Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da morajo biti motorna in priklopna vozila na slovenskih cestah pozimi (med 15. novembrom in 15. marcem naslednjega leta) in v zimskih razmerah (ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo, zaledenelo ali poledenelo) opremljena s predpisano zimsko opremo. 15. november je skoraj tukaj, zato je dobro, da se čim prej podamo v iskanje najprimernejših zimskih pnevmatik za svojega jeklenega konjička.
Lalić svetuje, da se za nakup zimskih pnevmatik splača vzeti nekaj ur časa in pregledati teste kredibilnih avtomobilističnih revij, neodvisnih testatorjev in spletnih portalov.
»Ne zanašajte se samo na EU-nalepke, ki jih najdete na novih pnevmatikah, saj te meritve opravijo proizvajalci pnevmatik sami in so lahko pristranski,« je povedal in dodal, da naj si pred nakupom prav tako vzamemo čas in pregledamo cene različnih prodajalcev, saj so marže za pnevmatike zelo različne. »Pri velikih popustih bodite pozorni predvsem na starost pnevmatike, saj se tako prodajalci pogosto znebijo starejše zaloge.«
Oba sogovornika se strinjata s tem, da naj bi kupci izbrali vedno pnevmatike uveljavljenih proizvajalcev. »Treba je paziti pri nakupu, da ne gre za neznane znamke,« je povedal Küzmič, Lalić pa je opisal, da različni testi dokazujejo, da pnevmatike manj znanih proizvajalcev dosegajo veliko slabše rezultate, sploh na testih zaviranja v snegu in na mokrem, ravno to dvoje pa je najbolj pomembno. »Razlika v zavorni poti med dobrimi in slabimi zimskimi pnevmatikami pri 50 km/h do zaustavitve je lahko tudi dve dolžini vozila, torej tudi več kot osem metrov.« Pri različnih prodajalcih je mogoče kupiti prav tako »nalite« oziroma obnovljene pnevmatike, ki so velikokrat zelo poceni, a jih Küzmič odsvetuje. »Kupite jih le, če naredite malo kilometrov in če imate dokaj lahek avtomobil.«
Še na eno stvar velja opozoriti pred nakupom, in sicer na letnico proizvodnje. Pomembna je številka DOT, ki »pove«, kdaj je bila pnevmatika izdelana. Sestavljena je iz štirih številk, prvi dve označujeta teden v letu, zadnji dve pa leto. Če je torej številka DOT 5012, pomeni, da je bila pnevmatika izdelana v 50. tednu leta 2012. »Novejše ko so pnevmatike, boljše so. Vse boljše so zagotovo proizvedene letos,« je povedal Küzmič.
Na pnevmatiki je sicer na splošno veliko oznak. Po navadi je dovolj, da poznamo oznake za proizvajalca in model pnevmatike, dimenzije pnevmatike, številko DOT, smer rotacije, pri zimskih pa še oznako M + S (Mud + Snow, blato in sneg) in snežinko. Slednji dve oznaki zagotavljata, da je pnevmatika primerna tudi za zasneženo cesto. Preidimo na oznake na nalepki. Te opozarjajo na učinkovitost pnevmatike (torej kotalni upor), oprijem na mokrem in hrup, ki ga pnevmatika povzroča. »Nižji je kotalni upor, nižja je poraba. Ocena za oprijem na mokrem se določi glede na zavorno pot na normirani mokri površini. Simbol za hrup sestavljajo trije simbolični zvočni valovi. Če je zapolnjen eden, pomeni, da pnevmatika proizvaja manj hrupa, če pa sta zapolnjena dva ali več, pa je glasnejša,« je zaključil Lalić.