Estrada

Filmske fatalke vzburjajo moško fantazijo!

Damijan Vinter, Avenija
28. 6. 2017, 11.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Navdušujoče mojstrsko znajo v moškem vzbuditi erotično domišljijo, še preden se razgalijo. Če sploh se.

Marlene Dietrich

»Moje noge niso lepe, a vem, kaj početi z njimi,« je dejala karizmatična filmska igralka in kabaretska pevka z otožno zasanjanimi očmi in šarmantno hrapavim glasom. Rada je nosila moške obleke in klobuke in očitno je bila raje v ženski kot moški družbi: »V Evropi ni pomembno, ali si moški ali ženska – ljubiš se pač s tistim, ki se ti zdi privlačen.« Prva nemška igralka, ki je zaslovela v Hollywoodu in bila nominirana za oskarja. Po uspehu istoimenskega filma se je je prijel vzdevek Plavi angel, kultna je postala tudi njena pesem Lili Marlene.

Greta Garbo

Ljubljenko filmskega studia MGM je obdajala ledena skrivnostnost. Prepričana je bila, da ne smeš ljudem izdati, kaj te veseli in kaj žalosti, saj te to naredi šibkega. Nikoli ni bila poročena in imela je izredno žilico za poslovne naložbe. »Kdo bi me vendar imel, ko pa ne znam kuhati,« je rada koketirala. Sovražila je publiciteto, nagnjena je bila k depresiji, vendar se nikoli ni odpovedala cigaretam in koktajlom. Bila je Hitlerjeva najljubša igralka, in čeprav so ji očitali, da med drugo svetovno vojno ni podpirala zaveznikov, se je pozneje izkazalo, da je na skrivaj sodelovala z britansko obveščevalno službo pri naznanjanju nacističnih simpatizerjev v Stockholmu – čisto v duhu njene nepozabne filmske vloge Mata Hari.

Lauren Bacall

»Domišljija je zmaj, ki lahko poleti najvišje,« je izjavila temnolasa igralka z zapeljivimi mačjimi očmi in posebno ženstvenostjo, ki jo je s paleto zrelih vlog pred kamero in na broadwayskih deskah samo še poglobila. Če je verjeti njeni biografiji, je nedolžnost izgubila pri devetnajstih, in to s Humphreyjem Bogartom, s katerim sta se pozneje poročila. Čeprav ni verjela v zakon kot nekaj trajnega, je v času obeh zakonov kariero zavestno postavila na drugo mesto, česar nikoli ni obžalovala. »Misel na to, da me bo, ko pridem domov, v sobi čakal moški z dvema nogama, je tako razburljiva,« se je ob prejemu častnega oskarja pošalila ena zadnjih hollywoodskih fatalk, ki je preminila pred slabimi tremi leti.

Ava Gardner

»Želela bi dočakati sto petdeset let, a na dan, ko bom umrla, si želim imeti v eni roki cigareto in v drugi kozarec viskija,« je trdila temnolasa filmska diva z ljubko jamico v bradi, visokimi ličnicami in zelenimi očmi, ki so obnorele svet. Tudi Franka Sinatro. Trdila je, da je videla več sončnih vzhodov kot katera koli hollywoodska igralka in da je v sebi kljub slavi ohranila vrednote, ki jih je prinesla z domačega podeželja. Po treh zakonih in koncu kariere se je preselila v Španijo, pozneje pa v London in tam umrla pri sedeminšestdesetih letih.

Sophia Loren

»Petdeset odstotkov je tega, kar imaš, petdeset pa tega, kar ljudje mislijo, da imaš,« je o spolni privlačnosti dejala slavna italijanska fatalka, ljubljenka zlate dobe Hollywooda z bujnimi oblinami, magičnimi očmi in zapeljivim glasom. Priznala je, da je imela že od nekdaj dve veliki prednosti: »Rodila sem se pametna in v revščini.« Za njeno odkritje je zaslužen predvsem režiser (in mož) Carlo Ponti, njena filmska kariera obsega nepozabne vloge tako lahkotnih deklet kot kompleksnih ženskih likov. Poznamo jo tudi po enem najuporabnejših modnih nasvetov: »Ženska obleka mora biti kot bodeča žica: služiti mora svojemu namenu, ne da bi ovirala pogled.«

Sharon Stone

»Če imaš v tem mestu vagino in svoje mnenje, je to smrtonosna kombinacija,« je ključ do svojega uspeha v Hollywoodu razkrila platinasta svetlolaska s prodorno iskrivimi očmi, ki velja za sodobno fatalko z največ seksualnega naboja. Ta sloves si je prislužila predvsem z vlogo neusmiljene morilke v erotični drami Prvinski nagon, ki vsebuje znameniti prizor diskretno razkritega mednožja. Lepotica, ki priznava, da rada vozi s koleni, ker si sicer v avtu ne more nanašati šminke in telefonirati, je na vrhuncu kariere samozavestno izjavila: »Če le želim, lahko dobim katerega koli moškega v Hollywoodu. Kaj Hollywoodu, kjer koli na svetu.«

Monica Bellucci

»Svoj obraz, roke, noge, oči ... – uporabljam vse, kar imam,« je moto rjavolase italijanske igralka, ki izžareva otožno ranljivost in izredno senzualno privlačnost s pridihom zasanjanosti. Svojo usodno karizmo je najbolje izrazila kot fatalna junakinja romantične drame Malena. Prepričana je, da je biti igralka subliminacija ženskosti, je navdušena navijačica italijanske nogometne reprezentance in izredno nadarjena za tuje jezike. »Pomanjkljivost je, če si neumen, ne pa, če si inteligenten in veš, kako uporabiti svojo lepoto,« je prepričana nekdanja manekenka, ki je odločena, da bo na stara leta raje gledala svoje otroke kot svoje filme.

Angelina Jolie

»O smrti razmišljam pogosteje kot drugi, a to je verjetno zato, ker tudi ljubim življenje bolj kot drugi,« upravičuje svojo temnejšo plat skrivnostno privlačna igralka z izrazito čutnimi ustnicami, ki je kot otrok sanjala, da bi bila direktorica pogrebnega podjetja. Karizmatična lepotica z izrednim družbenim vplivom – predvsem po zaslugi posvojitev otrok, mastektomije in zakona z Bradom Pittom – pravi, da ne potrebuje terapevtske pomoči, ker ji to pomenijo njene filmske vloge. Brezkompromisno ostaja zvesta sama sebi, svojim prepričanjem in poudarja: »Če se osmešim, komu mar? Ni me strah, kaj si bodo drugi mislili o meni.«