Kvartet za ženske štorije poleg Janija na kitari sestavljajo še igralka Medea Novak (glavna protagonistka, ki zastopa vse ženske iz pesmi), Neža Pajek Arambašić (klavir in tolkala) in Luka Dobnikar (kontrabas).
Vsaka pesem na albumu opisuje razmere, v katerih se neredko znajdejo ženske. Kaj pri ženskah najbolj spoštuje in do česa je najbolj kritičen Jani ter kaj je najbolj norega naredil v imenu ljubezni – med drugim – izveste spodaj.
Vsaka ženska ima svojo štorijo. Ta pestrost dogodkov, kombinacij in usod nas začudi. Ne gre za moraliziranje, ampak za ozaveščanje teh univerzalnih situacij.
Album Ženske štorije vsebuje nekaj usod nežnejših polovic, ki ste jih zapisovali desetletja. Kaj vas je gnalo k temu?
Predvsem občudovanje žensk, njihovega poguma, vztrajnosti in lepote. Čeprav so pesmi temne, veje iz njih trdi optimizem. Ženske so pripravljene neverjetno mnogo potrpeti, saj kot pravim: ženske drže ključe življenja.
Kako ste nabirali zgodbe?
Ženske v svoji multifunkcionalnosti si ne vzamejo časa za premislek o sebi. Vendar so ženske najmnožičnejši bralci literature. To dvoje mi nikakor ni šlo vkup. In sem prisluhnil. Vsaka ženska ima svojo štorijo. Ta pestrost dogodkov, kombinacij in usod nas začudi. Ne gre za moraliziranje, ampak za ozaveščanje teh univerzalnih situacij.
Koliko ste jih nabrali v tem času?
Uf, kar precej, saj so ženske vir veselja in obupa. Večina z albuma Ženske štorije je nastala v zadnjih letih, a nekaj jih je starejših, recimo Song je iz leta 1988.
Je kakšna skupna točka vsem tem štorijam?
Ženske – ta bitja navdiha.
Katera zgodba najbolj odstopa od drugih?
Zgodbe so kot izgubljeni cekini na poti in moraš biti pozoren, da jih ne zgrešiš. A odstopajo le tiste, ki še niso bile povedane, pa se morajo, saj drugače razmer, ki so jih povzročile, ne bomo presegli.
Po kakšnem ključu ste jih izbrali za album?
Prvo je tema, recimo Lepa Vida Lešandrinska je pesem o aleksandrinkah, dojiljah v Egiptu, Balada o Uršuli poje o 17-letni detomorilki, ki so jo leta 1766 na Friškovcu v Ljubljani pogubili, in seveda jih je največ iz sodobnega vsakdana. Glasbeno pa od eksperimenta do kancone.
Moški so glasnejši in površni, a ženske znajo biti strupene in krute. Žalostno je, da moški postanejo nasilni, ko jim zmanjka besed.
Ženske štorije pripoveduje igralka Medea Novak. Kako sta se našla?
Za predstavo Čarovnik iz Oza SNG Nova Gorica sem napisal besedila za songe in enega je odpela Medea. Očaral me je njen temni alt, kajti kruti vsakdan žensk lahko interpretira le zrel glas.
Kako pa ste našli preostale člane Kvarteta za ženske štorije?
Neža Arambašić Pajek je pianistka, ki ima neskončno rada jazz. A poleg tega bo doktorica biologije. Igra v Big Bandu Grosuplje, in ko smo pripravljali njihov letni koncert, sva se spoznala. Želel sem, da bi ta program izvajale le ženske, a se preprosto ni izšlo. Kontrabasista Luko Dobnikarja je prepričala Neža, da se nam je pridružil, kajti kontrabas je baza tega našega komornega programa. Žal nam je korona preprečila nastopanje, saj je ta program namenjen ljudem, ki so pripravljeni prisluhniti.
Kdo je sicer po vaših izkušnjah bolj kritičen do žensk: ženske ali moški?
Moški so glasnejši in površni, a ženske znajo biti strupene in krute. Žalostno je, da moški postanejo nasilni, ko jim zmanjka besed.
Do česa ste sami najbolj kritični pri ženskah?
Do tega, da odrasle ženske igrajo neodgovorne punčke. Običajno je to igra, v katero so vključene tudi solze. To me jezi, saj občudujem ženske.
Kaj pa najbolj spoštujete pri njih?
Kot sem že na začetku povedal, občudujem njihov pogum, vztrajnost, potrpežljivost in lepoto, spoštujem pa materinstvo in požrtvovalnost.
Koliko je ženske v vas?
Bolj malo, kajti kadarkoli hočem bolj milo po žensko reševati težave, običajno pogorim. Zato tako menim, ampak imam pa srečo, da so ženske na svetu, ki to izvrstno obvladajo.
Ob napovedi albuma ste zapisali: »Naj bodo ženske ženstvene, saj zaradi tega pravi moški izgubé glavó.« Kolikokrat ste jo vi?
V gimnaziji vsak odmor, v študentskih letih pa dokončno.
Kaj ste najbolj norega naredili v imenu ljubezni?
Zaljubil sem se.