Čeprav zimske razprodaje blaga po znižanih cenah vsako leto potekajo po koncu veselega decembra in prazničnega obdarovanja, so zelo dobro obiskane. Čar razprodaj je še vedno v ugodnostih oziroma višjih popustih, predvsem za blago, ki predstavlja dražje izdelke zimske sezone, med katere gotovo spadajo plašči, bunde, zimska obutev in podobno, ki jih potrošniki kupujejo tudi na »zalogo«. Na zimskih razprodajah trgovci večinoma še dodatno znižajo cene sezonskih oblačil in obutve, mednje spadajo tudi izdelki za šport (smučarska obutev, smučarske bunde in kombinezoni, rokavice …), prav tako potrošniki v tem času posegamo predvsem po bolj kvalitetnem blagu, ki je namenjeno za več sezon.
»Trgovec mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, v objavi pa mora navesti podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja …« Trgovinska zbornica Slovenije
Dejstvo pa je, da morajo trgovci v času razprodaj upoštevati zakonodajo in pravila. Držati se morajo veljavne zakonodaje s področja varstva potrošnikov (Zakon o varstvu potrošnikov in Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami) in pravil Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve. Trajanje razprodaje sicer določi vsak trgovec sam, saj gre za njegovo poslovno odločitev, vseeno pa razprodaje ne smejo trajati dlje kot 60 dni. »Tekstilno blago in obutev, ki je na razprodaji, morata biti označena s ceno pred znižanjem in z znižano ceno, prav tako takšno blago ne sme imeti nobenih napak,« pravijo v TZS.
Poglejmo še ostale obveznosti, ki jih imajo trgovci v času izvajanja sezonske razprodaje. V TZS dodajajo, da mora »trgovec razprodajo objaviti na krajevno običajen način, v objavi pa mora navesti podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje (ki lahko torej traja maksimalno 60 dni).« Če je odstotek znižanja objavljen v razponu (primer: od 20 % do 50 % ali do -40 %), mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji. Zakon o varstvu potrošnikov prav tako opredeljuje, da se v primeru uveljavljanja stvarne napake na izdelku potrošnikom njihove pravice tudi v primeru nakupa v času razprodaje ne smejo omejevati. Zelo pomembno je še nekaj: trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato znižati z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za navidezna znižanja oziroma navidezno razprodajo, ki je v skladu z veljavno zakonodajo prepovedana.
Zimska sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve lahko traja največ 60 dni.
V TZS so pripravili tudi nekaj priporočil za potrošnike, preden se bomo odpravili po trgovinah. Za nas je v času razprodaje pomembno, da ločimo med vračilom izdelka zaradi stvarne napake in zamenjavo izdelka, če nam izdelek po krajšem obdobju od nakupa ni več všeč ali prav oziroma smo si glede nakupa izdelka preprosto premislili. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno tako s ceno pred znižanjem kot tudi z znižano ceno. V TZS še svetujejo, da je treba tudi blago, ki je na razprodaji, pred nakupom dobro pomeriti, saj so poznejša vračila ali menjave izdelkov, ki nimajo stvarne napake, sicer mogoča, vseeno pa so stvar poslovne odločitve posameznega trgovca.