Film Matta Reevesa ni film o superjunaku, čeprav se na prvi pogled tako zdi. Vse ključne lastnosti so tu: Batmobil, uniforma in oklep, pripomočki pomočnika Alfreda in v središču vsega on – zamišljen, trpinčen, v iskanju svoje pravice v mračnem Gotham Cityju, ki ga stiska primež bede in propada.
A zgodba, ki smo jo slišali že tolikokrat, znova zaživi in dobi nove sveže razsežnosti v spretnih rokah režiserja in scenarista Reevesa. Vzel je nekaj, kar se zdi že sprano in trikrat premleto, ter spremenil v epsko delo, ki se zdi že skoraj operno. Njegov Batman je bolj podoben kruti kriminalni drami iz 70. let prejšnjega stoletja kot običajni moderni uspešnici o superjunakih, ki cilja na velike dobičke v kinematografih. S svojo kinetično in nepredvidljivo akcijo prikliče v spomin filme, kot sta Bojevniki podzemlja (1979) in Francoska zveza (1971), za glavni zaplet pa poskrbi vrsta odmevnih umorov, zaradi katerih se vprašamo, ali se morda ni v Gotham preselil sam Zodiak.
Čeprav ni klasičen film o tem priljubljenem superjunaku, priznava izročilo stripovskega lika, ki pa ga na novo preuči in predstavi na drzno inovativen način. Scenarij Reevesa in Petra Craiga prisili tega junaka, da se vpraša o svoji zgodovini in se sooči s svojim smislom, s tem pa nam kot gledalcem omogoči, da izzovemo »resnice« o sebi, ki se jih oklepamo.
Robert Pattinson, ki v filmu stopi v čevlje slovitega junaka, se je izkazal v vseh svojih vlogah, odkar ga je franšiza Somrak izstrelila med zvezde. A prav vloge, zaradi katerih postane gledalcem nekoliko nelagodno, so mu pisane na kožo. »Mislijo, da se skrivam v senci,« ga slišimo v uvodnih prizorih, »ampak jaz sem senca,« zaključi, ko raziskuje temne plati priljubljenega lika. V ostri dnevni svetlobi je videti kot zmačkan rokerski zvezdnik, ponoči pa zaživi, ko mu po žilah steče kri maščevanja. Zagotovo film, vreden ogleda, zdaj na voljo na HBO Max.