Na programu je bilo 15 skladb, 14 od teh Dunajski filharmoniki doslej še nikoli niso zaigrali na novoletnem koncertu. V ospredju so bile skladbe Josefa in Eduarda Straussa.
To skladbo poznamo vsi
Josef in Eduard Strauss sta brata skladatelja slavnega valčka Na lepi modri Donavi Johanna Straussa mlajšega. Josefa je kot bolj nadarjenega označil že njegov slavnejši brat Johann, je povedal dirigent Welser-Möst, ki je po letih 2011 in 2013 tretjič dirigiral novoletni koncert Dunajskih filharmonikov. Kot je še razkril, je eden njegovih najljubših valčkov Biseri ljubezni Josefa Straussa. Ta je bil prvič izveden leta 1857 in je bil skladateljeva glasbena ljubezenska izpoved zaročenki.
Koncert, ki ga je malokdo zamudil
Prenos novoletnega koncerta 1. januarja se je začel ob 11.15 in so ga predvajali v skoraj 100 državah sveta. Koncert in njegov prenos naj bi tudi letos v svet ponovno ponesla močno glasbeno sporočilo miru, je povedal intendant avstrijske radiotelevizije (ORF) Roland Weissmann.
Prenos iz Zlate dvorane dunajskega Musikvereina si je bilo mogoče ogledati na prvem programu RTV Slovenija in poslušati na radijskem programu Ars.
Slovenska člana - Petra Kovačič in Iztok Hrastnik
Člana Dunajskih filharmonikov sta iz Slovenije violinistka Petra Kovačič in kontrabasist Iztok Hrastnik. Hrastnik je bil leta 2014 prvi slovenski glasbenik, ki se je pridružil Dunajskim filharmonikom.
Petra Kovačič se je Dunajski filharmoniji pridružila leta 2019, pred tem je tri leta igrala v orkestru Dunajske državne opere. O letošnjem programu novoletnega koncerta je povedala, da je vsekakor izziv za orkester, ki hkrati prinaša dodatno motivacijo za koncentracijo in učinkovito delo na vajah. Sama je sicer morala zaradi zdravstvenih razlogov odpovedati sodelovanje pri tem projektu.
Prišla je tudi predsednica državnega zbora
Koncerta se je na povabilo predsednika avstrijskega parlamenta Wolfganga Sobotke udeležila predsednica državnega zbora Urška Klakočar Zupančič.
Zbor dunajskih deklet
Novost letošnjega koncerta je bila tudi, da se je prvič občinstvu in poslušalstvu po svetu predstavil Zbor dunajskih deklet, ustanovljen leta 2004. Kot prizorišči baletnih točk sta se prvič predstavila grad Laxenburg in opatija Melk.
Popotovanje v preteklost
Film med prvim in drugim koncertnim delom je imel tokrat naslov 150 let svetovne razstave na Dunaju in je bil potovanje v preteklost, v zgodovinsko leto 1873, ko je mesto na območju Pratra gostilo največjo svetovno razstavo tistega časa. Dunaj se je takrat iz cesarskega rezidenčnega mesta spremenil v kozmopolitansko metropolo.
Film se je začel v stavbi dunajskega Musikvereina. Prvič je v njem nastopil sam dirigent novoletnega koncerta. Sledilo je zgodovinsko popotovanje na čarobne lokacije takratne svetovne razstave, ki še vedno obstajajo ali so jih oživili s pomočjo animacij in grafičnih učinkov. Scenarij in režija filma sta delo dunajske režiserke Barbare Weissenbeck ob podpori Nicholasa Pöschla.
Zaslužni za ples
Pod koreografijo baletnih točk, ki dopolnjujejo koncert, se tretjič podpisuje britanski koreograf Ashley Page, kostumi pa so, tako kot nazadnje leta 2020, delo londonske oblikovalke Emme Ryott. Režiser vnaprej posnetih prizorov je Michael Beyer, ki je bil kot režiser tudi na čelu televizijske ekipe s 15 kamerami pri neposrednem prenosu koncerta.
Prvi koncert Dunajskih filharmonikov pod taktirko Clemensa Kraussa je bil leta 1939, a ga takrat niso pripravili na prvi dan novega leta, pač pa na silvestrovo, je objavljeno na spletni strani Dunajskih filharmonikov.