Švicarska korporacija Landis+Gyr je sporočila, da izstopa s področja proizvodnje infrastrukture za električno polnjenje avtomobilov in da bo ta del svoje skupine poslala v likvidacijo. To sodeč po napovedih skoraj gotovo pomeni likvidacijo slovenskega izdelovalca električnih polnilnic Landis+Gyr EV Solutions, nekdaj znanega pod imenom Etrel.
Sedež v Škofljici
Švicarski ponudnik rešitev za upravljanje z energijo je v Etrel vstopil leta 2021. Takrat je pridobil 75-odstotni delež, aprila lani pa še ostalih 25 odstotkov. Podjetje, ki je do nedavno domovalo v Grosupljem, zdaj pa ima sedež na Škofljici, so preimenovali v Landis+Gyr EV Solutions.
Osredotočili se bodo na Ameriko
Podjetje bi moralo postati vozlišče švicarske skupine za širitev rabe obnovljivih virov energije za električno mobilnost. A oktobra lani so, kot so spomnili na portalu Forbes Slovenija, sporočili, da bodo revidirali odločitev o smotrnosti poslovanja v regiji Evropa, Bližnji vzhod & Afrika (EMEA) in da se bodo bolj osredotočili na ZDA.
Premajhna dobičkonosnost
Zdaj so pri Landis+Gyr v objavi na svoji spletni strani, da se ne bodo več ukvarjali z izdelavo infrastrukture za električno polnjenje avtomobilov. "Zaradi znatnih sprememb regulativnih in tržnih pogojev ter konkurenčnega pritiska na trgu polnjenja električnih vozil je zelo malo verjetno, da bo ta segment, ki ni del osnovne dejavnosti Landis+Gyr, dosegel ciljne stopnje rasti in bil dobičkonosen v bližnji prihodnosti. Zato se je upravni odbor odločil, da bo podjetje postopno ugasnilo in izstopilo s področja izdelave električnih polnilnic v regiji EMEA," so navedli.
Velik finančni udarec
![Butan plin piknik 2022-119](http://cdn.kme.si/public/images-cache/150x150/2023/03/21/af62060f8e5fc7e43aa7c5071ab76c07/67a1f7cccc556/af62060f8e5fc7e43aa7c5071ab76c07.jpeg)
Zanimivosti
Zelena jeklenka vedno nagrajuje
Ta odločitev naj bi jim v tekočem poslovnem letu, ki se bo zaključilo z aprilom, povzročila za 35 do 45 milijonov ameriških dolarjev negativnega finančnega učinka. Kaj to pomeni za slovensko podjetje, ki je v minulem poslovnem letu v povprečju zaposlovalo 163 ljudi, konec aprila 2024 pa 180?
Strankam in poslovnim partnerjem so švicarski lastniki družbe Landis+Gyr EV Solutions po pisanju portala Siol sporočili, da so po strateškem pregledu "zaradi zahtevnih tržnih razmer, naraščajočih finančnih pritiskov in počasnejšega razvoja trga od pričakovanj" sprejeli težko odločitev, da postopno ukinejo poslovanje EV Solutions in izstopijo iz dejavnosti polnjenja električnih vozil v Evropi.
Kot del postopka likvidacije bo podjetje takoj prenehalo s proizvodnimi dejavnostmi na področju polnjenja električnih vozil. To pomeni, da odprtih naročil in pogodbenih obveznosti glede dobave ne bo mogoče izpolniti, prav tako pa ne bo moglo nadaljevati z nadgradnjami, storitvenimi pogodbami za strojno opremo ali popravili. Poleg tega čakajočih prošenj za usposabljanje in podporo ne bodo več obravnavali, po pisanju Siola piše v obvestilu.
Razočarani delavci
Forbes Slovenija medtem navaja nekatere objave zaposlenih na družbenih omrežjih. "Danes so nas, 180 zaposlenih, zbrali na kup in povedali, da gre podjetje v likvidacijo," je na omrežju Reddit po navedbah Forbesa zapisal neimenovani uporabnik. "Še 12 ur nazaj je bilo vse v najlepšem redu, danes pa tole," je navedel drugi.
Etrel sta leta 2016 ustanovila Miha Levstek in Borut Mehle, so spomnili na Siolu. Podjetje je bilo na področju polnilne infrastrukture kmalu v svetovnem vrhu. Od 2016 do 2021 so prodajo povečali 25-kratno, leta 2022 so dobili tudi priznanje gazela osrednjeslovenske regije.
Pokrivali kar tri četrtine slovenskega trga
A v poslovnih letih 2022 in 2023 je družba kljub močni rasti prihodkov, ki so s 6,3 milijona evrov v poslovnem letu 2020 narasli na 20,2 milijona evrov v poslovnem letu 2023, začela kopičiti izgube. Med aprilom 2022 in aprilom 2023 je ta dosegla skoraj tri milijone evrov, leto za tem pa šest milijonov evrov, je razvidno s portala Ebonitete.
Po pisanju Siola je podjetje Landis+Gyr EV Solutions v Sloveniji pokrivalo skoraj tri četrtine trga javnih polnilnic za električna vozila, skrbeli so za zaledni program Petrolovih javnih polnilnic, del programa Gremo na elektriko in znamke Moon družbe Porsche Slovenija idr. Izdelovali pa so tudi domače stenske polnilnice, kakršne na primer med drugimi prodaja tudi Petrol.