Razglasila jo je za izložbeno lutko s plastičnim nasmehom, katere edina vloga v življenju je razmnoževanje kraljevske družine oziroma rojevanje kraljevskih potomcev?
Že dolgo ni nihče tako hudo kritiziral nobenega člana ali članice kraljevske družine, ki je v zadnjih nekaj letih, tudi zaradi poroke princa Williama s Kate Middleton, postala bolj priljubljena, kot je kdaj bila. Posebno kraljičini 'rejtingi' gredo do neba. Priljubljen postaja celo princ Charles, ki ga mnogi nekoč niso mogli niti videti niti slišati (govori na zelo poseben način), drugi pa so se ali norčevali iz njegovih posebnosti, od štrlečih ušes do pogovorov z rastlinami, ali pa so ga obsojali zaradi čisto prave, zdaj pozabljene okrutnosti do pokojne princese Diana.
Plebejka Kate Middleton, ki jo številni primerjajo z Diano, se je presenetljivo hitro in brez kakršnih koli težav vživela v vlogo vedno nasmejane, nove 'okrasne' članice kraljevske družine. Diana se ni nikoli, čeprav je bila aristokratinja. Zelo verjetno bi se vživela ali vsaj veliko lažje vživela, če ne bi Charles ves čas za njenim hrbtom brusil večno ljubico, sedanjo drugo ženo Camillo. Zaradi nesrečnega zakona se je počutila nesrečno tudi pod nevsakdanjim režimom v kraljevski družini, ki ga je Kate očitno sprejela z odprtimi rokami. V skoraj dveh letih po poroki z Williamom se je gotovo tako zelo navadila same hvale in pohval z vseh koncev in krajev, da je povsem izgubila stik s stvarnostjo, da je začela nekritično verjeti vse lepo in dobro, kar je slišala ali prebrala o sebi, kar se rado dogaja tudi drugim stalno ali začasno slavnim ljudem.
Pisateljica Hilary Mantel, ki nima dlake na jeziku, je s pravim frontalnim napadom na njeno okrasno in razplodno vlogo, ki ga je vsebovalo njeno predavanje, šokirala ne samo nosečo Kate, ampak tudi kraljevsko družino in velik del Otočanov. Česa vsega ni povedala! »Kate je v mojih očeh
postala lutka, na katero obešajo cunje. Nič drugega ni kot izložbena lutka, ki je brez kakršne koli svoje osebnosti. Določa jo to, kar obleče,« so morda besede, ki bodo Kate najbolj zabolele. Mantelova je tudi dejala, da sta Katino bistvo in edina korist rojevanje – kot sta bila pri drugih kraljevskih damah. Ko je primerjala Kate in Diano, je dejala, da je Kate kot natančno izdelan brezhiben stroj, pri katerem ni (za kraljevsko družino) nevarnosti, da bi se pojavila njena osebnost. Diana je bila tako drugačna. Človeško nerodna in čustveno nedosledna. Mašina Kate in človek Diana? Tako nekako. Se spomnite nedavno razkritega prvega uradnega portreta Cambriške vojvodinje? Sam sem kritiziral slikarja Paula Emsleyja, Hilary kritizira, po njenem, vzvišeno Kate: "Njene oči so mrtve, njen napet nasmeh pa je nasmeh ženske, ki hoče slikarju povedati, naj se spoka."
Besede pisateljice, ki je najbolj znana po zgodovinskih romanih, povezanih z monarhijo, so Otočane razklale na dvoje: del javnosti in medijev jih razglaša za strupene, okrutne in skrajno nesramne. Del pa jih razume kot premišljeno oceno zgodovinske vloge žensk v kraljevski družini. Hilary ima prav. Kate pa tudi njeno sestro Pippo je njuna mati, ki ji mnogi očitajo povzpetništvo, vzgojila in šolala za ženina, ki bosta nekaj boljšega in visoko na družbeni lestvici. Kate menda prav za princa Williama, ki bo nekoč kralj. Kate je imela veliko srečo: drugi v vrsti za britanski prestol bi lahko bil majhen, debel in grd princ. Pa ni. In nobenega dvoma ni o tem, da sta zaljubljena. Kate se je po pisateljičinem napadu že prvič pojavila v javnosti. Ni bila videti ne žalostna ne jezna. Bila je nasmejana. Je bil nasmeh plastičen? Kakor koli že, Hilary je njej pa tudi kraljevski družini naredila veliko uslugo: nekako ju je streznila iz omame priljubljenosti zadnjih let, ki so najbolj posledica tega, da so ljudi razočarale vse ključne ustanove družbe, od politike do cerkve, od policije do medijev.