Takšni res ekspresni vlaki bi nudili krepko krajše potovalne čase in zmanjšali porabo goriva, kar bi morda celo pomenilo nižje cene vozovnic. V tem času se je zvrstilo več konceptov tovrstnih hitrih železnic, vsi pa vključujejo predrugačenje obstoječih železniških sistemov.
Po enem izmed njih bi se potniki vkrcali na ločeno vozilo, ki bi se na postaji priključilo na vlak, ko bi potoval s stalno potovalno hitrostjo. Potem ko bi se potniki uspešno prekrcali, bi se priklopnik preprosto odklopil. Druga ideja zajema preureditev lokalnih železnih povezav ali povezav podzemne železnice tako, da bi na določenih mestih potekale vzporedno s hitro železnico.
Ko bi oba vlaka torej potovala vzporedno, bi se med obema vzpostavila povezava, prek katere bi prestopali potniki. Vendar pa ta koncept zahteva popolno predelavo infrastrukture javnega prevoza, kar je logistična nočna mora. Še druga ideja vključuje posebne module, ki bi se na vlak pritrdili na postaji – potniki bi vstopali od zgoraj, od prvega vagona proti zadnjemu, modul pa bi se odklopil na naslednji postaji. Ali bodo te ideje ostale le na papirju, bo pokazal čas.