Svoje projekte skrbno izbirate. Kaj vas je pritegnilo, da ste se odločili za film Rešilec?
Menim, da je zlasti v akcijskem žanru zelo pomembno, da ima film trdno osnovo. Rešilec mi je deloval tako od prvega trenutka, takoj, ko sem prebral scenarij. Poleg tega pa sem si že dolgo želel sodelovati z Michaelom Bayem, saj me njegovi filmi resnično navdušujejo … In pričakoval sem tudi zabavo, seveda. Sicer mi je bila že od začetka zelo všeč zamisel, da se v zelo majhnem prostoru, ki se giblje več kot 100 kilometrov na uro združijo tri različni liki, z zelo različnimi nameni … To je res nekaj vznemirljivega.
Kakšen človek je vaš lik, Danny Sharp?
Danny Sharp je zapleten človek. Odraščal je v družini, kjer so bili bančni ropi in tatvine nekaj povsem običajnega - kar je seveda žalostno in noro, a resnično. Zelo si je blizu s posvojenim bratom Willom … V tej družini, kjer je bilo veliko kaosa, sta našla uteho drug pri drugem. Nato sta se v letih pred Willovim odhodom razšla. Mislim, da si Danny v marsičem obupno želi ponovno pridobiti ljubezen svojega brata. Torej je lik, ki je v navzkrižju. Navajen je delati eno stvar, in sicer ropati banke, vendar mislim, da je njegov namen v filmu, da bi se ponovno povezal z bratom, ki ga ima zelo rad. Čeprav je Danny ljubeč, je nerazumljen in tudi on ne razume, kaj je ljubezen …
Kaj pa je vam najbolj všeč pri njem?
Všeč mi je, kako nor je! Danny je zelo zabaven in je nepredvidljiv – kar mi je pri likih vedno všeč, ker pušča veliko prostora za različne odločitve samemu igralcu. Všeč mi je tudi to, da občinstvo skozi film ves čas misli, da pozna lik, na koncu pa ugotovi, da se je zmotilo.
Na režiserski stolček vratolomnega trilerja je sedel Michael Bay, ki sodeluje tudi kot producent.
Odnos med Dannyjem in Willom je ključnega pomena za zgodbo. Kako se razvija skozi film?
Will pride k Dannyju, ker potrebuje pomoč. Ima težave, njegova žena je bolna in mora poskrbeti za svojo družino. Will je potisnjen na rob, Danny, ki mu želi pomagati, pa je njegovo edino upanje. Razlog za rop banke je torej predvsem pomoč Willu, ki je gonilna sila filma. Nato se zapleteta v številne težave in film postane moralna zgodba o tem, kaj se zgodi, če so tvoji nameni dobri, a gre vse narobe.
Yahya Abdul-Mateen II igra Willa, kakšen odnos sta imela?
No, Yahya je preprosto ljubek človek. Je igralec, ki je radoveden in postavlja vprašanja, tako kot jih postavljam jaz, saj vedno iščemo nekaj globljega. In to je bilo zabavno, oba oba vedela, da bolj ko se bomo skupaj poglabljali, bolj zanimiv bo film. Poleg tega ima tako čudovito energijo, saj je zelo pozitiven, in to je dandanes najpomembnejše. Všeč mi je bilo delati z njim!
Zgodba se zanimivo zaplete, ko rop ne gre po načrtih in skušata pobegniti v reševalnem vozilu in to z ranjenim policistom na krovu.
Da, obupana sta in edini izhod je reševalno vozilo. Zato skočita vanj in tam spoznata reševalko, ki jo igra Eiza González. Nato se film začne odvijati in se razvije v čisto drugačno zgodbo. Gledalec tako opazuje tri različne ljudi s tremi različnimi razlogi, da bi prišli tja, kamor so namenjeni …
Scenarij, ki temelji po izvirni zgodbi in scenariju za danski triler Ambulancen iz leta 2005, je napisal Chris Fedak.
Bi rekli, da je lik Eize González - torej lepe reševalke Cam Thompson na nek način srce tega filma?
Ko spoznaš Cam, spoznaš, da je tudi ona oseba, ki ima težave s čustveno povezanostjo in z vsemi temi težkimi stvarmi, ki jih mora opravljati v življenju. Njen cilj je rešiti človeka, vendar skozi film spozna, da so ljudje zelo zapleteni in polni odtenkov. Nato začne razvijati odnos z obema bratoma. Skozi njene oči vidiš, da ti je lahko mar za vsakogar, ne glede na to, ali je dober ali slab. Pod vsem tem se skrivajo tudi moralna vprašanja, zaradi katerih je film zanimiv, saj se z Dannyjevimi pritiski in poskusi, da bi zaščitil brata in Cam, stvari začnejo še bolj zapletati.
Z Eizo sta pred kratkim sodelovali pri animiranem filmu Spirit Untamed, zdaj pa sta se oba znašla v povsem drugačnem okolju tega igranega trilerja.
No, v filmu Spirit Untamed sva igrala animirani par in dejansko nisva posnela nobenega skupnega prizora. V Rešilcu režiserja Michaela Baya pa ves čas drug drugemu zreva v obraz in to s hitrostjo sto kilometrov na uro. Mislim, da je Eiza v tej vlogi neverjetna, in res dobro smo se zabavali, ko nas je premetavalo v vozilu.
Film je na velika platna prišel 31. marca.
Česa ste se naučili o reševalcih?
Reševanje življenja v tako majhnem prostoru je nekaj izjemnega. Ne morem si predstavljati, kako je biti v čevljih reševalca v reševalnem vozilu. Vse je tako majhno, okoli ogromno žic in drugih zadev … Dejstvo, da so tako spretni in pri tem še jasno razmišljajo, vzbuja strahospoštovanje. Snemanje takšnega filma v zaprtem prostoru reševalnega vozila ni nič v primerjavi s tem, kar vsak dan opravljajo reševalci. Tako zelo jih spoštujem!
V svoji karieri ste sodelovali z nekaterimi odličnimi filmskimi ustvarjalci. Kako bi opisali režijski slog Michaela Baya?
Tako kot številni odlični režiserji, s katerimi sem sodeloval, tudi Michael išče tisto, kar je prisotno in živo. Snema z izjemnimi operaterji in najmanj tremi kamerami v skoraj vsaki postavitvi, kar mu omogoča, da ujame trenutke, improvizira in se fantastično premika. Mislim, da je ta energija v njegovih filmih nalezljiva, zato so tako živi. Je zelo neposreden, direkten in jasen - kar kot igralec zelo ceniš. Včasih lahko preprostost komentarja odpre svetove, in to se dogaja velikim filmskim ustvarjalcem, kot je on. Delati z njim mi je bilo nadvse všeč.
Kako zdaj gledate na celotno izkušnjo sodelovanja pri tem filmu?
To je film, ki nas je preizkusil vse, tudi Michaela Baya. Poleg tega smo snemali v času, ko smo bili vsi v filmski industriji zaskrbljeni, kdaj in kako bomo sploh lahko snemali. Gledati ekipo ljudi, ki so tako navdušeni nad našim skupnim delom, je naravnost vznemirljivo. Imel sem se odlično! Moj prvi cilj pri tem projektu je bil zabavati se in zabavati ljudi, ki si ga bodo ogledali … In ja, mislim, da nam je uspelo!