Estrada

Dosežemo lahko vse ...

Nejc Simšič
9. 1. 2020, 20.00
Deli članek:

... če le verjamemo, da zmoremo. Tako pravi in verjame mnenjska voditeljica, izvršna direktorica in podjetnica z več kot 16-letnimi izkušnjami na področju trženja globalnih blagovnih znamk in dela z globalnimi vplivneži. 27. in 28. novembra ji lahko na 21. SEMPL-u, konferenci medijskih trendov, ki bo potekala v Portorožu, prisluhnete tudi sami. Obrazi smo se z Mairo Genovese pogovarjali še pred njenim prihodom v Slovenijo.

Promocijsko gradivo
Maira Genovese

Simpatična in zgovorna Maira Genovese se lahko pohvali z večletnimi izkušnjami s trženjem globalnih blagovnih znamk, kot so American Express, Yves Saint Laurent, Burberry in Value Retail. Njena poklicna kariera – marketing in odnosi z javnostmi –, strast do družbenih omrežij ter edinstvena vizija za vplivnostni marketing so jo pripeljale do tega, da je leta 2015 ustanovila podjetje MG Empower, katerega namen je ustvarjanje sodobne globalne komunikacijske agencije, ki bo preoblikovala prihodnost komunikacije blagovnih znamk. Njeno podjetje, ki je v neodvisni lasti, je ena redkih globalnih agencij za vplivnostni marketing, ki je prisotna na petih svetovnih trgih: Latinska Amerika, ZDA, Evropa, severovzhodna Azija in Indija.

Še malo, pa boste obiskali Slovenijo. Se veselite?
Absolutno. Toliko lepega sem slišala o vaši državi, da že nestrpno odštevam dneve do prihoda in zagotovo bom, poleg obiska in dela na SEMPL-u, našla tudi nekaj prostega časa, da obiščem kakšno znamenitost.


Že vrsto let ste povezani z marketingom, zadnja leta delate predvsem z vplivneži. Kako in zakaj ste se znašli prav na tem področju?
Svojo agencijo sem ustanovila leta 2015, ravno v obdobju, ko je vplivnostni marketing postal močno orodje v svetu marketinga in oglaševanja, ko so vplivneži pomagali ustvarjati posamezne znamke in jim pomagali do prepoznavnosti ter pospeševanja prodaje posameznih izdelkov. V tistem času večina podjetji še ni poznala pomena vplivnostnega marketinga.
Zamisel sem dobila po tem, ko sem mnogo let delala kot »talent menedžerka« za velikega brazilskega vplivneža. Pri svojem delu sem ugotovila, kako malo podjetja povezujejo svoje znamke z vplivneži in kako pravzaprav njihove znamke ne dobijo prave pozornosti v javnosti.

Katere platforme družbenih omrežij so po vašem mnenju najprimernejše za delo z vplivneži? So tudi kakšne, ki se skoraj nikoli ne uporabljajo ali pa premalo?

Da se ustvari dobra in efektivna marketinška kampanja z vplivneži, se posamezne znamke in podjetja ne bi smeli osredotočati samo na eno platformo, saj to pomeni naložbo na kratek rok. Več kanalov komunikacije je pravzaprav skrivnost do dobre kampanje in večinoma prinaša 25 odstotkov povratnih informacij več, kot če bi se uporabljal le en kanal, torej le eno družbeno omrežje. Po raziskavah sodeč, bi se kar 75 odstotkov ljudi raje povezalo z blagovnimi znamkami na več družbenih omrežjih. V povprečju je treba imeti sedem družbenih omrežij, da je stvar uspešna. Zakaj bi se torej osredotočili le na eno? Ta hip je velika zadeva TikTok.

Ko ravno omenjate TikTok. Gre za brezplačno aplikacijo, ki je blagovne znamke in podjetja v Sloveniji še ne uporabljajo prav veliko. Kaj bi jim svetovali, da bi to aplikacijo lahko uporabili za dober marketing?
TikTok je platforma, ki bi jo morali upoštevati vse blagovne znamke in podjetja, ko načrtujejo strategijo vplivnostnega marketinga, tudi na slovenskem trgu. Skrivnost uspeha na TikToku je v ustvarjanju močne kampanje z izzivom, ki pravzaprav pomeni avtentični pristop k vsebinam, prav tako pa je treba raziskati vsa orodja, ki jih ponuja aplikacija, da se ustvari interaktivna vsebina za uporabnike.

S koliko vplivneži sodeluje vaše podjetje MG Empower? Kateri so najbolj znani?
Naš dostop sega res globalno in nam omogoča, da sodelujemo z vplivneži po vsem svetu, saj delujemo v več kot desetih jezikih. Imamo res ogromno mednarodno bazo vplivnežev, ki imajo več kot 50 tisoč sledilcev. Nikogar posebej ne zastopamo kot agencija, ampak vseeno sodelujemo z velikimi imeni, kot so Aimee Song, Camila Coelho in Bruna Marquezine, ki imajo vse več kot 10 milijonov sledilcev.

Kakšna pa so merila za plačila oziroma honorarje za posamezne vplivneže? Recimo, koliko znaša plačilo za vplivneža, ki ima okoli pet milijonov sledilcev?

Plačila in honorarji so odvisni od števila sledilcev, stopnje zavzetosti, pripadnosti občinstva in številnih drugih dejavnikov. Po pravici povedano, ni povprečnega zneska, ki bi bil vnaprej določen. Vplivneži navadno sami določajo ceno glede na inovativnost, število objav, katero družbeno omrežje uporabljajo, predvsem pa sta pomembni tudi njihova želja in strast do določene blagovne znamke. Če nekomu nekaj ni blizu ali pri srcu, se zagotovo ne bo dovolj potrudil. 

Sodelujete morda tudi s kakšnimi slovenskimi oziroma regijskimi vplivneži?
S slovenskimi še ne, z balkanskimi pa. Zelo radi bi začeli sodelovati tudi s slovenskimi, tako vplivneži kot tudi blagovnimi znamkami. Ne vidim nobenih ovir za to.

Katera je najpomembnejša lekcija, ki ste se je naučili v svoji karieri, in kakšen bi bil vaš nasvet vsem ženskam, ki bodo še stopile na to pot?

Vsak dan se naučim, da so odločnost, zaupanje vase in vztrajnost glavni dejavniki za uspešno podjetništvo. Osredotočite se je treba na svojo vizijo, dan in noč, in ne dovolite si, da vam slabi dnevi pridejo do živega in vas vržejo iz tira. Bodite hvaležni za svoje zmage in neuspehe, oboje vas bo vodilo do uspeha in oboje je del procesa. Sicer pa bo moj glavni nasvet vedno ta, da se ne bojte! Lahko to storite! Verjemite vase in slavite vsak korak ali odločitev, ki jo naredite. Ženske imamo veliko moč!

Katere ženske vas navdihujejo?
Moja mama. Že v mladih letih sem videla, da ji uspeva kot podjetnici, da bi dokazala, da ženske lahko delajo enako kot moški, se borijo za svoj glas in so cenjene za delo, ki ga opravljajo. Mama je moj vsakdanji navdih upanja in trdnosti, je oseba, ki me je naučila, da nikoli ne smemo obupati in da lahko dosežemo prav vse, če le verjamemo, da zmoremo.

Vaša najljubša knjiga, dokumentarni film in podkast?
Sveto pismo, dokumentarni film Inconvenient Truth in podkast The Power of Vulnerability.

Koliko časa na dan preživite na družbenih omrežjih?
Zaradi svojega posla sem kar naprej na družbenih omrežjih. Ves čas spremljam blagovne znamke in vplivneže, kako delajo in kakšne metode uporabljajo pri svojih objavah. Poskušam se držati neke zdrave mere uporabe družbenih omrežij, kar pa ni vedno lahko. 

Za konec morda še namig, o čem boste govorili na letošnjem SEMPL-u v Portorožu?
Zelo se veselim biti del te medije konference. Govorila bom o tako imenovani generaciji Z, torej o ljudeh, rojenih med letoma 1995 in 2002, in o priljubljeni aplikaciji TikTok. Vsekakor bo zelo aktualno in zanimivo.

Objavljeno v reviji Obrazi št. 10, 10.10.2019

Estrada

Simon Popek, Miša Molk
Začel se je LIFFe

Ljubitelji filmov spet prišli na svoj račun

pf-na-v-1-pelko
Vip Petek na TV Veseljak Golica

Primorski fantje na Veseljaku: »Morda nas bo od zgoraj pozdravil tudi Bogdan«

1731506601-z-jasno-in-glasno-1731506560883
TV Veseljak Golica

Jasna s Saško Smodej in Dejanom Dogaja

Karel III
Današnji slavljenec

Foto: Karel III. bo 76. rojstni dan praznoval delovno.

Tako kralj Karel kot njegova žena Camilla sta jasno pokazala svoje navdušenje nad konjskimi dirkami,
Estrada

Preiskava zasebnih nepremičnin britanskega kralja razkriva sporne posle

rdeča-preproga-aktual
Novost

Aktualov rojstni dan: Rdeča preproga za nastopajoče, voditelje in oboževalce