrevanje avtomobilskega trga v Evropi ter dobre tržne razmere v ZDA.