Ob začetku Renaultove električne mobilnosti v Sloveniji je generalni direktor Renault Nissan Adriatic Eric Bernard na današnji novinarski konferenci v Bohinjski Bistrici spomnil, da je Renault pred dve letoma v Evropi začel z akcijo električne mobilnosti. Sedaj se ta akcija začenja tudi v Sloveniji, ki naj bi bila idealna država za tovrstno rešitev trajnostne mobilnosti.
Slovenija je po njegovih besedah prepoznana kot ena najbolj eko držav v Evropi in sedaj ima priložnost, da to tudi dokaže v realnosti. "Vemo, da celotna mreža še ni vzpostavljena, a smo se vseeno odločili, da bomo naredili prvi korak," je izpostavil Bernard in opozoril, da je v Sloveniji treba še veliko narediti tudi na pozitivni diskriminaciji za voznike električnih vozil.
Na tem področju Renault sodeluje s slovensko vlado, od katere pričakuje maksimalno podporo. V podjetju opozarjajo na premalo aktivno politiko subvencij za trajnostne rešitve na področju prometa. Za letošnje leto pa subvencije sploh še niso bile potrjene. V Renaultu računajo, da se bo to na Eko skladu zgodilo v četrtek in da bodo subvencije od začetka aprila ponovno na voljo.
Tedaj bo v Sloveniji stekla prodaja vozil Renaultove blagovne znamke Z.E. (Zero Emission oziroma nič emisij), katere vozila za pogon uporabljajo izključno električno energijo. Na voljo bodo štirikolesnik Twizy, Renaultov paradni konj med električni vozili ZOE in Kangoo Z.E., ki je namenjen poslovnim uporabnikom.
Upravljalec blagovnih znamk za električna vozila Anže Sernel je izpostavil, da tako kot na ostalih trgih tudi v Sloveniji uvajajo poslovni model z najemom akumulatorja, zaradi česar je cenovno električno vozilo za uporabnike bolj dostopno, njegova cena pa je ob državni subvenciji v višini 5000 evrov blizu dizelski izvedbi.
Osnovni model ZOE ob upoštevanju subvencije v lanski višini, ki naj bi ji bila podobna tudi letošnja, bo tako pri zaenkrat petih pooblaščenih prodajalcih v Sloveniji stal 15.490 evrov. Ob tem je potreben še najem baterije, ki mesečno za ta model stane 79 evrov.
Najem baterije omogoča uporabnikom, da bodo v prihodnje lahko uporabljali bolj vzdržljive in cenejše litij-žveplove baterije, ki so v fazi prototipne izdelave in naj bi bile na trgu čez nekaj let. Na ta način naj bi se močno povečal tudi doseg električnih vozil. Trenutno je namreč realni doseg vozila ZOE z enim polnjenjem okoli 150 kilometrov.
Vodja demonstracijskega projekta Željko Purgar je po opravljeni raziskavi prepričan, da je Slovenija pravo tržišče za električna vozila, saj več kot polovica aktivnega prebivalstva živi v eni občini, dela pa v drugi. Glede na način porabe bi bilo že sedaj mogoče približno petino voznega parka zamenjati z električnimi vozili.
Slovenija na področju prometa dosega 3,4-odstotni delež obnovljivih virov energije, doseganje zastavljenega desetodstotnega deleža do leta 2020 pa brez elektrifikacije mobilnosti ne bo mogoče, je opozoril Purgar. Direktor prodaje in marketinga Renaulta za celotno Evropo Denis Le Vot pa je izpostavil, da je pri prodoru električne mobilnosti treba najprej podreti psihološke ovire.