V soboto, 11. oktobra 2014, bo na širšem območju Štefanje Gore v občini Cerklje na Gorenjskem enodnevna kombinirana vaja regijskega pomena Letalska nesreča Gorenjska 2014, namenjena preverjanju pripravljenosti sil za zaščito in reševanje za ukrepanje ob letalski nesreči. Predpostavka vaje je strmoglavljenje potniškega letala s 30–50 potniki, ki so po strmoglavljenju po prvih informacijah mrtvi oziroma težko poškodovani, zaradi iztekajočega letalskega goriva pa preti izbruh požara in onesnaženje virov pitne vode.
Vajo, na kateri bodo sodelovale vse ustanove, ki so ob letalski nesreči dolžne ukrepati – sodelovalo bo več kot 450 ljudi –, vodi Jernej Hudohmet, vodja Izpostave Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje Kranj in poveljnik Civilne zaščite za Gorenjsko. Vadbene aktivnosti so predvidene od 10. do 15. ure. Na območju vaje bo v tem časuzaradi varnosti prosto gibanje omejeno.
Scenarij
Praktična vaja temelji na predpostavki, da je na poti proti Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana na področje Štefanje Gore v občini Cerklje na Gorenjskem iz neznanega vzroka strmoglavilo potniško letalo s 30–50 potniki. Med strmoglavljenjem je letalo razpadlo in več kosov je padlo na različne lokacije, iz razbitin je začelo iztekatigorivo, zato lahko zagori, ogroženi pa so tudi viri pitne vode.
Scenarij predvideva, da očividec o nesreči obvesti Regijski center za obveščanje Kranj na številko 112, ki takoj začne postopke obveščanja in aktiviranja po standardnem operativnem postopku, predvidenem za nesrečo zrakoplova na področju gorenjske regije.
Organizacija in namen vaje
Na vaji bo sodelovalo 310 oseb in 60 vozil ter okoli 150 ostalih udeležencev –imitatorjev, ocenjevalcev, opazovalcev in drugih.
Namen in cilji praktične vaje so:
- preveriti učinkovitost in usklajenost rešitev v načrtih zaščite in reševanja ob nesreči zrakoplova na vseh ravneh načrtovanja. Načrti se preverijo v delih, ki se nanašajo na opazovanje in obveščanje, aktiviranje sil za zaščito, reševanje in pomoč, upravljanje in vodenje ter izvajanje ukrepov in nalog zaščite, reševanja in pomoči;
- preveriti organiziranje in ukrepanje enot za zaščito, reševanje in pomoč ob prihodu na kraj nesreče;
- preveriti operativno usposobljenost, pripravljenost ter skupno vodenje in delovanje različnih sil za zaščito, reševanje in pomoč ob nesreči zrakoplova, predvsem:
–postavitev, organizacija in delovanje sprejemnega mesta ter skupnega mesta vodenja intervencije,
–iskanje, določitev območja in zavarovanje območja nesreče,
–reševanje ponesrečencev iz letala,
–gašenje požara,
–ukrepanje služb nujne medicinske pomoči pri nudenju zdravstvene oskrbe večjega števila poškodovanih;
- preveriti postopke aktiviranja prikolice za množične nesreče in organizacijo delovanja mesta zdravstvene oskrbe na terenu;
- povečati usposobljenost za usklajeno delovanje sil za zaščito, reševanje in pomoč, predvsem gasilskih in drugih reševalnih enot;
- preveriti poznavanje in uporabo radijskih zvez v smislu večnivojskega komuniciranja pri vodenju intervencije ob množični nesreči,
- preizkusiti uporabnost brezpilotnih zrakoplovov (dronov) v smislu zagotavljanja podpore pri vodenju intervencij.