Estrada

Identiteta: Mama

Ana Kos
8. 1. 2020, 16.00
Deli članek:

Drzna lepotica jugoslovanskih korenin je multipraktik, ki združuje uspešno manekensko in filmsko kariero ter samostojno glasbeno pot. Kljub soju reflektorjev in bliskavic je zanjo najpomembnejša vloga matere. Pri 43 letih bo nepozabna Leeloo dočakala svoj peti element – družina se bo povečala za še eno članico.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

Milica Bogdanovna Jovović se je leta 1975 v Kijevu rodila Bogdanu Jovoviću, srbskemu pediatru, in ruski igralki Galini Loginovi. Svojega otroštva v takratni Sovjetski zvezi se spominja le bežno – nejasnih obrisov parka, kjer se je igrala, in filmskih setov, kjer je opazovala mater pri delu. Oče je zaradi svojega poklica dobil možnost opravljanja večletne prakse v Londonu. Oblasti so Galini dovolile obiskati moža, ta pa je izkoristila priložnost in s petletno Millo Rusijo zapustila za vedno. Pot za boljšim življenjem je Jovoviće vodila naprej v obljubljeno deželo, sprva za nekaj mesecev v Sacramento in nato v Los Angeles. »To so bili za vse čustveno naporni časi. Če si prišlek v novi državi, je vedno težko – razen, če prihajaš z denarjem, ki ga mi nismo imeli. Spet smo začenjali na dnu,« je Milla dejala v intervjuju. Galina je bila polna upanja za svojo obetavno igralsko kariero, vendar so bile v Reaganovi Ameriki filmske vloge za lepotice s trdim ruskim naglasom prej redkost kot priložnost. Tako je nekoč spoštovana ruska igralka kamero zamenjala za metlo in kuhalnico – v novem okolju je trdo delala kot gospodinjska pomočnica po hišah bogatih someščanov, pri delu pa se ji je pogosto pridružil tudi mož. Millina starša sta hčerki poskušala omogočiti prijetno otroštvo, vendar se je njun zakon zlomil pod težo novih začetkov. »Mama je zame vedno želela najboljše. Zadnje dolarje je porabila za moje baletne vaje, ure klavirja, učenje igranja ... Tako sem čutila velik pritisk, da nekaj dosežem in se oddolžim družini,« pravi Milla.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

VZPON »RUSKE VOHUNKE«

Tudi za Millo so bili to težki časi, pri pouku ni razumela niti besedice novega jezika. Sošolci so jo v času hladne vojne zmerjali z rusko vohunko in jo klicali commie (komunistka, op. a.). Milla se spominja: »Nihče se ni hotel igrati z menoj. Zdela sem se jim čudna in bolj kot druženje z mano jih je zabavalo, da so me mučili in preganjali.« To ji ni vzelo poguma in pri devetih letih je začela hoditi na manekenske avdicije. Že zelo hitro jo je za snemanje za revijo Mademoiselle najel fotograf Richard Avedon, ki je takrat bdel nad kampanjami za kozmetično hišo Revlon. Ker je bil nad njo takoj navdušen, jo je povabil, da postane eden od obrazov Revlonove kampanje The most unforgettable women in the world (najbolj nepozabne ženske na svetu, op. a.), v kateri so se pojavile tudi Oprah, Audrey Hepburn, Cindy Crawford in druge ikone šovbiznisa. Tako je Milla pri trinajstih podpisala svojo prvo profesionalno manekensko pogodbo. Njeni oglasi so bili takrat zaradi njene mladosti pogosto deležni mnogo ogorčenja občinstva.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

IGRALSTVA NIMA V GENIH

Trmasta lepotica se je kljub težkim začetkom v šoli angleščine naučila v treh mesecih, vendar se med vrstniki ni nikoli počutila sprejeto. Kmalu je šolo tako ali tako zapustila, saj se je učenje igre obrestovalo, čeprav Milla priznava, da ji ta veščina ni bila položena v zibko. »Nekateri ljudje se preprosto rodijo z igralskim talentom. Jaz nisem med njimi. Resno sem morala delati. Mama je naravni talent, bila je med najboljšimi v filmski šoli. Pogosto mi je pripovedovala o sošolcih z naravnim talentom, ki so se še pred diplomo predali drogam ali alkoholu in izginili, zapravili svoj dar. Ker so do njega prišli zlahka, niso pridobili delovnih navad, discipline, niso cenili tistega v sebi, za kar se moramo drugi truditi in boriti.« Filmski debi je doživela v filmu Nočni vlak za Katmandu na Disneyjevem kanalu. Še isto leto pa je zaigrala v precej bolj odmevnem filmu Vrnitev v plavo laguno, ki ji je prinesel še širšo prepoznavnost.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

LAŽ SE RAZBLINI POD LUČJO

Pri petnajstih je odkrila svojo strast do petja in uspelo ji je izdati album The Divine Comedy, ki je bil med glasbenimi kritiki precej dobro sprejet. Kljub glasbenemu izzivu jo je začelo življenje modela dolgočasiti in posegla je po drogah, začela krasti za zabavo in se celo zapletla v goljufijo s kreditnimi karticami. Priznava, da je bila takrat zelo nespametna, obiskovala je nore zabave, jemala droge, postavala naokoli. Bila je mlado dekle v Hollywoodu in počela je vse, da bi se počutila del takratne scene, da bi pripadala in v tem našla zadovoljstvo. Spoznala je, da nič od tega ni pristno, da je vse laž. »Ko so se na koncu žura prižgale luči, smo bili vsi videti grozno. Bilo je strašljivo, ljudje so trzali in počeli čudne stvari s svojimi telesi. Nisem več hotela tega v svojem življenju,« pravi. Navidezna sreča in površinskost je ne prepričata. »Na smeh mi gre, ko najstnice nenadoma ugotovijo, da lahko s svojim videzom vplivajo na ljudi. Mislim si, ljubica, si samo produkt svojih staršev, nič več. Če ne boš trdo delala, brala in se izobraževala, boš ostala samo to. Nič.«

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

MATI PROTI ZAKONU, OČE PROTIZAKONITO

Ko je dobila vlogo v komediji Dazed and Confused, v kateri je zaigrala ob takrat še manj znanem Matthewu McConaugheyju, se je zaljubila v soigralca Shawna Andrewsa. Pobegnila je v Las Vegas in se na vrat na nos pri šestnajstih poročila z njim. Millina mama nad hčerkino nepremišljenostjo ni bila navdušena in uspelo ji je doseči, da je bil zakon po dveh mesecih razveljavljen. Ni pa mogla preprečiti, da je ne bi prizadel do takrat najpomembnejši moški v njenem življenju – oče Bogdan se je namreč zapletel v eno od največjih zavarovalniških prevar v zgodovini ZDA. Leta 1994 je bil spoznan za krivega in obsojen na 20 let zapora. Nekdanja žena ga v zaporu ni nikoli obiskala, hči pa je po začetnem šoku in razočaranju z njim obnovila stike in vzpostavila sta pristen odnos, v katerem je prostor tudi za odpuščanje. Bogdan je bil zaradi lepega vedenja na prostosti že leta 1999 in Milla je dejala, »da je bil zapor zanj dober, saj je postal boljša oseba. To je bila zanj priložnost, da se ustavi in razmisli.«

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

ELEMENT FILMSKEGA USPEHA

Ob srečanju s Francozom Lucom Bessonom se je Millin svet obrnil na glavo. Ekscentrični režiser je iskal zvezdo svojega filma Peti element, o katerem je sanjal od 16. leta. Za sodelovanje v vizualni poslastici, znanstvenofantastični odiseji, je takrat že navdušil Brucea Willisa, Jean-Paul Gaultier pa je potrdil, da bo zasnoval kostume. Več kot osem tisoč igralk je prišlo na avdicijo za vlogo Leeloo, nezemeljskega bitja, ki poskuša rešiti planet. Kar 2.300 jih je opravilo branje vloge vpričo režiserja, ki je svojo Lello prepoznal v Milli. Zanjo je bil to izjemen preboj, z B-liste se je zavihtela v najvišjo kategorijo na filmski sceni. »Peti element je bil izkušnja, ki me je spremenila kot osebo in kot igralko. Priprav na to vlogo ne bom nikdar pozabila.« Na snemanju sta se z Bessonom zaljubila in Milla se je pri dvaindvajsetih poročila že drugič, tokrat s 17 let starejšim partnerjem. V zakon sta dobesedno skočila, saj sta se takoj po poročni ceremoniji odpravila na skok s padalom. Zakon spet ni dolgo trajal, po dveh letih sta se odločila za razhod, vendar sta ohranila vzajemno spoštovanje in ljubezen, tako sta še danes najboljša prijatelja. Skupaj sta uresničila tudi svoj sanjski projekt, film The Messenger: The Story of Joan of Arc, zgodbo o Ivani Orleanski.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

BLEŠČEČA KARIERA NA MODNIH BRVEH IN NASLOVNICAH

Kljub obetom na velikih platnih je bila Millina osrednja kariera še vedno v modi. Leta 2004 jo je revija Forbes razglasila za najbolje plačan model na svetu s približno 10 milijoni dolarjev prihodkov letno. Pojavila se je na naslovnicah več kot stotih najpomembnejših modnih revij, sodelovala z največjimi imeni iz sveta modne ter kozmetične industrije. Oblikovalka Miuccia Prada je Millo nekoč opisala kot svojo muzo, bila pa naj bi tudi najljubši supermodel Giannija Versaceja. Njena prodorna lepota je navdušila množice, sama pa pravi: »Bilo bi smešno, da sem ponosna na svojo lepoto. Dali so mi jo starši, za to nisem naredila ničesar. Trdo delo je tisto, ki šteje, tega mi nihče ne more odvzeti. Lepota je minljiva, vedno sem se zavedala, da je le začasna. In s tem sem pomirjena.«

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

OD AKCIJSKE JUNAKINJE DO SREČNE ŽENE

Leta 2002 je malo za šalo in zaradi polbratovega navdušenja nad računalniškimi igricami sprejela povabilo k sodelovanju pri filmu, zasnovanem na priljubljeni igrici Nevidno zlo. Takrat še ni vedela, da bo film doživel še šest nadaljevanj, ki bodo skupaj zaslužila več kot milijardo ameriških dolarjev. Veselila se je, da bo spet zaigrala v vlogi močne in neustrašne junakinje, vendar je režiser Paul W. S. Anderson pred snemanjem spremenil scenarij in Milli pripisal bolj dekliško vlogo, akcijo pa predal soigralki Michelle Rodriguez. Milla je odločno protestirala in zagrozila, da bo odstopila od projekta. Paul je bil takoj pripravljen na pogajanja in skupaj sta pregledala celoten scenarij, da bi ga priredila tako, da bi ustrezal obema. Očitno je bil ta proces usoden – Paul in Milla sta se zaljubila že med snemanjem prvega filma in uradno postala par. Tokrat je dvakratna ločenka s poroko čakala skoraj osem let, nato pa se z desetletje starejšim Britancem poročila kar na vrtu njunega losangeleškega doma ob prisotnosti stotih prijateljev. »Moj oče je bil plejboj in zase sem hotela stabilnega moškega. Imam čudovitega moža, ki je talentiran, zvest in me obožuje. Kaj več bi si sploh lahko še želela?« je dejala.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

IDENTITETA: MAMA

»Ni več skrivnosti v zvezi s tem, kdo sem. Vse življenje sem iskala identiteto, ko pa sem postala mati, sem dojela, ja, mama sem. Ne glede na vse drugo je to to, kar sem. Če vse drugo zbledi, sem še vedno mama. Igralstvo, manekenstvo, vsa kariera – vsemu bi se jutri odpovedala zaradi otrok, vse drugo je drugotnega pomena,« pravi mati dveh deklic, ki je pri 43 letih spet v veselem pričakovanju. Enajstletni Ever Gabo in štiriletni Dashiel Edan se bo pridružila še tretja deklica. Ever Gabo že stopa po stopinjah svoje matere – skupaj sta zaigrali v enem od filmov Nevidno zlo, pred kratkim je posnela svojo prvo naslovnico, trenutno pa v Londonu snema skrivnosten filmski projekt, ki bo luč sveta ugledal prihodnje leto.

Millina nosečnost naj bi bila presenečenje, vsekakor pa gre za spodbudno novico po žalostni zgodbi, ki jo je družina preživela pred nekaj leti ob Millini tretji nosečnosti. Na snemanju v Evropi je v četrtem mesecu doživela prezgodnji porod oz. spontani splav. Ves čas posega je morala ostati budna in dogodek jo je globoko prizadel in spoznala je, kako težka izkušnja za ženske je splav.

PROFIMEDIA
MILLA JOVOVICH

PROFIMEDIA
milla

GLASNO PROTI AKTUALNI AMERIŠKI POLITIKI

Te izkušnje sprva ni želela deliti s svetom, a ob aktualnih dogodkih v ZDA, kjer poskušajo vse bolj omejevati pravico žensk do samostojnega odločanja o ravnanju z lastnimi telesi, zgodbe ni več mogla zadržati zase. Kot pravi v čustveni objavi na svojem Instagramu: »Splav je sam po sebi v najboljšem primeru mora. Nobena ženska ne želi doživeti tega, vendar se moramo boriti za ohranitev naše pravice, da se lahko zanj odločimo, da imamo dostop do varne obravnave, če jo potrebujemo. Nikoli nisem hotela govoriti o tej izkušnji, ampak ne morem ostati tiho, ko je ogroženo nekaj tako pomembnega.«

Glasno razkriva tudi svoj pogled na dostopnost orožja v Ameriki. Kot pravi, so težava tako ljudje kot orožje, zato se zavzema za bolj stroge zakone v zvezi s tem, kdo ga lahko kupi in poseduje. »Res je, snemam filme, v katerih je veliko orožja. Ampak te gledajo tudi v Avstraliji, Angliji, v Nemčiji ... koliko masovnih streljanj ste zasledili tam? Očitno gre za razliko v zakonih,« pravi. Udeležila se je tudi shoda proti orožju in k udeležbi pozvala sledilce na družbenih omrežjih.

Tudi obravnava priseljencev je tema, ki ji je osebno blizu. Ob aktualni kalvariji na ameriško-mehiški meji je zapisala: »Starše zapirajo brez opozorila, otroci ostajajo zapuščeni. Ta vlada bo v zgodovini zapisana zaradi nizkotnih dejanj. Moja družina je sem v osemdesetih prišla nezakonito. Mama je bila uspešna igralka, moj oče zdravnik. Vse sta pustila za seboj, da bi v Ameriki živela iz rok v usta in meni omogočila življenje na svobodi, ki je v Rusiji takrat nismo bili deležni. To sta storila, da bi jaz imela boljše življenje. Predstavljam si, da bi vsak starš to naredil za svojega otroka. Te racije so nore in nehumane, to je definicija mučenja. Da se to sploh lahko dogaja v tem času in prostoru ... to zadaja neizbrisen madež naši družbi in državi.«

Profimedia
Milla

Njeno družbeno udejstvovanje se kaže tudi pri izbiri projektov – pred kratkim je končala snemanje filma Shock in Awe z Jamesom Francom in Woodyjem Harrelsonom. Gre za resnično zgodbo o dveh vojnih dopisnikih, ki sta edina razkrivala resnična dejstva in razloge, zakaj je Amerika vstopila v vojno z Irakom. Film na platna prihaja predvidoma prihodnje leto, ko bo Milla v svoji najljubši vlogi – na porodniškem dopustu.

10 ZANIMIVOSTI

Ponosna je na svoje ruske korenine in z obema hčerkama govori tudi rusko, poje jima ruske pesmi in bere pravljice v ruščini.

Dolga leta je bila strastna kadilka, še vedno pa se zavzema za legalizacijo marihuane.

Izogiba se hitri prehrani in rada kuha. Obožuje stalnico tradicionalne ruske kulinarike, ajdo, in tako tudi japonske (ajdove) soba rezance.

Obvlada različne borilne veščine, najbolj brazilski jiu-jitsu.

Odlično igra kitaro, piše pa tudi avtorsko glasbo in besedila.

Včasih si je zelo želela večje prsi, vendar se preveč boji operacij, da bi se odločila za poseg.

Znana je tudi po tem, da sočno preklinja.

Visoka je 174 centimetrov, kar za manekenko ni veliko, v Hollywoodu pa je med višjimi igralkami.

Njena znamka oblačil Jovovich-Hawk je zagotovila kostum za Millino vlogo v dveh filmih Nevidno zlo, lansirala linijo oblačil v sodelovanju z znamko MANGO ter linijo za ameriškega trgovskega giganta Target.

Njen življenjski moto je »Vedno se zanimaj za to, kdo si«.

Objavljeno v reviji Obrazi št. 10, 10.10.2019