Ker v Sindikatu prometa in zvez Hrvaške (SPIVH), ki je združen v Zvezo samostojnih sindikatov Hrvaške (SSSH) niso našli skupnega jezika z upravo Luke Zadar, ki ni hotela sprejeti aneksa h kolektivni pogodbi, so danes začeli z napovedano stavko, je na novinarski konferenci pred upravno stavbo Luke Zadar povedal sindikalni predstavnik SPIVH Nikola Tuta.
"Delavci s svojimi plačami ne morejo normalno preživeti niti enega meseca. Plače se gibljejo okoli 700 evrov, kar je pod vsako ravnjo. Letos je veliko dela in dobička, naša zahteva po 200 evrih neto bi se lahko in morala izpolniti. Imeli smo dve neuspešni uskladitvi, eno lani in drugo pred dnevi," je po poročanju Zadarskega lista dejal Tuta.
"Nismo za stavko, a to nima več smisla. Naše plače so prenizke in na to moramo opozoriti javnost in upravo. Uprava nam na dveh usklajevanjih ni ustregla, a apeliram, da je še čas za dogovor, stavka ni nikomur v interesu. Bojim se, da to ne bo dobro", je dejal sindikalni zaupnik delavcev. "Z Upravo smo se dogovorili, da bomo ustavili le dela na ladjah, razkladanje in nakladanje tovora na ladje. Imamo tudi koncesijo za privez ladij v Potniškem pristanišču Gaženica in v mestu, a tega ne bomo ukinili zaradi ljudi, ki živijo na otokih, in zaradi varnosti samih otokov" je včeraj dejal Tuta.
Poudaril je, da delavci ne želijo več delati za takšne plače, stavko pa bodo nadaljevali do izpolnitve njihovih pogojev. Luka Zadar ima okoli 90 delavcev, stavko pa je podprlo okoli 90 odstotkov zaposlenih. Direktorja Luke Zadar v včeraj ni bilo v podjetju, danes pa še ni dal izjave.
Grožnje s stavko že lani
Delavci so bili že konec lanskega leta tik pred stavko, ko so zaradi inflacije in velike rasti življenjskih stroškov zahtevali, da se pripravi aneks h kolektivni pogodbi za zvišanje osnove za obračun plače. Takrat so od Uprave zahtevali fiksen znesek 200 evrov bruto, a so jim v Luki Zadar ponudili le dodaten topel obrok za 30 evrov. Predsednik SPIVH Stjepan Lisičak je to ocenil kot mizerno in smešno, zato so ponudbo na koncu zavrnili in se odločili stavko preložiti na pomlad, ko bo Luka Zadar sklenila donosne posle, kar se je res zgodilo.
Tovorno pristanišče Gaženica sestavlja šest privezov - prvi za tekoče tovore, drugi za oskrbo naftnih ploščadi, tretji za razsute tovore, četrti za pretovor južnega sadja, peti in šesti pa za pretovor splošnega tovora. Dejanski lastnik družbe Luka Zadar je sicer kitajski investitor Jinxiong Hu, ki je pred leti želel prevzeti podjetje Agrokor za dve milijardi evrov.