Problematične zračne blazine, ki lahko eksplodirajo in po avtomobilu raztrosijo smrtonosne kovinske delce, naj bi bile po svetu povezane z osmimi smrtnimi primeri. Zadnja potrjena žrtev je neka ženska v Los Angelesu, ki je umrla lani v Hondi letnika 2001.
"Kot drugi avtomobilski proizvajalci tudi mi preverjamo vozila na trgu v zvezi s to težavo. Ugotovili smo, da imajo nekateri mehanizmi za napihovanje zračnih vreč neenakomerno gostoto plina, zaradi česar se bojimo, da bi lahko povzročili škodo," so pojasnili v Hondi.
"Gre za preventivni ukrep," je zagotovil tiskovni predstavnik podjetja. Kot je dodal, Honda v tem primeru ne čaka na končne ugotovitve preiskave.
Junija je Honda dobiček lanskega poslovnega leta popravila za 14 odstotkov navzdol, kot razlog pa navedla odpoklice. Te sta sicer v zadnjem mesecu razširila tudi Hondina največja domača rivala, Toyota in Nissan. Skupno je bilo po svetu zaradi Takatinih zračnih blazin odpoklicanih že več deset milijonov avtomobilov.
Takata je zaradi dogajanja v veliki krizi. Sooča se s tožbami in različnimi regulatornimi preiskavami. Družba naj bi za težave namreč vedela že leta nazaj, a jih je prikrivala.
Kaj točno je krivo za smrtonosne eksplozije zračnih blazin, sicer še vedno ni znano. Trenutno se preiskave osredotočajo na pline, ki skrbijo za napihovanje zračnih blazin. Težave naj bi se še posebej pojavljale v kombinaciji z visoko vlažnostjo v ozračju.