Zanimivosti

Facebook ima več kot 1,2 milijarde uporabnikov

STA/M.J.
3. 2. 2014, 14.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Največje spletno družbeno omrežje Facebook bo v torek obeležilo 10. obletnico delovanja. V obdobju od ustanovitve 5. februarja 2004 do danes je uspelo pridobiti že več kot 1,23 milijarde mesečno aktivnih uporabnikov, kar predstavlja približno šestino svetovnega prebivalstva, ter se uvrstilo med najbolj prepoznavna tehnološka podjetja na svetu.

flickr

Pri tem je konec leta 2013 kar 945 milijonov uporabnikov do Facebooka dostopa prek mobilnih naprav, kot so pametni mobilni telefoni in tablice, po poročanju francoske tiskovne agencije AFP še kažejo podatki ameriškega podjetja Facebook.

Največ, 146,8 milijona uporabnikov je bilo ob koncu lanskega leta v ZDA. Sledijo Indija (84,9 milijona), Brazilija (61,2 milijona) in Indonezija (60,5 milijona), kažejo podatki analitske hiše Emarketer.

Po nekaterih drugih podatkih je v ZDA še več, okrog 180 milijonov uporabnikov Facebooka, vendar pa je podatke težko preveriti, saj Facebook sam ne objavlja podrobnejših statistik. Objavil je le podatek, da 81 odstotkov dnevno aktivnih uporabnikov prihaja izven ZDA in Kanade.

Podatki Emarketerja po celinah sicer kažejo, da Facebook uporablja 46,6 odstotka prebivalstva v Severni Ameriki, 35,7 odstotka v Zahodni Evropi, 29,9 odstotka v Latinski Ameriki, 24,9 odstotka v Srednji in Vzhodni Evropi, 11 odstotkov na Bližnjem vzhodu in v Afriki ter 7,1 odstotka v azijsko-pacifiški regiji.

Prvi mož podjetja je eden od soustanoviteljev Mark Zuckerberg, njegova zgodba je bila uprizorjena tudi v filmu Socialno omrežje (2010). V celotnem letu 2013 je Facebook s skupno 6337 zaposlenimi ustvaril 1,5 milijarde dolarjev dobička in 7,87 milijarde dolarjev prihodkov, medtem ko je v letu prej imel 53 milijonov dolarjev dobička in 5,1 milijarde dolarjev prihodka.

Večino prihodkov ustvari na področju spletnega oglaševanja - v letu 2013 se je Facebook po podatkih Emarketerja odreza 5,7 odstotka globalnega trga digitalnih oglasov.

Facebook je ponesel spletna družbena omrežja v vsakdanjik velikega dela svetovnega prebivalstva in močno vplival na obliko komuniciranja med ljudmi, v zadnjem obdobju pa se sooča z zviševanjem povprečne starosti uporabnikov.

Študija podjetja Istrategylabs glede uporabnikov Facebooka v ZDA kaže na 25-odstoten padec uporabnikov v starostni skupini od 13 do 17 let ter na 80-odstotno rast števila uporabnikov v starosti nad 55 let od leta 2011 naprej.

Podatki analitske hiše Social Bakers medtem kaže, da so najstniki še vedno velika in naraščajoča skupina Facebooka. Po njihovih podatkih je skupina uporabnikov v starosti od 18 do 24 let še vedno največja skupina uporabnikov Facebooka.

Poleg tega se mora Facebook danes boriti za uporabnike z bistveno več konkurenčnimi spletnimi družbenimi omrežji, kot so Twitter, Pinterest, SnapChat, Instagram, Tumblr in Google+.

Nekateri medtem Facebooku napovedujejo podoben zaton, kot ga je pred leti doživel Myspace. Dva ameriška raziskovalca sta pred kratkim napovedala, da bo Facebook do leta 2017 izgubil kar 80 odstotkov svojih uporabnikov.