Za ljubitelje BMW-jevih vozil je dilema velika. Zakaj izbrati štirico namesto trojke? V osnovi se štirica kupe niti ne razlikuje veliko od trojke v limuzinski izvedbi. Kot že omenjeno je štirica nekoliko daljša, medosna razdalja z 2.810 mm pa je enaka pri obeh. Bosta pa potnika, ki bosta želela sedeti na zadnji klopi, morala biti malo bolj gibčna, predvsem pri izstopu iz vozila. Njuni glavi bosta nekoliko bližje stropu, kot bi bili v trojki. A sedenje in počutje sta temu navkljub premium. Prostora za noge je dovolj, prav tako sta sedeža izdatno široka in dobro oblazinjena. V testnem vozilu je za odlično splošno vzdušje poskrbelo tudi rjavo usnje. Tale zapis smo začeli na zadnji klopi, čeprav je bistvo spredaj. A preden opišemo občutke voznika, se vendarle najprej pomudimo pri zunanjosti.
Morda serija 4 na prvi pogled ni tako zelo različna od serije 3, a je le treba poudariti, da gre za pravi kupe. Podrobnejši pogled namreč razkrije, da so se oblikovalci zelo podrobno lotili vsakega dela pločevine. Agresiven prednji del se prek zaobljene in hitreje padajoče linije strehe zlije v eleganten zadek. Boki so razširjeni, kar poudarja dodatno zanesljivost in stabilnost na cesti. Za atraktivnost poskrbijo dodatne odprtine za dovod zraka na bokih in vrata brez okvirjev. Glede zunanjega izgleda moramo omeniti še odlične žaromete. Še enkrat več so nas navdušili s svojo prilagodljivostjo in z zagotavljanjem vrhunske osvetlitve okolice pred vozilom in ob njem. Avtomatika vklopa dolgih luči je delovala brez najmanjše napake in igra prižiganja in ugašanja sedaj levega, sedaj desnega dolgega žarometa ali obeh nas je vsakokrat spravila v dobro voljo. Bavarci očitno obvladajo svoj posel.
Lita platišča so bila le dodaten element elegance in športnosti
Značilnosti kupeja se še enkrat več pokažejo v notranjosti. Nizka streha in sedenje sta le dve od teh. Dvoja stranska vrata so velika in se široko odpirajo, da tudi tistima dvema na zadnji klopi ni pretežko zlesti v avto in iz njega. Zaplete se le na ozkih parkiriščih, a je zadeva rešljiva s tem, da potniki izstopijo/vstopijo, ko je avto izven parkirnega mesta. Na račun kupejevske oblike je prtljažnik v primerjavi z limuzinsko trojko izgubil 35 litrov in skupaj premore 445 litrov. Večina bo zadovoljnih. Konec koncev lastniki tovrstnih lepotcev večinoma ne kampirajo in se raje odločijo za preživljanje dopusta v hotelih.
Notranje oblikovanje ostaja tudi v tem BMW-ju vrhunsko. Armaturna plošča je rahlo obrnjena proti vozniku in je povsem enaka tisti iz trojke. S tem seveda ni nič narobe, saj je pregledna, športno rdeče osvetljena in ergonomsko oblikovana. Voznik ima vse na dosegu rok. Stikal ni preveč. Pravzaprav bo voznik večino naprav upravljal z vrtljivim gumbom na sredinskem delu med obema prednjima sedežema. Dodali so mu stikala za posamezno napravo, da je izbira še lažja. Vse ostalo je na obvolanskih ročicah in na volanu, ki je bil v testnem avtu doplačljivi športni M. Testni avto se je ponašal z obilico dodatne opreme, ki razvaja tako voznika kot potnike. Omenimo samodejno zatemnitev notranjih in zunanjih ogledal, električno nastavitev in ogrevanje prednjih sedežev s spominom za voznikovega, nadzor razdalje pri parkiranju spredaj in zadaj, ki se izpisuje na osrednjem ekranu na vrhu armaturne plošče, navigacijski sistem Professional, hi-fi ozvočenje ... Za lepši videz potniške kabine so poskrbele streha v atracitni barvi in letve z dodatki Pearl Chrom.
Da je tale štirica pravi kupe in drugačna od trojke, zagotavljajo tudi tehnične spremembe, ki dodatno pripomorejo k varnosti in stabilnosti vozila. Avto je zanesljiv in se drži ceste, kot bi vozil po tirnicah. Voznikova želja in nestrpnost bi lahko povzročili odmik od idealne linije, a se v takem trenutku vklopijo varnostni sistemi, ki zagotavljajo, da je vožnja še naprej nadzorovana. Bolj igrivi in drznejši bodo sisteme izklopili in se tudi malo poigrali s poplesavajočim zadkom, a večina teh potreb nima.
Avto se tudi pri visokih hitrostih skoraj ne nagiba, nekoliko trši blažilniki pa še vedno zelo odločno blažijo neravnine. Za zanesljivo vožnjo je odločilno tudi znižano težišče, ki je le 500 mm nad tlemi, kar je najnižje med vsemi BMW-modeli. Štirica je tudi za 50 kilogramov lažja od sestrske trojke.
Vsega tega pa seveda ni brez pogonskega sklopa.
V testnem vozilu je bil pod pokrovom dvolitrski dizelski agregat s 135 kW (184 KM) moči. Motor se izkaže z varčnostjo, saj povprečna poraba na testu ni presegla 5,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Motor se zelo dobro ujame z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki omogoča tudi ročno pretikanje z ročkama na volanu. Motorju ni česa zameriti, saj avto dobro žene po cesti.
Je le nekoliko glasen, ko je hladen. Za prave športne užitke ‒ in tudi glasovne, če hočete ‒ je primernejša bencinska različica. Na voljo so štirje različni načini vožnje, ki jih voznik izbere z gumbom ob ročici menjalnika. Osnovni je comfort, varčevalni ECO pro, na voljo pa sta še dva športna (sport in sport+), ki povečata odzivnost volana, pedala za plin in menjalnika. BMW serija 4 bo zagotovo našel svoj krog kupcev. Upamo si trditi, da bodo to mlajši, dinamični ljudje. Kaj vse bo imela njihova štirica v notranjosti, pa je odvisno tudi od tega, koliko so pripravljeni za to plačati. Osnovna cena avtomobila, ki smo ga imeli na testu (420d), je 43.600 evrov. Izvedba Luxury line in nekaj druge dodatne opreme je ceno testnega avtomobila povišalo na 62.074 evrov. Veliko? Preveč? Odločitev vsakega posameznika. Lahko pa zapišemo, da se splača.
BMW | 420d Coupé |
Mere (D/Š/V) | 4.638/1.825/1.377 mm |
Medosna razdalja | 2.810 mm |
Motor | 1995 cm3, dizel |
Menjalnik | 8-stopenjski, avtomatski |
Moč | 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt./min |
Navor | 380 Nm pri 1.750 vrt./min |
Poraba*/CO2 | 4,1/6,0/4,8 l/100 km / 127 g/km |
Povprečna poraba na testu | 5,7 l/100 km |
Končna hitrost | 240 km/h |
0-100 km/h | 7,3 s |
Prtljažnik | 445 l |
Cena testnega vozila | 62.074,00 EUR |
*izvenmestna/mestna/kombinirana