Zanimivosti

Ponoven vzpon cepelinov

J. P.
14. 9. 2013, 07.38
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Cepelini so nekoč veljali za prihodnost zračnega prometa, a je tej različici prihodnost zapečatila Hindenburgova nesreča – cepelini so z obzorij izginili za nadaljnjih 75 let.

Plovilo je z dobrima dvema milijonoma evrov financirala ameriška vlada.

Novo letalsko podjetje pa namerava z zračnimi ladjami preroditi svetovni trg in načine prevoza tovora. Zrakoplov Aeroscraft premore napredno tehnologijo, ki v primerjavi s predhodnimi plovili omogoča boljši nadzor leta, s čimer se je mogoče izogniti težavam, ki so jih imele prve generacije cepelinov. 

Aeroscraft, ki so ga zasnovali pri Worldwide Aeros Corp., za let potrebuje le tretjino goriva, kot pa bi ga tovorno letalo, in lahko vzleti in pristane praktično kjer koli, vključno na vodi, kar ga naredi za več kot primernega za vojna območja in območja naravnih nesreč.

Plovilo je z dobrima dvema milijonoma evrov financirala ameriška vlada, kaj kmalu pa naj bi bilo pripravljeno za prvi poskusni let.

Pri podjetju se nadejajo, da bodo korenito spremenili način transporta dobrin z zrakoplovom, ki je cenejši kot letalski in hitrejši kot morski povprečna hitrost cepelina namreč znaša 185 km/h. Ključni tehnološki preboj v procesu razvoja je predstavljal način za kompresiranje helija, ki zrakoplovu omogoča boljši nadzor svoje teže. Zrakoplov vzleta in pristaja vertikalno kot helikopter, kar mu omogoča potovanje neposredno od mesta proizvodnje dobrin pa do cilja, kar bi lahko pomenilo, da bi transport nižji povprečni hitrosti navkljub v primerjavi z letalskimi trajal manj časa.

Povprečna hitrost: 185 km/h.

Lupina je menda neprebojna, in četudi se predre, se ne izprazni kot balon. Dve različici cepelina bosta na voljo za najem leta 2015: 66-tonska in 250-tonska različica.